Spring naar bijdragen

Geen wit wijntje meer voor mij!


NoNo

Aanbevolen berichten

Hi, ik ben hier nieuw en ik hoop steun te vinden om het vol te houden niet meer te drinken. Ik ben een vrouw van 50 jaar en al jaren drink ik iedere dag een fles witte wijn na mijn werk en in het weekeind. Hoewel het mijn functioneren niet in de weg staat, ben ik er niet gelukkig mee dat ik het niet kan laten! Om de zoveel tijd stop ik met drinken en ik weet dat dan ook echt vrij makkelijk een hele tijd (maanden) vol te houden. Tot ik weer dat eerste glaasje ga nemen! Van een glas worden het er twee en vervolgens zit ik binnen no time weer op een fles per dag. Het is overigens een heel proces voor ik stop. Het begint met somberheid over mijn afhankelijkheid en vervolgens krijg ik er steeds meer een hekel aan dat er iedere dag weer een fles opengaat. Vervolgens neem ik me iedere ochtend voor om die dag niet te drinken en baal vreselijk als dat dan weer eens niet lukt. Dit gaat weken en soms maanden door en uiteindelijk kan ik mezelf niet meer in de spiegel aankijken en haal ik mezelf alleen nog maar naar beneden. Tot ik dan uiteindelijk die eerste dag doorkom en geen wijn drink...! Dan is het startschot eindelijk gegeven en kan ik het aan om niet meer te drinken. Gisteren was er dan die eerste dag, na weer eens weken lang in een neerwaartse spiraal te hebben gezeten. Vandaag is mijn tweede dag en ik heb besloten om hulp te zoeken om dit vol te houden. Of liever gezegd, niet weer dat eerste wijntje te nemen dat alles weer teniet doet. Ik kan goed stoppen, maar ik kan ook heel goed weer beginnen :(

Minderen is geen optie; het helemaal niets of dagelijks een fles. Er zit niets tussenin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nono,

Er zit niets tussenin Nono, hoe waar.

Zo,n 30 jaar drinken heeft me doen besluiten te stoppen.

Nono, beschaafd drinken kan ik niet, vandaar.

Vind ik dat jammer? Zekers soms wel een ietsiepietsie.

Maar het went. Het gaat er een beetje bij horen.

Het wordt een manier van leven.

Men gaat een andere invulling zoeken.

Alles wordt wat echter ervaren( ook de minder leuke dingen)

Toch prefereer ik dit.

Veel sterkte op je weg.

Met een juiste insteek kan het forum je zeker helpen.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties!

Dag twee; niet makkelijk! De vrijdag luidt het weekeind in en daar hoort toch een vroeg wijntje bij.....! Toch maar een potje thee gezet en vervolgens een karaf met koud water met limoenschijfjes naast me gezet. Doorzetten, dat is voorlopig de boodschap! Ik ben een beetje door dit forum gegaan en ik merk dat er veel steun gegeven wordt. Heel positief allemaal! Ik hoop dat ik straks ook steun kan geven, maar ik voel me momenteel nog erg in mijzelf gekeerd waarbij ik momenten heb die echt nog heel moeilijk zijn. Morgen is er weer een dag en zodra ik het weekeind door ben, zal het waarschijnlijk steeds beter gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NoNo welkom hier

en ja hoort erbij, nu met jezelf bezig zijn,

is beter dan denken dat je met drank met jezelf bezig bent.

Ook jij bent ervaringsdeskundige hoor en met het delen van jouw proces

help je ook weer anderen; het is een wisselwerking. Zelfs met delen van zgn

negatieve dingen help je mensen; bewust worden kent vele kanten en het is aan

ons wat we ermee (kunnen) doen. Aan de wil ligt het vaak niet als het ff niet lukt.

Lekker theetje is: 1 zakje zoethoutthee met 1cm gemberwortel fijngesneden per

1/2 ltr water; ik maak altijd 2 liter in zo'n grote thermoskan en hoe langer hij staat

hoe lekkerder hij wordt. Restjes afkoelen en met ijsklontjes drinken: verukkelijk!

Ook gemengd met sapjes een ontdekking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey NoNo

Ook van mij van harte welkom

Ik hoop dat je net zoveel aan het forum hebt als ik

vooral de (h)erkenning is mij tot steun

maar zeker ook de lol

voor het ying yang effect;)

om alcohol de baas te blijven

Als alternatief drink ik naast veel kruidenthee,

ook tomatensap

tonic light met citroen en

limonade (uit zo'n rond blik, mag geen reclame maken ;))

toch wel lekker met een smaakje, want teveel

water komt op een gegeven moment ook mijn neus uit.

Succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nono.

Was dat ook niet de naam van Pipo's werkezeltje? Nou dat was een sterk beesje. Die trok zo'n hele huifkar in z'n eentje vooruit.

Ik hoop dat jij ook zo sterk wordt dat je dadelijk in je eentje jouw karretje kan trekken, zonder dat je de alc. daarvoor nog nodig hebt.

Heel veel succes meis.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve NoNo,

Doet mij denken aan die James Bond film docter No.

In ieder geval ook van mij hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen

en dat je er veel aan zal hebben.

Het is hier vandaag weer een echte heksenketel

maar dat is niet altijd zo.

Dus kom gerust op de dagdraad, je zal merken dat je niet wordt opgegeten,

maar met open armen wordt ontvangen.

In ieder geval hoop ik je hier nog veel te lezen

en wens je nog veel sterkte en succes

en krijg je nog een dikke welkomstknuf cadeau. Frodo. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NoNo, welkom.

Heel herkenbaar, wat je vertelt.

En de hoeveelheid die ik nodig had werd ook

nooit minder, wel veel meer.

Ik denk dat je hier steun kunt vinden,

en later ook weer kunt geven.

Dat is de kracht van dit forum!

Misschien wil je een datum onder je

postings zetten...dat werkt voor mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is het mijn derde dag zonder alcohol en het voelt of ik al drie dagen een kater heb. Ik voel me helemaal niet lekker. Ik heb hoofdpijn, ben een beetje misselijk, transpireer nu en dan flink en heb last van mijn darmen. Misschien heb ik gewoon een griepje, maar ik gooi het toch maar op ontwenningsverschijnselen. Want wie houd ik nou voor de gek met mijn 1 fles per dag.... Het was op z'n minst een liter en de laatste tijd haalde ik pakken in huis zodat ik geen nieuwe fles hoefde open te maken... Zo kan iedereen wel roepen dat het er maar 1 per dag was. :(

Ik was zo verkeerd bezig en ik MOEST het doorbreken anders zou de neerwaartse spiraal niet meer tegen te houden zijn. Ik functioneerde nog steeds prima en mijn werk leed er absoluut niet onder, maar in mijn hoofd hing ik met mijn nagels aan de afgrond. Ik wist in mijn onderbewuste dat ik destructief bezig was en dat ik iets moest doen om mijzelf, mijn relatie en mijn sociale leven te redden.

Nu doe ik het juiste en ik ga het volhouden! Ik heb genoeg wilskracht en ik weet dat ik me na het weekeind weer beter ga voelen. Dit forum geeft me steun en dat is prettig. Ik lees alle verhalen en ik hoef mezelf niet voor de gek te houden. Ik hoor hier! Ik ben een alcoholist! En ik wil van mijn verslaving af...!

Amen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen griepje, Nono

je bent aan het ontgiften, meid, daarom is veel water drinken helpend voor je lijfje

je bent zo goed bezig! de eerst 3 dagen zijn meestal het heftigst, daarna betert het met de fysieke verschijnselen

bereid je dan maar voor op grote vermoeidheid! dan heb je een goed excuus om te niksen en jezelf te verwennen :-)

eerlijk gezegd, geloofde ik het al niet van die ene fles per dag

zo een bekende smoes

maar het is oké, hier kan je dat kwijt, de meesten hier zijn van hetzelfde hout gesneden ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nono,

jou verhaal is herkenbaar voor mij.

Ook ik moest elke dag die fles open trekken als beloning. Waarom zou ik niet een goed glas wijn mogen na een werkdag etc etc.

Nou , laat dat goed glas maar weg, want het was altijd een goede fles of 1 1/2. Elke dag weer voornemen niet te drinken, er de hele dag in je hoofd mee bezig zijn. Denken dat het je normale functioneren niet in de weg staat, je doet toch alles?

Nou, na een tijdje zonder de wijn kom je er goed achter wat het allemaal in de weg staat; rust, stabiliteit, genieten van de dagelijkse dingen, je goed voelen, enz enz.

Je bent op dag 3. Super meid! Ga lekker door, over een paar dagen weet je niet wat je overkomt. Dan is het geen neerwaardsspiraal meer maar een opwaardsspiraal.

Let maar op.

Liefs Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NoNo, je bent al met dag 4 zonder dat gif.

Je hebt de ergste fysieke afkickverschijnselen

wel achter de rug.

Goed van je dat je veel hier bent.

Van belang is dat je nu die eerste niet neemt.

Natuurlijk houden we onszelf en iedereen voor

de gek tijdens het drinken.

Ook al zo'n geruststelling als dat allemaal

niet meer hoeft.

Ik hoef in de supermarkt niet meer achter een

schap te duiken als ik een bekende tegen kom,

doodsbang dat ze mijn drankadem ruiken.

Ik hoef me geen zorgen meer te maken over mijn

voorraden.

Zo kan ik heel lang doorgaan met dit rijtje....

Wat een vrijheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo NoNo,

Op de dagdraad heb ik je al begroet. De ergste dagen heb je nu gelukkig gehad. Doorzetten hoor, dan hoef je dat niet nog eens door te maken!

Ik geloof er heilig in om eerlijk te zijn op het forum. Het is gemakkelijk ons, de anderen voor de gek te houden, maar jezelf niet, want van binnen weet je wel beter! Ook als je een keer de fout in zou gaan: gewoon eerlijk zeggen en dan opnieuw beginnen. Je faalt pas als je blijft liggen na het struikelen.

Als je het moeilijk krijgt, kom dan op de dagdraad. Met elkaar proberen we je erdoor te slepen.

Elke dag is er één en morgen nemen we de eerste niet!

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...