Spring naar bijdragen

Woensdag 28 november 2012

Romualdus

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is een diepe teleurstelling voor je Erik. Het zo goed willen doen, keihard werken en dan niet de waardering en beloning krijgen.

En jammer dat je pas voor jezelf op kunt komen als je boos bent, dan is het eigenlijk al te ver en de manier waarop niet altijd handig. Wel een goed idee om daar aan te werken.

Laat het geen aanleiding zijn om te gaan drinken, hou de rug recht en lik je wonden :present:

Ik hoop dat je nog een manier vindt om er met ze over te praten, zonder je mee te laten slepen door je emoties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je Kate:present:

Tot nu toe heb ik niet gedronken maar mijn stemming nu van wat heeft het allemaal voor zin nog + verdriet is heel gevaarlijk. Ben blij dat ik hier rond kan hangen en dat doe ik nu ook maar dwangmatig. Ik moet nu niet richting koelkast of supermarkt. Maar kwaadheid helpt ook never give up Als ik nu drink geef ik op en laat ik zien dat ik het niet kan. Ik gun ze dat niet.

(plaatje doet het nu wel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allen.

Zat een heel bericht te tikken, alles weg:huh:

Erik, zoals het is gegaan met de lange werkdagen en de verantwoording die je nam en neemt lukt een opleiding volgen en de eisen die daaraan gesteld worden natuurlijk niet.

Er was hoop gegeven maar die is nu de grond in geboord en ik kan me voorstellen dat dat een enorme teleurstelling is.

Ik hoop dat je nog een gesprek aan kunt gaan en anders is het misschien een optie om alle betrokkenen een brief te sturen waarin je de gang van zaken vanuit jouw optiek en getoonde inzet uiteenzet, wellicht dat het helpt om de deur open te houden naar een oplossing om toch deze opleiding af te kunnen maken.

Lavendel, sterkte meis:present:

Ik wil je niet ontmoedigen maar loop al 5 dagen te jammeren en weet dat ik er eigenlijk behoorlijk doorheen zit. Dat kan natuurlijk niet, actie en niet zeuren. Maar toen ik bedacht weer te gaan werken morgen en hoe het weer zou gaan de hele dag, mijn hemel.

Dat kan ik 'gezond' al nauwelijks handelen laat staan nog half ziek.

Dus vanmiddag mijn collega gebeld om poolshoogte te nemen over de stand van zaken en ik blijf zeker morgen nog thuis.

In een volledig schoongemaakt huis, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Erik: logisch dat je je in de steek gelaten voelt. Je werkt je rot, krijgt toezeggingen en dan gaat het ineens niet door. Balen joh.

Ik vind het heel beroerd voor je. Blijf nu nuchter hoor, want dat is op dit moment de échte winst. Wie weet wat er verder nog op je pad komt aan mogelijkheden.:present:

@ Wijnand: goed dat je het droog hebt weten te houden op zo'n groot feest. Mij valt nu ook veel op van andere mensen, bijv. als ze spraakzamer worden en lastiger praten. Tegenwoordig probeer ik er niet meer op te letten.

@ Gunn: onlangs zijn toch allerlei bloedwaarden van je gecontroleerd en toen was alles goed.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gunn,

Toen je nog dronk bruiste je ook niet echt van levensvreugde.

Het 'lijden' zit er ook een beeje ingebakken bij je.

Toch ga ik er van uit dat je je ooit wel wat beter gaat voelen.

Lichamelijk herstel kan wel een jaartje duren. Dus, easy does it.

Het grote reinigen is begonnen.

Ook mijn gezwollen lever en een constante gastritis zijn beter.

Eigenlijk ga je heel goed, ook al voelt dat niet zo.:)

Gunn doorpakken kerel.

En af en toe lekker fietsen (ook al heb je geen zin) is goed.

Endorfientjes voor de vreugde en ook goed voor het HDL cholesterol.

Wanhoop niet kerel.

Altijd licht aan het eind van de tunnel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Eergisteren ben ik voor de bijl gegaan. Eén dag zonder antabus en een hele fles wijn op (dan voel je de effecten van de antabus dus nog wel...). Ben dus weer terug bij af. Domdomdom. Ik ben er heel erg boos over op mezelf. Drinken is voor mij echt geen plezier meer, het is regelrecht lijden. Ik boycot mezelf ermee. Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik aan mezelf toegaf dat ik alcoholiste was. Ik heb zelf hulp gezocht: vrienden, huisarts, psychiater, AA. Maar de belangrijkste persoon die me kan helpen (ikzelf) laat het toch steeds weer afweten. Maar goed, ik ga weer verder, vandaag is het dag 2 (ik zat op 23). Ik vind mijn leven een stuk makkelijker en aangenamer als ik nuchter ben. Samen met een psycholoog ben ik nu aan het uitzoeken waarom er een deel van mij is dat mezelf boycot. Het blijft me namelijk verbazen dat het zo duidelijk is wat goed voor me is en dat ik dan toch weer in die valkuil trap. Onbegrijpelijk.

Ik lees hier over leegte wanneer "vriend" alcohol er niet meer is. Voor mij is het andersom. De alcohol maakt dat ik me leeg voel, dat ik niet van de dingen kan genieten. Zonder alcohol krijgt alles meer diepgang en meer kleur. Ik moet zeggen dat ik jonge kinderen heb, dat ik werk heb waar ik van geniet (al is het wel heel onstabiel en economisch mondjesmaat) en een relatie waarin ik me goed voel. Ik heb nog niet alles verpest door de alcohol, maar soms ben ik daar wel bang voor. Daarom is het juist zo belangrijk voor me om bij de les te blijven.

Ik moet zeggen dat ik ook dankbaar ben. Ik heb wederom ingezien dat alcohol en ik absoluut niet samengaan. Daarnaast is er iets moois gebeurd en dat wil ik ook graag delen.

Ik ben al drie jaar gescheiden. Dit heb ik hier nog nooit verteld omdat ik bang was dat het te herkenbaar zou zijn. Maar ik lap dat nu maar aan mijn laars, immers, iedereen die voor mij belangrijk is weet van mijn probleem. Enfin, na de scheiding hebben we besloten de kinderen in hetzelfde huis te laten. Mijn ex en ik wisselen elkaar daar om de week in af, al drie jaar. Dat hakt er bij ons nogal in (financieel, psychologisch, logistiek, alles) maar is voor de kinderen tot nu toe de beste oplossing. Toen ik eergister begon te drinken, had mijn oudste dat door (met mijn kinderen heb ik er namelijk ook over gepraat) en hij heeft toen zijn vader ge-smst. Toen stond dus plotseling mijn ex voor mijn neus. Vond ik natuurlijk helemaal niet leuk op dat moment, vooral omdat ik me diep schaamde. Maar hij zei dat ik zo niet alleen bij de kinderen kon zijn. En daar had hij natuurlijk helemaal gelijk in. Hij is toen op de bank blijven slapen. De volgende ochtend, terwijl hij mij heeft laten slapen, heeft hij met de kinderen gepraat. Met als gevolg dat ze 's middags uit school kwamen en zeiden: "Mama, het is goed. Papa heeft uitgelegd dat dit een deel is van het proces, dat je heel erg je best doet, dat het goed gaat maar dat je even gevallen bent. Het geeft niet, mama." Dat mijn ex me daarin zo steunt, dat hij geen kwaad woord over mij tegen de kinderen heeft gezegd, dat hij het niet tegen me gebruikt... Daar heb ik geen woorden voor. Ik voel me intens dankbaar. En die dankbaarheid helpt me om verder te gaan.

Ik heb heel veel om voor te leven en ik weiger om alcohol dat kapot te laten maken. Dus hier ben ik weer, op weg naar een stabiel nuchter leven.

Sorry als ik ergens doorheen ben komen denderen maar het moest allemaal even van mijn hart. Bedankt voor het luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen.

Vandaag weer lekker gewerkt. Tot 15.00. Toen moesten we in Someren de Sint en Pieten ophalen. Een van de pieten was zwaar gewond geraakt aan z'n been ;):);) Dus moesten we die, op de brancard een zaal in rijden waar allemaal hele kleine ukkies de Sint en de Pieten luidkeels verwelkomde met "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht:moon: Goh mensen wat was dat leuk. Al die kleine snuitjes en kinderen die zich achter de ouders verstopten want ze waren toch een beetje bang.

Toen we terug reden en het spoor over moesten, had weer iemand zich voor de trein gegooid, de 3e deze week. Dat idee vind ik altijd erg naar, en dat heeft me toch een beetje geraakt.

Maar verder was het een toppie dag. Zo nu eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve frummels, :present:

Even dag komen zeggen en dan terug weg.

Alles OK hier.

Ik zie dat er weer een aantal nieuwkomers zijn die ik nog moet verwelkomen.

En zelfs een nieuwe oudkomer. :)

Dat woordje, Edflobe, heb ik speciaal voor jou uitgevonden. ;)

En kan ik nog gebruiken in woorddomino.

Jane, je bent gewaarschuwd. :D

MM :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...