sieraad Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Jullie best wel begrijpen... laat het maar even in werken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 heel plastisch beschreven VM, hahaha! als er hier al gedaan zou worden aan groepsvorming, onstaat dat toch telkens spontaan, valt weer uiteen om de dag erna weer een andere groep te vormen....hoort toch bij het menszijn, niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Als hier groepen zijn, dan hoor ik er alleszins niet bij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Nou Sieraad, als je het niet wilt uitleggen is dat aan jou. Ik ben hier pas sinds kort en begrijp echt niet wat je bedoelt. Zal wel aan mij liggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 wil je dan bij een groep horen, Jen? ik juist niet ik heb bang dat ik dan mn uniekheid verlies wat een pretentie van mij, hé ik sluit me wel soms aan bij een groepje mensen die over een bepaald iets hetzelfde denken, maar dat duurt dan weer zolang tot de meningen weer veranderen.... nu, verder verfactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Nou Sieraad ik begrijp het echt niet hoor. Voel je je vaak buiten gesloten dan? Want dat is natuurlijk de andere kant van de medaille. Ikzelf probeer altijd op veel mensen te reageren maar het lukt natuurlijk niet op iedereen. Maar heb jij dat gevoel dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 bah nee Lavendel. I refuse to join any club that would have me as a member. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @Sieraad: Wat je nu doet is schoppen om te kijken wie zich geraakt voelt, als je het mij vraagt. Hoe gaat het met je Sieraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Maar je bent wel lid van het alcohol de baas forum, Jen;) Morgen, trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Hahaha, Jen. I love Groucho! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 De AA. Tsja, het eerste aan ervaring met de AA wat in me opkomt is dat mensen de groep kunnen maken of breken. Het is en blijft mensenwerk...als er een klik is met de groep kan het van enorme waarde zijn (zelfde als met je naaste familie bijv.). Ooit is er die klik niet.. Ik heb in dat geval altijd de eer aan mezelf gehouden en ben op zoek gegaan naar een andere groep/avond. Niets mis met shoppen, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: Jenbah nee Lavendel. I refuse to join any club that would have me as a member.quote> Dus..beetje eigengereid en bevooroordeeld misschien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Een beetje kunnen slapen Zonnetjes? Wat ga je het weekend doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Goeiemorgen allemaal! Het is natuurlijk wel zo dat er op sommigen meer gereageerd wordt dan op anderen. Op anderen wordt niet of nauwelijks gereageerd. De grote groep heeft daar denk ik zelf geen erg in. Mij is het al heel vaak opgevallen. En dan bedoel ik niet alleen mezelf. Sommigen zijn er om weg gegaan, maar dat is hun eigen keuze. Het is net een schoolplein: de populairen hangen bij elkaar, daaromheen degenen die daar graag bij zouden willen horen, en dan verderop een groep die weet er nooit bij te zullen horen , vanwege??? Nou is het inderdaad ondoenlijk om op elke posting te reageren. Het ligt ook vaak aan de inhoud van de posting, of je er wel of niet op kunt reageren. Van mezelf weet ik dat mijn postings vaak nietszeggend zijn. Maar dat is omdat ik probeer eerst een ingang te vinden. Maar op die manier vind ik dat niet. Nogal onhandig, maar ja, niet iedereen is even sociaal vaardig, zelfs op internet niet. Goed, lesje geleerd zou je zeggen, maar zo eenvoudig ligt dat niet. Ik heb er zelfs een therapiesessie aan besteed, hoe kan ik me beter manifesteren binnen dit forum, waarom lukt het me niet. Mijn therapeute stelde voor dat ik opnieuw zou beginnen, met een andere naam en dan anders zou binnenkomen. Hahaha, ik moest hartelijk lachen, heb haar uitgelegd dat een tweede account niet kan, vanwege ban enzo. Dit is overigens geen kritiek hoor, ik kom hier graag, en nog steeds, maar beperk me vaak tot meelezen. Zou wel anders willen, maar na meerdere pogingen lukt het me nog steeds niet goed. Net RealLife... Ik hoop niet dat ik op iemands tenen trap, dat is beslist de bedoeling niet, maar dit is zoals ik het zie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik heb daarom nog nooit meegemaakt dat het leek op een sekte of dat de zieltjeswinnaars onbeperkt de ruimte kregen. Als je 1 groepie mensen eigengereid/eigenwijs en voor de duvel niet bang kunt benoemen dan zijn het alci's wel! Intellect en een sterke intuïtie zijn over het algemeen eigenschappen van de groepsleden...men laat zich niet beperken door een stramien! In die zin is er een gezonde wedijver onder elkaar...kuddegedrag bij alci's? Dacht van niet. "Vertel je eigen verhaal" is het motto en dat maakte de avonden zo interessant..verschillende smaken te over. Kan me wel voorstellen dat wanneer je nog nooit zelf een avond hebt bijgewoond, je er vreemd tegenaan kijkt als erover gesproken wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Zonnetjes, ik was vannacht nog aan jou aan het denken, aan jou en aan het hebben van kinderen en hoe ver een "ouder" kan gaan voor zijn kinderen. Maar nu dacht ik te hebben gelezen dat er zowel met je zoon als met je dochter iets was? Je hoeft daar niet op te antwoorden als je dat te privee vind en het kan ook zijn dat ik het ergens fout gelezen heb... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @Sieraad: Als je A zegt moet je ook B zeggen. Jammer dat je er vandoor bent...of vergis ik me? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Bah, NIEMAND REAGEERT OP MIJ!!!!!!!!!!!!!! Sorry, kon het niet laten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ah Nance! Je weet dat ik vaker niet dan wel reageer in t algemeen. Allez ik heb zo mijn buien. En vaak heb ik ook het gevoel dat ik "overgeslagen" word, maar eigenlijk vind ik dat niet erg. Als er echt iets is dan weet ik ook bij wie en hoe ik hier terecht kan. Maar op jou reageer ik altijd wel in mijn hoofd. Ma ja, daar ben jij natuurlijk niks mee, als ik het niet opschrijf... Maar dat wwet je dan nu, in mijn hoofd heb ik al heelder antwoorden aan jou geschreven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 En weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Hey Nancy, ik lees je althans telkens graag Sommige postings zijn zo compleet dat er weinig aan toe te voegen is Ik krijg ook soms geen reactie omdat ik in mijn posting er ook niet echt achter vraag of aangeef dat ik een reactie verwacht, door bijvoorbeeld geen vraag te stellen... En dan vind ik dat ook ok, is even mijn ding hier zeggen. Ik weet zeker dat ik wel gelezen word, net zoals jouw postings. En dat telt voor mij. Als ik echt behoefte heb op vraag en antwoord doe ik wat extra moeite. Ik lees hier ook vele postings waarop ik wil antwoorden, maar dat is bijna niet haalbaar. Bijna een fulltime bezigheid. Ben nu enkele dagen thuis en aan de verf, en tussendoor lees ik mee en kan gemakkelijk op allerlei inpikken. Dus het zeker niet te persoonlijk nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @Nancy: Zinnig wat je schrijft. Ik herken het ook. Had in het verleden zowiezo moeite me in een groep staande te houden/te manifesteren. Was virtueel ook zo. Daar is pas verandering in gekomen sinds ik weet dat ik van waarde kan zijn voor de ander in reallife...dat maakt het virtuele hier, ook makkelijker begaanbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Trots op je!!! Lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik sluit me een beetje bij lavendel aan. Nancy, jij lijkt me telkens zo evenwichtig. Om de een of andere reden word ik sneller tot reageren getriggerd bij zaken die me als noodkreet in de oren klinken. Maar het is ingewikkelder dan dat. Da's waar. Ik weet totaal niet hoe het werkt. Het is ook erg moeilijk om hierop te reageren, want dan zou ik mezelf als het ware op de een of andere manier moeten "positioneren", en ik heb naar mijn gevoel geen positie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden