Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 november

Romualdus

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja Nancy ik denk toch ook dat het veel te maken heeft met het voor jezelf op kunnen komen. Delen met de anderen, meegaan in het gesprek, en heel belangrijk vind ik zelf is, vragen aan anderen. Vragen over hun leven en moeilijkheden. Dan deel je, je bent gericht op die ander en daardoor krijg je contact met mensen. Dat lukt niet ineens en zeker in het begin is alles zo onoverzichtelijk en druk. Je bent nog zoveel bezig met jezelf en jouw probleem maar na een tijd komt er ook ruimte vrij voor anderen.

Tja en ook hier is het, laat jezelf horen, wees niet te verlegen of te bescheiden. Iets waar veel mensen toch mee zitten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nancy: Het "schoolpleingedrag" kent een ieder van ons wel, maar het is niet zo dat als je even niet gezien of gehoord wordt dat je dan niet meetelt.

Jouw postings geven vaak een compleet en afgerond geheel aan informatie waar dus dan geen vraag en/of reactie op komt.

Je bent voor mij althans een gedegen en helder gesprekspartner.

Blijf alsjeblieft schrijven, wij zijn benieuwd naar je ervaringen met bl. waar je kort geleden mee gestart bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was even weg, werk.

Bolletje, wel geslapen maar kort. Zondag naar de schouwburg verder geen vaste plannen voor het weekend. Rustig aan, zien wel waar we behoefte aan hebben.

Nancy, herken wat je zegt. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk om te posten. Heb er ettelijke keren met mijn maatje over geschreven. Wat mij betreft zat dat ook in mijzelf laten zien, doe ik in het echte leven ook niet altijd even gemakkelijk. Ik heb op een bepaald moment gedacht, ik reageer gewoon, als het niet past hoor ik het wel. Dit ben ik.

Was een hoge drempel hoor. Maar ben heel blij dat ik erover ben.,

En ik constateer bij mezelf dat ik niet altijd reageer op anderen. WIl het wel, maar lukt niet altijd qua tijd en ook dat ik er niet altijd de ruimte voor heb. Met mijn eigen dingen bezig. Het jammere bij mij is dan dat het wel in mijn hoofd blijft rondgaan: eigenlijk wil ik reageren op. Ik kan het beter wel doen, hoef ik er niet meer over na te denken.

VM. klopt mijn dochter is ook behandeld met chemo's en bestraling. Gelukkig zonder complicaties en is nu twee jaar klaar daar mee. Ze blijft wel erg moe. Het zit verder niet in de familie.

Liefsss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee....dit werkt dus wél!

Gevoelens er op gooien,

en er wordt gereageerd, bedankt daarvoor!

Ik heb weer veel om over na te denken...

bedankt voor jullie postings!

Ja Bol, ik denk dat jij de spijker op z'n kop slaat ,

meer op de anderen gericht zijn en minder op mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij omschrijft het Borretje. Thanks.

Ik woog ieder woord hier af, vooral omdat het virtueel is. Mis ( en vaak nog) de lichaamstaal. Ik kan me idd niet voorstellen dat jij in een hoekje zit en alleen observeert. Je brengt hier in ieder geval heel veel.

DIt vind ik nu ook ontzettend leuk van het forum. Door wat de een schrijft kom je zelf ook weer verder. Dank jullie wel:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetjes misschien komt"op meer reageren "later, je hebt het nu inderdaad veel te druk met je eigen sores.

Maar het valt me wel op dat je wat los komt, wat meer durft te reageren op mensen en dat vind ik al heel knap.

Ik denk inderdaad dat, als je nog wat meer gaat reageren op berichtjes, dat je dan ook minder druk krijgt in je hoofd en dat het blijft malen.

Ik heb daar zelf ook veel last van in R.L. zeker als het gaat over irritaties naar anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt hoor Bolletje. Ik reageer meer. Prima dus. Het enige nadeel is dat het forum zo verslavend is! En ik heb idd genoeg aan mijn hoofd. Als het mij teveel is reageer ik minder.

Ik zit dus nog achter de computer Lavendel ipv te gaan vilten. Maar dat ga ik nu doen!! Heb een model in mijn hoofd. Kijken of het er ook uitkomt. Zo niet, wordt het anders, ook goed.

Hoe is het met de muren al off white? Goed uitkijken he, de roller moet in de emmer niet je voet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen,

Dag acht, en onaanspreekbaar! 'k ben niet te genieten! 'k voel me beroerd, weeïg, uitgeput en leeg!

Dus, mij hoor je voorlopig niet.

'k zal proberen alles terug te lezen. Iets wat 'k voorheen bijna nooit deed. Verwacht geen heilzame respons. Daartoe ben 'k nu gewoon niet in staat.

Sorry voor 't gezeur. Fijne middag nog allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nancy -> Check!

@Har -> A,B? Soms kan het heel goed zijn even niets te zeggen, zodat ieder er even over na kan denken. En om mij nou meteen te betichten van 'schoppen'... voel je je misschien aangesproken?

Goed ter verduidelijking; Een groep is een systeem van gelijkgestemden wat zich bewust isoleert van de grote massa. Hierbij kun je denken aan de AA, de rotary-club of ajax-fans. Vaak zal het zo zijn dat de leden van de groep zich verheven voelen boven de mensen buiten de groep. Dat even over groepen.

Hier op het forum heb ik het echt een paar keer mee gemaakt dat ik direct en persoonlijk reageerde op een persoon. Zelfs toen kreeg ik nog geen reactie terug, maar ging de persoon gewoon verder met de trivial talk met andere personen, kennelijk uit hetzelfde groepje. Laat ik het daar naast maar niet hebben over minderen en stoppen...

Ikzelf ervaar dat als bloedirritant. In de loop van de weken heb ik mezelf aangeleerd me er niet al te veel van aan te trekken en mijn eigen ding te doen hier. Neemt niet weg dat het af en toe wel weer opvalt.

Nou.. dat dus.

Iedereen een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Frummels,

Ook ik schrijf hier niet zoveel meer. Maar lees van tijd tot tijd nog wel mee.

Ik heb jullie niet meer zo "nodig".

En dat is jullie eigen schuld :D

Jullie hebben mij zo goed geholpen, jullie werk is gedaan.

En goed werk hebben jullie geleverd ook nog.

Door hier te lezen en schrijven heb ik veel over me zelf geleerd.

Geleerd dat ik niet anders ben, dan er meer mensen zijn zoals ik.

Geleerd dat ik zaken aan moet pakken wil ik verder komen.

Geleerd dat hulp vragen geen schande is maar pure noodzaak soms.

Geleerd hoe je heel eenvoudig iemand kan helpen, simpelweg door te luisteren.

Geleerd trots te zijn op wat ik bereikt heb, namelijk al ruim 14 maanden droog staan.

Geleerd dat er ook hier 3 fases zijn............ontkenning, herkenning en erkenning.

Ik lees mensen in ontkenning, die schoppen en slaan om zich heen in een wanhopige poging te vinden wat ik hier gevonden heb.

Als er dan een stukje herkenning komt, vind men meestal ook de erkenning vrij snel.

Je bent niet gek, raar, anders, asociaal, idioot................je bent om wat voor reden dan ook verslaafd geraakt.

Vele van ons voor het leven, slechts een enkele geluksvogel vind er een weg in en kan nog sociaal drinken.

Allemaal willen we dat proberen, slechts een enkeling slaagt ;)

Maar de belangrijkste les die ik geleerd heb..........

dat als ik het moeilijk heb, er behoefte aan heb

Ik hier met open armen zal worden ontvangen.

Er geluisterd/gelezen word.

En misschien niet iedereen,

maar sommige daarop reageren.

Dus Schorum van het Forum

BEDANKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier op het forum heb ik het echt een paar keer mee gemaakt dat ik direct en persoonlijk reageerde op een persoon. Zelfs toen kreeg ik nog geen reactie terug, maar ging de persoon gewoon verder met de trivial talk met andere personen, kennelijk uit hetzelfde groepje.

Dat is idd. niet leuk Sieraad. Maar om dan gelijk te spreken over hetzelfde groepje, gaat wel ver. Je weet niet waarom er niet gereageerd wordt. Misschien voortaan even vragen?

En jouw voorbeelden van groepen klopt toch niet helemaal. Volgens mij (ik heb geen ervaring) kun je zo naar de AA.

En ik ga nu echt wat doen, ben net Heintje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het woord sieraad zit maar één r.

Het Nederlands heeft sieraad uit het Duits geleend; daarin luidt het Zierat, en vroeger zierot. Dat bestaat uit het oude woord zier ('mooi') en het achtervoegsel -ot. Datzelfde achtervoegsel komen we enigszins vervormd nog in twee andere Nederlandse woorden tegen: armoede en kleinood. En het Duits kent nog Heimat en Einöde ('woestenij').

Sieraad is dus geen samenstelling van sier en raad, hoewel dat wel zo lijkt. Het woord sier, dat voorkomt in goede sier maken en in sierlijk, komt van het Franse chère (afgeleid van het Latijnse cara, 'gezicht'

Zomaar iets wat ik me afvroeg, warom het maar met 1 r wordt geschreven.

Dag 10 toch he, of is het al 11?

Ik ben niet zo heel goed in proficiat wensen en dagen/weken/maanden/jaren bijhouden.

Niet voor mezelf en al zeker niet voor anderen.

Maar je doet t toch maar.

En al dan niet reageren op iemand?

Ach dat hangt van mijn stemming af ofzo, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: zonnetjes
sinds 7 uur staat hier al een kraan voor het huis. Het ding dendert door de stilte

Vroeg wakker dus, Krekel. Balen.

Hoe is het met je?quote>

he zonnetjes:D
nog net te onevenwichtig om dat te verdragen, het ding maakt een onafgebroken herrie..pfff
kan mezelf niet meer horen;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: sieraad
In de loop van de weken heb ik mezelf aangeleerd me er niet al te veel van aan te trekken en mijn eigen ding te doen hier. Neemt niet weg dat het af en toe wel weer opvalt.
!quote>

Heel goed dat je je eigen ding dan doet hier. Misschien zit er voorlopig niet meer in Sieraad., en komt het in de toekomst wel.
Maar gewoon wat meer op het forum komen zou ook kunnen helpen om wat meer contact te krijgen.
Maar ik geloof ook dat het niet alleen opvalt bij jou maar ook dat het iets is waar je je gruwelijk aan ergert.
Voel je je, net zo als vandaag aangevallen of niet begrepen?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kirky,

Jij bent een allemans vriend.

Ik moet je dan ook tot mijn grote spijt mededelen dat je nooit tot een groep zal behoren, daar ben je te sociaal voor, te gevarieerd

of

Dat er voor jou altijd een groep is, omdat je je bij iedereen thuis voelt............

Aan jou de keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...