Spring naar bijdragen

Donderdag 24 januari 2013


kameleon

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Bedankt voor de woorden, Jopie! :present:

Ik probeer erkenning te zoeken bij mijn vader. Als ik iets fout doe of denk te hebben gedaan, dan wil ik van hem weten of ik het ook zo fout heb gedaan. Zijn standaard antwoord is dat het wel mijn schuld moet zijn. En dat laat me slecht voelen.

En ik ben niet de leukste, dat weet ik zelf ook. Daar werk ik aan. Veel van wat ik heb gedaan is alcohol gerelateerd geweest. Met alcohol een bepaald gevoel bij een ander oproepen. Maar het kan toch niet zo zijn dat alles wat ik doe, zeg of laat mijn schuld is?

Maar misschien moet ik stoppen met erkenning zoeken van iemand die mij toch nooit wil zeggen dat het een keer niet mijn schuld is, dat ik goed gehandeld heb. Als ik bij mijn vader zit, dan gaat het over alles wat wij, want mijn broertje moet het ook ontgelden, fout hebben gedaan en hoe we het volgens hem moeten doen.

De laatste tijd heb ik schoon schip gemaakt. Veel vrienden, die in mijn ogen nooit iets toegevoegd hebben, heb ik uit mijn leven gehaald. Ze vraten energie en ik vond dat ik het ook zonder ze moest kunnen doen. Ondanks dat ik op een nette manier uit elkaar wilde gaan, kreeg ik een scheldkanonnade over me heen waarbij alles dat ooit goed aan me was, ook opeens verkeerd aan me was.

Ik moet ook bekennen dat ik zo bezig ben met mezelf weer te ontdekken, dat ik me alles dubbel persoonlijk aantrek. In het verleden had ik het gedaan, en terecht, dus nu heb ik het ook gedaan en vraag ik me af in hoeverre Madeleine uit het verleden daarin een rol speelt of dat ik werkelijk door en door slecht ben. Ik zoek bevestiging en mensen willen best dingen bevestigen, maar dat komt niet altijd lekker over, zeg maar.

Gelukkig heb ik een psych waarmee ik hierover kan praten en dan ben ik voor een tijd weer helder. Ik wil voor alles wat ik verkeerd heb gedaan, het boetekleed aantrekken. Maar ik vind het zo rot dat ik geen helder beeld van mezelf krijg.

Ik weet niet of iemand nu snapt wat ik zeg, want ik vind het zelf nogal vaag. Maar zoiets is het gewoon. Door negativiteit van één denk ik dat iedereen het denkt en dan denk ik het zelf ook en dan is het hek van de dam. En ik kan niet verwachten van anderen dat ze mij geven, in woorden, in aandacht, wat ik verlang. Zou heel fijn zijn, maar niet iedereen kan altijd maar rekening met mij houden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, een van mijn mentoren zei ooit:

als één iemand vindt dat je op een paard lijkt

dan mag je hem/haar voor gek verklaren;

doen er twee dat, dan mag je aan jezelf twijfelen;

doen drie het dan wordt het tijd jezelf op te zadelen.

Natuurlijk zijn er objectieve dingen die anderen wel en wij niet zien soms

maar wat een ander ook zegt over ons

het is aan ons om te kijken en vooral voelen/inschatten

of we er iets aan hebben om het binnen te laten;

vooral kritisch blijven dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En madeleine; stel dat je vader zegt wat jij wilt horen,

zou je dat helpen? Zou je hem vertrouwen erin?

Jij bent volwassen en hebt je vader nu niet meer nodig in die rol.

Misschien is het tijd om zelf dingen te gaan creeren die jou eigenwaarde geven,

die je voldoening geven en waardoor je ook weet dat anderen je waarderen.

Er zijn altijd projecten in de Gemeente die daarin kunnen voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou met dochter lekker gaan

ontbijten bij de ameH voor €1,=,

maar ja dat bedje was wel erg warm

en ze wilde even uitslapen na alle toetsen.

Ik dus maar zelf weer, en oh oh wat een drukte;

marktdag en koud; het was niet aan te slepen dus.

Warme broodjes mee van de markt, zit madam weer aan

zo'n noodlesoepje. Kon een dochter van jou zijn Hannah:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane4; Ik ben inderdaad te oud om nog bevestiging van een vader nodig te hebben. In zijn bijzijn voel ik me altijd zo klein en nog steeds het meisje van 10 dat continu alles moet vragen en overal bevestiging voor zoekt. Ik moet het zelf doen, zonder iets van hem te vragen wat hij wel misschien nooit kan geven. En ik moet het ook niet van hem verlangen. Want het is puur mijn onzekerheid dat ik op hem projecteer. And what you fear is what you create.

Op dit moment heb ik één droom; Terug naar school. Voorheen was dat slechts een gedachte en nam ik er één op. Nu ben ik bijna zover om mezelf in te schrijven. Moet me nog even verder inlezen, maar daar ben ik ook mee bezig. Ik denk dat ik daaraan een stuk eigenwaarde kan ontlenen.

Moest erg lachen om het paardvoorbeeld, maar ik vind wel dat het klopt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

proficiat Snoep, maak er een fijne dag van.

Hehe, ben blij dat de vulkaan is loss gegaan hannah.

Wat ik dan weer vind, wat als ik nu es graag een paard wil zijn?

Ook al vindt iedereen dat dat raar is?

Zolang ik daar geen anderen schade mee berokken, prima toch?

En zo probeer ik ook naar anderen te kijken.

wel al een paar keer flink op de bek gegaan ook moet ik er bij zeggen.

maar daar leer je dan weer van ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, hoe is jouw kijk naar jezelf? Heb je het idee dat je alles fout doet?

Ik ken dat gevoel erg goed, omdat mijn zelfbeeld niet altijd je van het is, maar wel verbeterd. Ik betrek ook veel op mijn persoontje. Vroeger als ik dan iemand die ik niet ken, tegen kwam en die keek sjagerijnig, was dat mijn schuld enz. Nu is dat gelukkig een stuk minder omdat ik geleerd heb dat ik niet altijd schuld ben van alles wat er gebeurd in mijn leventje. Ik heb geleerd om wat positiever tegen mijzelf aan te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gefeliciteerd han met sweet 16

zeg je dat wel bij jongens ook?

en dat lijf dat wil wat he bij jou!

pffff

Madeleine ook naast een studie kun je wat doen voor anderen.

Niet om het boetekleed aan te trekken, ik vind dat een lastige.

Maar om het evenwicht in je leven een nieuwe boost te geven.

Door adb te worden is je evenwicht verstoord, ook naar anderen toe.

Niet iedereen (lees velen niet) kan daar zomaar mee overweg en het was jouw keuze.

Dus nieuwe dingen aanboren, zo'n studie is te gek! maar ook daarin zul je

moeilijke periodes kennen. Ik fiets met een maatje, dat geeft mijzelf zeker zoveel als hem,

een ander leest voor aan kleuters/kinderen, helpt ouderen, leidt als gastvrouw mensen in een ziekehnuis naar de goeie plek, zo zijn er honderden kleine taakjes die

je een dubbel goed gevoel en structuur geven. je hebt meer te bieden dan je misschien

zelf wel weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

ik ben al een heel poosje ouder dan gij maar ik heb ook zo en veel eisende heel aanwezige vader.

Tot ik op een bep moment besliste, ik ben ik en hij is hij.

nog steeds hoor, dat ie hier staat met weer een of ander issue dat ik mijn belastingsbrief ben vergeten in te vullen ofzo, dat ie komt vertellen hoe slordig ik wel niet ben , wat voor een chaoot ik ben etc

Dan zeg ik gewoon jaja Pa en denk in mezelf van wie zou ik dat nu toch hebben....

Wat anderen over mij denken interesseert me zo niet.

Kan me best voorstellen dat ik zo minstens twintig man kan opnoemen die mij raar vinden.

Maar wat ik zeg, zolang die anderen daar geen last van hebben ...

En met last bedoel ik echt hinder, fysiek of dat ik bv mijn huisvuil voor hun deur zou laten slingeren ofzo.

Dat ze dar dan in hun hoofd last van hebben , tja dat is dan weer hun probleem, moeten ze maar es gaan kijkne waarom ze daar dan zoveel last van hebben he, en dat is niet aan mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ne gelukkige snoep, ik wens je een prachtig jaar toe!

Mijn schuldgevoelens zijn inmiddels helemaal verdwenen. Ik heb het gevoel dat ik me nog rottig zou moeten voelen, maar ik ben zo blij, want mijn lief heeft zijn rijbewijs gehaald.

Is dit nu gezond egoïsme, of is het ronduit kil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje; Ik heb een groot minderwaardigheidscomplex. Als iemand chagrijnig is, dan heb ik het gedaan. Is iemand vrolijk, dan heeft degene vast goed nieuws gekregen en heeft het niets met mij te maken. Doe ik iets goed, dan heb ik dat niet gedaan, maar kwam het gewoon zo uit. Als ik iets fout doe, dan is het mijn schuld. Erg vermoeiend. Voornamelijk, omdat er ook wel iets in mij zit, dat zegt dat ze er mag zijn. Dat ze ook meetelt en dat ze ook iets kan betekenen voor een ander.

Maar genoeg over mij. :) Terug naar het forum. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep jane precies, hinniken en soms ook wel es schoppen, maar ergens diep toch ook wel weer een kuddedier...

had idd ook een hagedis kunnen zijn maar dan had ik mezelf niet zo betrokken gevoeld zeg maar.

Heb meer met paarden dan met hagedissen, maar ey ieder zijn ding dus he.

En wat je zegt, dingen voor iemand doen kan voldoening geven.

maar kan ook en verplichting worden en das dan weer niks voor mij, maar voor sommigen dan weer wel.

Besluit, t kan vriezen of t kan dooien...:D

ga jij maar lekker sporten (brrrrrr) , ik zou willen dat ik wat meer zo was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmiddag

iedereen bedankt voor de felicitaties

gebak is helaas op

jullie zijn toch allemaal te dik geworden in december

gisteren de wijn gauw weg gegooid

want die riep toch wel erg hard

verder vandaag geen visite meer

ben blij dat ik er weer voor een jaar vanaf ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...