Spring naar bijdragen

Woensdag 30 januari


BamBam

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Runningliesje
Ik denk overigens dat een verslavingsgevoeligheid bij alle alcoholisten wel zit.
Dus niet alleen alco, maar soms ook andere middelen of dingen.
Het loert gewoon om het hoekje.quote>


Precies, zie mijn onderschrift......Ik geloof niet zo in hokjes van alcoholisten, blowers medicijn misbruikers.....dat zijn maar middelen. Het punt is gevoelig zijn geen rem te hebben bij een middel waarvan we de werking plezierig vinden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: akelei

Hoi Huttula,

Ik vind het mooi hoe jij met al die rommel gestopt bent.


Ik herken wel wat je zegt,, daar zit mijn valkuil. Als ik niet mag drinken ga ik roken. Als ik niet mag roken ga ik vreten ( kilo's tot 30 plus) en als ik niet mag vreten doe ik weer een aanval op de alcohol.


Maar jou is het gelukt, mij gaat het ook lukken.

Wat doe jij aan de kilo's? Want zover ik weet heb jij pijn, dat maakt het allemaal niet makkelijker. Of vergis ik me?
quote>


Ach akelei...ben nu 47
Kwam bij mij ook niet van de ene op de andere dag

Maar soms moet je het door zetten ondanks alle tegenslagen
En ja ben nu 2 jaar verder...hoop bereikt op verslavingsgebied...heb mezelf nog 1 jaar gegeven voor mijn eetprobleem maar goedkomen doet het!!
Terug weg is niet meer mogelijk dat staat nou zo dik in mijn binnenste van mijn kop gegrift

Maar schroom niet om hulpmiddelen te gebruiken...
Heb met mijn huisarts een afspraak als ik ooit een neiging om te roken kom ik direct naar hem toe en moet hij me maar volgooien met pillen
Die afspraak staat

Tis de moeite waard
Waar een wil is,is een weg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Erik! Ik weet dat er op het forum al een discussie over is geweest, maar ik zie een verslaving als een verslaving, iets waar je niet zonder wat voor gevolgen (geestelijk/lichamelijk) vanaf kunt komen. Het is gewoon iets wat korte termijn denken in gang zet en (ik spreek nu even helemaal voor mezelf) je hele dag om kan gaan draaien.

Daarom heb ik ook groot respect voor iedereen die met welk middel dan ook stopt of probeert te stoppen.

PS Goed nieuws: De huisarts belde net, mijn leverwaarden zijn weer helemaal normaal! En geloof me, ze waren erg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwa kiloos....ik at steeds minder omdat ik aankom

Pijn weg eten helpt ook niet

Dus nu weer volop schijf van 5 eten...brood,boter beleg

Warm eten normaal,zuivel fruit

Ja en koek snoep,en andere vreterij voorlopig zoveel mogelijk laten staan

1 dag minder eten en ik ga zoeken....trek

Alles wil je hoofd...verslaving

Ik denk

ik twijfel

ik beslis......geef ik toe aan mijn hoofd of niet

Als ik nu trek heb...denk ik bij mezelf...goh mijn hoofd wil ook weer wat...moet daardoor wel vaker om mezelf lachen

Gek hoofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wijffie: Als ik veel oxa op heb schijn ik heel raar te gaan praten en zie ik er ook heel vreemd uit. Dit heb ik van anderen gehoord toen ik een dag geen oxa had geslikt. Iedereen merkte het verschil. Elke pil heeft bijwerkingen, soms heb je het gewoon helemaal niet door hoe je erbij loopt. Maar zoals Huttula zegt, het is een momentopname. Ik snap wel heel goed dat je ervan geschrokken bent. Dat was ik ook toen ik het hoorde.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
Helder Eric...heb het ook voorgeschreven gekregen, verleden week van de verslavingsarts, heb het een week geslikt en ben ermee gestopt, had nare bijwerkingen zoals overal zenuwpijn, alsof ik griep zou krijgen en ontzettend moe, vooral in de armen en benen en voelde me vreselijk lusteloos.
Nu gestopt en gek...de klachten zijn weg.
Ik weet dat Jen ook baclofen gebruikt, bij haar werkt het dus blijkbaar ook niet, ik geloof niet zo in 'wonderpillen"...quote>


Volgens mij is het punt bij nieuwe experimentele pillen dat mensen juist wel op een wonder hopen. En als ze dan drinken ondanks de pil dan is het wonder weg en zou de pil waardeloos zijn. Ik heb zelf ook wel eens producten genomen die nog niet op de markt zijn (niet om verslaving te stoppen btw) en dat doe ik omdat ik wil profiteren van de werking die nog niet officieel te krijgen is omdat het middel ergens in fase.....van de klinische test zit. Dan besef ik me dat ik een soort van proefkonijn ben. En een proefkonijn kan mazzel hebben doordat je als eerste een heel goed middel krijgt of de pech dat je effecten hebt die niet voorzien waren....dat een ziekenhuis en de UVA nu vrij grootschalig gaat testen zegt wel iets over de veiligheid. Als het heel risicovol is deden ze dat niet.

Maar goeroes geloven van dit is het wondermiddel vind ik vrij stom. Wonderpillen met zwart wit denken is dat ze een wonder zijn of totaal waardeloos. De waarheid ligt in het midden. Of je wil er nu van profiteren en neemt een bepaald risico of je wacht tot honderden voor je het getest hebben en loopt minder risico.

Het leven is soms net gokken....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag,

buiten het feit dat alc,gHb, bacl en nog een aantal anderen zich gabba A en benzo s op gabba B, maar kan ook andersom, dat weet ik niet meer, in mindere of meerdere mate aan deze receptoren hechten.

en opiaten bv Mu en kappa.

is er idd weinig verschil.

verder ben ik het absoluut een met wat erik al zei, niks aan toe te voegen.

Dus erik :heart:

Fijne dag en sterkte voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Tegenwoordig ben ik ook blij dat ik niet meer heel laat op het forum ben. Nu al helemaal niet, vanwege de griep.

@ Mark: fijn dat het "alleen maar" griep was. Ook rot natuurlijk, sprak de ervaringsdeskundige. Prima dat ze sorry zeggen bij die kliniek, maar voorlopig schiet je er verder niets mee op! Je moet toch nog 1,5 maand wachten.:angry:

Blijf sterk hoor. Je bent al zo goed bezig. De frustratie mag dat niet verpesten.:heart:

@ RL: in het begin had je verteld van dat illegale kopen van benzo's. Ik dacht dat je toen ook al bezig was met minderen. Misschien ook te moeilijk tegelijk met het stoppen met alcohol.

Weet je hulpverlener ervan?

Diesel heeft geen ban, maar kattenkrabziekte! Sterkte Dieseltje.:sun:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje van mij.

Ik ben vandaag bezig geweest met van alles en nog wat in en om het huis. Ik was zo traag als... Nou, ja... Ik weet niet wat. Daarnaast wilde ik bij alles wat fout ging, simpele dingen zoals een dweil laten vallen, wel janken of gigantisch uit mijn plaat gaan. Kan dit ook een bijwerking zijn van Refusal? Want ik merkte gisteren ook al dat ik alles extra traag doe en dat bij alles wat ik mij mislukt bijna garant staat voor een huilbui of een scheldpartij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ RJ: die verslavingsgevoeligheid herken ik ook hoor. Dat kilokillerdraadje is er niet voor niets!! Ik heb, voor ik dronk, heel lang maar 2 ã 3 uur geslapen per nacht, maar nooit meer slaapmiddelen genomen, omdat ik tevoren door depressies veel medicijnen slikte, waaronder slaapmedicatie. Het was inderdaad een ellende om er vanaf te komen.

Ik heb toen wel een cursus gedaan van de kruisvereniging om beter te leren slapen en dat heeft geholpen. Toen ik minderde en stopte met drinken sliep ik ook slecht natuurlijk; dat hoort erbij. De technieken van die slaapcursus hielpen om die nachten door te komen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine wat ik weet van Refu is dat je er wat moe van wordt.

Maar misschien zijn de klachten het gevolg van het adb. zijn. Je voelt nu meer en in het begin komen er heel veel gevoelens naar boven waar je in het verleden om zou drinken. Alle gevoelens moet je leren een plaatsje te geven. Misschien dat het dat is.

Sterkte meid.

Zo ik ben lekker vroeg thuis en heb nog een gesprek gehad met iemand bij ons. Die raadde mij aan om het het ene oor in en het ander oor uit te laten gaan. Wel wat makkelijker gezegd dan gedaan maar ik heb in ieder geval wat kunnen vertellen wat mij dwars zat en das fijn.

Verder heb ik mijn verontschuldigingen aan geboden aan iemand waar ik de vorige week tegen uit gevallen was. Moet ik niet meer doen, want dat heeft me ook niet lekker gezeten.

Maar ik ga het nog een keer proberen. Ook omdat ik er toch wat goeie kennissen gemaakt heb. Deze mensen waren blij dat ik niet weg ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje,

Zie dat Lissy al geantwoord heeft.

Scheelt me een hoop denkwerk.;)

Wat Lissy zegt klopt wel zo'n beetje.

Dus kijk hoe het beste te doen.

Zelf heb ik nooit aan minderen gedacht.

Dat werkt niet bij mij.

Het kenmerk van een verslaving is dat men wil meerderen.

niet minderen.

Dus deze optie heb ik weggeveegd.

Het voortdurend mijn grens bewaken lijkt mij uiterst vermoeiend.

Dit geeft mij meer geestelijke rust. "voor zover mogelijk".

Maar nogmaals geef het een kans en zie of het werkt.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu vraag ik me toch even af Lytse, heeft Diesel je gevraagd om dit over hem op het forum te zetten? Of is het een aanname?

Bij mij is de trek helemaal over gegaan, al heel lang.

Het zal per persoon verschillen.

Ik denk als je een zgn wijntje nog als een leuk iets ziet, blijf je trek houden. Ik geloof geen enkel voordeel meer van drank. Ook is het niet mijn wens om matig te kunnen drinken. Ik wil juist helemaal helder zijn en helder voelen.

Meestal worden de patronen en associaties moeilijk verbroken, wat ik de afgelopen jaren zo lees, als je blijft drinken.

Maar ook dat kan ieder voor zich proberen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ietje,

denk dat het een utopie is om te denken dat je ooit een "gezellig wijntje" zou kunnen drinken...

Want als jij tot die categorie zou behoren, had je dat na een paar keer teveel gedronken te hebben allang kunnen beslissen, en daarnaar handelen..

Maar zo is het niet verlopen, zoals bij iedereen hier is de rem kapot...

daarom zijn wij ook alcohlositen.. helaas...

Het is een doodvermoeiende strijd, want wanneer ga je dat wijntje dan nemen, straks? of morgen? of van het weekend?

en zal je het dan bij 1 wijntje kunnen houden?

dat zal je best een keertje lukken, waarbij je dan bij jezelf kan beamen dat je alles onder controle hebt, om dan vervolgens weer een keer uit de band te springen...

en die discussie met jezelf weer opnieuw te voeren....

ik wens je veel sterkte met je strijd meis :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf van minderaar stopper geworden.

Maar ik was eigenlijk vooral een minderaar omdat ik nog niet helemaal kon stoppen.

Tot ik het heldere gevoel, mezelf te zijn hoe ik van nature ben, echt ging waarderen. Toen kon ik ook niet meer van 1 glas genieten.

En nu vind ik het alleen maar fijn om niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel zo dat denk ik iedereen die stap éérst maakt..

om te willen minderen, om tot de conclusie te komen dat het niet gaat werken, daarvoor zal je eerst tegen de valkuilen aan moeten lopen, om dan je doel bij te stellen.

Ik denk dat het ook heel logisch is..

Je beseft dat je teveel en te vaak drinkt, en wil daar wat aan doen.

Het is natuurlijk ook best eng om meteen die "vriend" de deur uit te doen, en een hele radicale stap, die niet prettig aanvoelt..

We houden het liever open,..

De zin "ik drink nooooooooit meer!!" is er 1 die in het begin niet lekker aanvoelt, tenslotte..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...