Spring naar bijdragen

donderdag 29-11-2012

Hanneke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: wijfie
Ik meld me droog af voor vandaag, maar xerozat is toch hetzelfde als paroxetine?
Dat zou bij mij ook al een hoop verklaren, vroeger dronk ik ook wel veel, maar had dan toch nog de intensie om te stoppen na zoveel glazen, nu blijf ik dus gewoon doorgaan, echt doorgaan tot ik lam ben, het zou een hoop verklaren, het is dus geen combi en als je gaat drinken ben je met die combi dus helemaal je rem kwijt.

quote>

Ja wijfie, paroxetine is de generische naam en seroxat de merknaam. En ja, die medicijnen met alcohol gaan echt NIET samen. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat ze door die combi alcoholist zijn geworden, Dat gaat mij wat ver. Ik denk dat, voor mij, het probleem er al was. Maar daarna, in combinatie met AD een stuk erger geworden. Je kunt je natuurlijk afvragen, en dat heb ik ook gedaan, waarom je blijft drinken als dat in de bijsluiter ontraden wordt. Desalniettemin vind ik dat artsen er een veel sterkere controle op moeten hebben... en hier gebeurt dat niet. Ik weet niet hoe het in NL is... Ik heb al wel uitgebreid aan mijn huisarts verteld wat er gebeurd is. Ik hoop dat ze er iets mee kan en mee doet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat stoer die schilderijen exposeren Truitje, en al verkoop je niks, jij hebt toch maar mooi mogen exposeren.

Dat kunnen de meeste mensen niet zeggen.

Ik zou zeggen, succes daarmee, lijkt me een hele leuke ervaring.

En dank je Miranda, mooi zoals die 2 ouwetjes nog steeds van elkaar houden.

En die hebben vroeger ook slechte tijden meegemaakt, gewoon bij elkaar blijven was het motto toen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Hoi wijfie. Het is niet de xerozat of de paroxetine. Het is de vraag waarom je zat zou willen zijn. U moet het niet zo buiten uzelf zoeken, maar in uzelf. De neiging om te zuipe zit in uzelf en om daar grip op te krijgen moet u dus in uzelf. Dat is nog een hele klus dus succes ermee! Ik ga eten en pitten.quote>

Hallo Johan,

Natuurlijk zit de zucht tot drinken is onszelf. Ik heb echter wel de ervaring dat de combinatie met AD funest is. Ik heb dat al uitgelegd in mijn antwoord aan Wijfie en aan Truitje. Dat heeft niets te maken met het je onttrekken aan je eigen verantwoordelijkheid. Voor mij is het namelijk de sleutelvraag waarom je blijft drinken bij medicijnen waarvan op de bijsluiter staat dat je dat niet moet doen. Het antwoord laat niet op zich wachten...
Punt is wel dat als je eenmaal aan die combi begint, het hek totaal van de dam is. Dat is voor mij althans een feit. En nu hou ik erover op.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Lavendel!

Mijn patientje ligt inderdaad platvertroeteld in bed. Mijn dochter ook. En zo meteen ga ik er zelf achteraan.

Ja, die medicatie is een belangrijk punt. Ik denk zelfs dat een hoop mensen depressief worden DOORDAT ze te veel drinken. Als je daar bovenop nog eens AD gaat innemen dan is de strijd definitief verloren.

Misschien inderdaad maar eens een draadje over openen, maar voor nu heb ik daar de energie niet voor.

Ik meld me alvast droog af.

Trusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM: hier in Nederland word het ook veel te snel voorgeschreven, ik kom er nu bijna niet meer vanaf, heb het al zo vaak geprobeerd, dus blijf ze maar slikken.
Toen ik ze nog niet slikte had ik toch ook al wel een duidelijk drankprobleem, maar als ik dan een fles wijn op had dan was dat gewoon zo en dan hield ik het daar ook gewoon bij.
Nu blijf ik doorgaan en schrik ik gewoon de volgende dag als ik kijk wat ik allemaal heb gedronken.
Word ook niet duidelijk voor gewaarschuwd trouwens hier ook hoor, mijn huisarts weet van mijn drankprobleem af, maar is van mening dat ik ze gewoon moet blijven slikken.
Nouja, weer een goede reden om te stoppen met alcohol, dat dan weer wel!
Nu ik dit weet, ben ik weer meer gemotiveerd om te stoppen.....

Pfff, en nu naar bed, morgen gaat weer vroeg de wekker.....
quote>

Heel herkenbaar, Wijfie.
Stoppen met alcohol dus. Die pillen kunnen helpen. Ik heb zelf een duidelijke neiging tot depressie en ben heel blij met een beetje chemische hulp. Het drinken lost echter niets op (integendeel) en annuleert het goede effect van de medicatie, en het drinken wordt als maar erger. Stoppen dus, En alle hulp inroepen die je maar kunt vinden!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Haddock (en nu ga ik echt zo naar bed:-), the rain in Spain... het klettert hier dat het een aard heeft!

Ik neem mezelf serieus. En heb meerdere malen geprobeerd om geen AD te slikken. Ik heb echter de ervaring dat depressie bij mij een terugkerend verhaal is, ook toen ik nog niet dronk. Ik accepteer dus nu dat mijn brein niet genoeg serotonine aanmaakt en dat ik daarbij een steuntje nodig heb. Zolang ik niet drink werkt dat heel goed.

Dank voor je postings trouwens, ze doen me bijna altijd glimlachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol: ben nog aan het nadenken of refusal wat voor me is, ben er nog niet uit, ben bang dat als ik eenmaal wil gaan drinken, hier ook wel mee kan gaan sjoemelen, die knop moet gewoon een keer om en dat is blijkbaar nog steeds niet het geval...quote>

wijfie, :sun:

Sjoemelen met Refusal of Antabuse is niet gemakkelijk.
Ik kan er van meepraten, want ik heb het geprobeerd na 24u iets te drinken.
Ga ik geen 2de keer meer proberen.
48u is nog heel krap.
Dus moet je al 3 dagen van te voren, na je laatste pil gaan beslissen ik wil terug drinken.
En dan spreken we toch niet meer over een trek die plots opkomt niet?
Probeer het eens uit, baat het niet dan schaadt het niet.
Succes! :heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de info, Gwen. Ik vroeg me al af wat dat betekende. Waar komt het vandaan?

Heintje dus. O.a. omdat mijn platvertroetelde zoon nog steeds door het huis loopt te spoken. Hij heeft van die medicijnen gekregen waar je bronchieën van open gaan maar daar word je ook heel erg hyper van... Hij heeft nu net gevraagd of tie in mijn bed mag slapen. De schat... hij is 13. Binnenkort wil hij misschien niets meer van me weten:-) Ik heb dus maar toegestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frodo: ik heb hierover geschreven op het antabus pactdraadje.

Soms kan de zucht zo sterk zijn dat iemand niet één maar meerdere keren drinkt terwijl hij/zij antabus of refusal heeft geslikt (zelf 2 ervaringen).

Dat is dus heel gevaarlijk.

Ik vraag mij echt af in hoeverre de wil tot stoppen daarmee te maken heeft.

Weet je, voor mij is alcohol zo duidelijk slecht voor me. Ik heb er niet eens meer van genoten de laatste keren dat ik dronk. Het is voor mij echt lijden.

Maar blijkbaar zit er iets in mij -sommigen noemen het een duiveltje- dat mezelf wil boycotten. Het is niet zo simpel als het lijkt.

Was het maar zo. Ik weet wat goed voor me is en toch doe ik het vaak niet. Maar als ik het wel doe voel ik me zo geweldig. Hoe werkt dat dan?

Ik denk echt dat het verre van simpel is. Anders zaten we hier niet met z'n allen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heintje dus, kan mij het schelen.

Weer zoiets; ik kan beter naar bed gaan...

Maar ja, hier blijven is ook niet slecht.

Ik zit ondertussen wel te knikkebollen.

Ga alvast mijn tanden poetsen enzo.

En dan kom ik zo nog een laatste Heintje doen:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...