Spring naar bijdragen

donderdag.20-12-12


Hanneke

Aanbevolen berichten

Jackie het zal best zo zijn dat meerdere mensen zo'n kleine uitschuiver hebben gemaakt. Niet al te zwaar aan tillen. Alleen wel opletten dat je in de toekomst niet gaat denken "ik kon het toen ook bij één houden", want zo gaan er veel weer de vernieling in.

Zo ik ga eens even boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

zo het is een mooie dag vandaag.

Zonnetje schijnt, dat stemt toch

wat vrolijker.

Ik ga eens wat kerstcadeautjes

kopen, veel hoef ik niet meer,

de laatste kleinigheden.

Staat zo gezellig en boom

met wat pakjes eronder.

En wat uitglijders betreft,

daar kan ik kort over zijn.

Ik herken het schuldgevoel,

het heeft geen nut erin te blijven hangen

maar het geeft wel een signaal dat je goed

weet dat je dit niet wilt.

En inderdaad, eerlijkheid duurt het langst

ook ten opzichte van jezelf.

Bol ik ga met je mee naar de winkels.

:)

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik lees regelmatig mee en reageer af en toe op berichten.

Vanmorgen weer ingelogd en en stukje bijgelezen maar ik ben er weer mee gestopt omdat ik de sfeer hier meestal niet helpend vind. (Vaak wordt ik er verdrietig en down van, of ik ga me zorgen maken om iemand die ik niet ken. Ik kwam hier voor bemoediging en hulp.( Egoistisch misschien???).

Ik begrijp ( met alle respect) bv niets van een dagpact , weekpact en jaarpact.

Ik heb een afspraak met mezelf , kinderen en echtgenoot om niet meer te drinken.

dat weegt voor mij heel zwaar, wat kan hieraan een pact met jullie toevoegen ? Jullie ken ik niet en een verbreken van een pact met iemand die ik niet ken zegt me niet zoveel als een belofte aan man en kinderen. ( Zijn zij niet het belangrijkste?)

Ik wens hierbij iedereen het allerbeste en een ADB toe.

In alle eerlijkheid moet ik nog toevoegen dat mijn problemen (werk gerelateerd) grotendeels zijn opgelost en dat ik af en toe weer sociaal drink.

Vloeken in de kerk ( Ik weet het maar het gaat goed).

Ik doe dit in overleg met mijn man en volg zijn adviezen op. Hij weet / voelt of ik een drankje neem om ervan te genieten of dat ik het neem tegen stress.

IK heb heel veel vertrouwen in de toekomst.

Sommige van jullie blijven jarenlang ter ondersteuning van zichzelf en anderen (respect)

op dit forum, maar ik heb het gevoel dat ik verder wil en dit wil afsluiten.

Nogmaals iedereen de allerbeste wensen en wees eerlijk en open naar jezelf dat brengt je het verst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Rose,

prachtig meid, je zet flinke stappen vooruit op de manier die voor jou werkt en dus voor jou het beste is.

Hoewel ik er zelf geen gebruik van maak, begrijp ik dat een dagpact voor velen steun kan zijn. Iedereen moet denk ik gewoon pakken wat hij of zij nodig heeft om niet weer buitensporig te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rose je hoeft niet te vergelijken hoor

we doen allemaal wat op dit moment bij

ons past. Natuurlijk is jouw privé je meer waard

dan de mensen hier, en een pact/afspraak is vooral

eerlijk zijn en blijven naar jezelf.

Ikzelf vind de sfeer hier juist meestal wel helpend, en af en toe niet,

net als in het echte leven hier. We zijn en blijven mensen he.

Ik gun jou een adb leven verder, net als mezelf:)

ga goed:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag. Het lijkt er op dat ik nu toch echt vakantie heb, pfff.

Vandaag nog op pad geweest voor een bespreking, bijna botsing op de snelweg toen iedereen plots op de rem stond. Eng is dat toch altijd.

Goh Rose, dus je bent na 5 maandjes van je alcoholprobleem af, dat is mooi.

Maar hangt het nu van je man af of je mag/kunt drinken?

Daar zou ik dan weer kriegel van worden.

Smik, als je meeleest, zou het fijn vinden als je even meldt hoe het met je gaat.

Maak me een beetje zorgen.

Is geen verplichting natuurlijk. Maar dan weet je dat er aan je gedacht wordt :heart:

In de auto op de terugweg kerstliedjes geluisterd. Ben al helemaal in de stemming. Maar bedacht me ook dat het eigenlijk allemaal maar bedacht is, het hele gedoe en de hele opsmuck. Wat een opvoering maken we er eigenlijk van :D

Jane, las dat jij aan de borrelnootjes zat gisteren? Ik heb ze net ook op, maar dan gemengd met gezonde noten. Heb ik nog het idee dat ik wat goeds binnen krijg :D

Gwen, ik dacht even dat je met een schilderij bezig was, maar je zult de muren van je nieuwe huis wel aan het sauzen zijn. Een hele klus, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren de hele dag geen stroom gehad, vandaar dat ik nu nog even op dinsdagavond terug kom.

Yvonne, ik ben blij met wat je geschreven hebt. Karakter!

Alleen: er staan wel degelijk witregels in de teksten van Erik en mij.

Doe ik speciaal voor Albertina, die heeft ooit eens geklaagd dat het anders zo moeilijk lezen is.

Maar ja, in een boek is ook de hele blz. beschreven, mij stoort het niet.

Ben nog v.d. oude stempel denk ik.

Dan wil ik even de aandacht vestigen op het feit dat Erik momenteel 3 verslavingen te lijf gaat op een in mijn ogen rationele manier,

Daarom vind ik hem een voorbeeld voor hoe het hier zou moeten toegaan in zijn correcte en duidelijke reacties op de kritiek die hij en ik hier mochten ontvangen.

Nu ga ik maar eens bijlezen, kijken of er nog iets te leren valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen, het kan nog net.

Voor mij was het vandaag een extra drukke dag met de hulp die kwam, boodschappen doen en naar schoonma op bezoek. Tussendoor naar bed. De kerststukjes moeten nog steeds en die had ik graag voor vandaag af gehad. Daarna kan je meteen weer stofzuigen en dweilen.

Gisteren zijn de kerstboomstandaard en de lichtjes gesneuveld, vandaag de stofzuiger! Dat schiet niet op!

Verder maar rustig aan en dan morgen die kerststukjes???

@ Krekel: dag 11 alweer. Heb je nog kunnen schilderen?

@ Truitje: elke keer dat je het moeilijk krijgt kijk je naar de koelkast.

@ Jackie: goed dat je gezegd hebt dat je een rosé hebt gedronken. Eerlijk zijn is zo belangrijk (vind ik dan).

Voor de gestruikelden: nieuwe dag en nieuwe kansen!

Voor wat betreft het dagpact: als ik hier schrijf dat ik trek heb wordt het begrepen. Als ik het tegen mijn man zeg wordt hij bang dat ik misschien weer ga drinken.

Mijn belofte aan mijn man is mij ook heilig, maar wat drank betreft zie ik jullie een beetje als familie.

Nu aan het eten beginnen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben nog steeds niet erg lekker. Dacht dat het voorbij was maar, geen honger en een raar gevoel in m'n maag. Snap er niets van. Maar goed het zal wel weer overgaan.

O goeie avond trouwens.

Lytse wat fijn dat je ons een beetje als jouw familie beschouwd. Voelt fijn en veilig aan.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...