Spring naar bijdragen

Woensdag 30 januari


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede middag voelt het voor mij. Ik ben normaal altijd om 6.00-7.00 wakker en niet 9.30 pas. Alles aan elkaar gedroomd ook. Kwam uit de avonddienst en was nogal moe. Las gisteren de melatonine discussie en de reactie van iemand deed me nadenken. Eigenlijk is het bij mij nu zo ruim 2 en een halve maand niet drinkend dat mijn slaapritme weer hersteld is.

Ik wordt niet meer na een uur of 4 wakker om niet meer te kunnen slapen, ik slaap dieper en droom meer. Ik slaap zo 7-8 uur nu en ben uitgerust wakker. Deze verbetering is zo geleidelijk gegaan dat ik het me niet goed gerealiseerd had. Ben er heel blij mee want was een slechte slaper en nam heel vaak melatonine en kruidenspul voor slapen en veel cafffeine overdag om maar wakker te blijven.

Jen is denk ik weg, ben ik bang met de auto naar die cursus. Houd mijn hart vast voor haar en de mensen die haar onderweg tegenkomen. Kan me ook niet voorstellen dat het onopgemerkt blijft op die cursus. Als je het nog leest Jen; ziek zwak misselijk diaree whatever....elk excuus is beter dan gaan denk ik.

En als je niet gaat ga dan eens heel goed nadenken wat je waarom deed. Je wist van die cursus, je besloot veel te drinken en niet te slapen en je wist dat dit je in de problemen ging brengen zoals je nu hebt. Wat gebeurde er, waarom deed je wat je deed en zou je dat ook anders gedaan kunnen hebben. Het lijkt me een must dat je van dit incident wat leert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Gisteravond op bed werd ik opeens heel erg onrustig. Ik weet niet eens waardoor of waarom, maar het zorgde er wel voor dat ik grote moeite had om in slaap te komen. Ach, soms komt dat voor. :)

Mijn boterham is op, koffie staat voor mijn neus, de bril zit op de neus (Tja, dat schijn ik echt nodig te hebben)... Dus de dag kan beginnen. :)

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Sowhat
Jen schrijft ook dat deze cursus haar min of meer is opgedrongen,in nuchtere toestand niet in staat nee te zeggen,dus in verzet met drankquote>


Dat vermoeden had ik ook. Kijk er eens na Jen of dit volgens jou zo is. En assertief ben, jij Jen volgens mij wel. Je bent heel taalvaardig en ad rem op ADB. Is er ergens een blokkade waarom je dat in je werk niet bent vraag ik me dan af?

Maar genoeg over Jen, tikken over iemand die er niet is doe ik niet graag. Tik er liever over als ze er later wel is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge vrienden,

Ja ik ben er weer! had een paar verontruste berichtjes in mijn postvak over waar ik was. Nou dat zal ik jullie vertellen, erg diep onder de dekens! Ik denk dat ik een opkomende griep heb weggedrukt ivm mijn opname van vorige week, en toen die niet doorging heeft mijn lichaam het verzet opgegeven... ben dus bijna een week goed ziek geweest, maar behoor nu weer tot de aanwezigen! Stiekum wel goed te lezen dat er toch nog mensen zijn die je missen :)

Dan even een update wat betreft de mislukte opname in de kliniek. Ik ben dus vorige week bij mijn verwijzer geweest en die was witheet, en dan zeg ik het nog vriendelijk haha. Hij heeft de kliniek duidelijk laten weten dat je op zo', manier niet met mensen kunt omgaan, en dat ze ook vergeten dat achter deze mensen (ik dus 0 vaak ook nog een gezin schuilgaat die (weer) teleurgesteld worden. De hoofd behandelaar van de kliniek heeft ook ruiterlijk toegegeven dat deze manier van werken absoluut geen schoonheid prijs verdiend, en heeft uitgebreid excuus aangeboden. Niet dat ik daar veel mee opschiet, maar het is beter dan niets.

Volgende week ga ik met mijn verwijzer daar op gesprek om de lucht te klaren, en de weg vrij te maken naar mijn opname van 12 maart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzo = benzodiazapinen = slaap/sedatie/ anti angst middelen waaronder de pammetjes als diazepam oxazepam. http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine Door sommige hier als soort van smarties gezien maar in feite geneesmiddelen (met nogal veel bijwerkingen) Ook het middel baclofen is een benzodiazepine, dit middel helpt sommige hier op het forum om van de trek af te komen en hier is experimenteel bewijs voor dat dit idd werkt. Benzodiazepinen geven snel afhankelijkheid en is lastig mee te stoppen. Verder bekend om paradoxale werking; de rustgevende werking die het zou moeten hebben kan in sommige gevallen juist enorme onrust en agitatie geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Erik

Ik lees dat je stelt dat baclo ook tegen/onder benzos wordt gezien..... Dacht dat klopt niet maar nog eens checkende... inderdaad! Alleen veel info hierover kan ik niet vinden.. Weet jij daar meer van?

Ik slaap trouwens voor geen meter met oxazepam. Heb het wel eens gebruikt en slaap sneller in maar wordt midden in de nacht wakker met rare jeuk overal of zwetent.. Toen ik accepteerde dat ik van wakker liggen niet dood zou gaan en van piekeren ook niet sliep ik binnen een week normaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben laat opgestaan, en net pas bijgelezen,

moest van frustratie over gisteravond even me

afreageren dus mijn vouwfietst is nu helemaal

schoon en gesmeerd, dat stelde ik al weer te lang uit.

Hoop dat jen snel over haar "griep"aanval heen is en

er geen gekke dingen gebeurd zijn.

en de zon scheen hier net, dus ik ga gauw even de boodschappen doen,

het lijkt wel voorjaar ineens.

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rickert

Ik gebruik geen baclofen en heb er slechts een avond wat onderzoek naar gedaan op google. Baclofen werkt op de gaba receptoren in de hersenen net als alle benzo's het is een spierverslapper en het is sederend. Ik dacht eraan bij de groeihormoon discussie. Spike noemde dit punt van verhoogde afgifte. Voor mij is het een bekend gegeven dat benzo's die werking hebben (hangt samen met het stimuleren van diepe slaap) Toen was ik gaan zoeken of baclofen ook tot die groep behoort en dat blijkt zo te zijn. Dat heeft mijn oordeel over het middel ook beïnvloed. Ik weet hoe mensen afhankelijk kunnen worden van benzodiazepinen, je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect en stoppen heel lastig is. Ik ben voor mezelf erg terughoudend met beginnen met baclofen in de angst dat ik de ene afhankelijkheid inruil voor de afhankelijkheid van pilletjes....(en ik weet dat het noemen van kritische geluiden over baclofen bij sommige mensen heel gevoelig ligt. Daarom de disclaimer; het is slechts mijn persoonlijke mening en ik wens iedereen op wat voor manier alle succes met ADB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekentenis: Ik ben verslaafd aan oxazepam. Dit is weer verergert na het stoppen met drinken.

Er werd al gezegd dat benzo's voor sommigen smarties zijn, nou, dat is waar!

Ik koop ze illegaal (nooit doen, levensgevaarlijk!) en slik soms wel een doosje op een dag weg.

Ik ben nu aan het minderen en dat is werkelijk een hel.

Ik probeer zoveel mogelijk als ik kan te bewegen, maar kan niet stoppen met het denken aan het moment dat mijn man thuiskomt om me het tabletje van de avond te geven.

Verslaafd zijn zit denk ik in mijn bloed... maar 2 verslavingen heb ik al overwonnen: Nicotine (al 6 jaar) en nu de alco (bijna een maand). Nu die rotpillen nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wijfie

Ik google nu en zie verschillende antwoorden. Het is lastiger dan ik dacht. Wat zeker is dat baclofen net als de benzo's werken op de gaba receptoren. Op baclofen.nl staat: "De spierverslapper is chemisch bijna identiek aan de partydrug gamma-hydroxyboterzuur (GHB). Het is verwant, maar niet identiek, aan veel voorgeschreven benzodiazepines als diazepam en oxazepam"

Wat verwant aan maar niet identiek aan precies betekent voor wat baclofen is en welke werking en bijwerkingen het wel/niet deelt met de benzo's vind ik een hele boeiende vraag maar ik ben er nog niet uit.

Waarom het voorgeschreven wordt? Omdat er experimenteel bewijs is dat het werkt. In het draadje van baclofen wordt ook genoemd dat het AMC en de uni van Amsterdam hier nu ook onderzoek naar doen. Maar zoals met een experimenteel middel; we weten nog niet goed de werking op lange termijn en hoe het is om te stoppen met baclofen na jaren gebruik. Spike vergeleek het niet voor niets met de prozac hype van vroeger. Er was een tijd dat prozac het middel was tegen van alles en nog wat, het wondermiddel voor betere stemming vooral. Anno 2013 weten we meer van prozac. Het zou kunnen zijn dat baclofen HET middel blijkt tegen alcoholisme maar het kan ook de nieuwe prozac zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vijftien jaar geleden al ontdekt dat ik verslavingsgevoelig ben. Eerst was ik verslaafd aan het niet eten, toen verslaafd aan het wel eten, aan laxeerpillen, purgeren, alcohol en nu ik het laatste weer een beetje onder controle heb, begint het weer van voor af aan, lijkt het. Al probeer ik me verre te houden van laxeerpillen en purgeren. Iets in mijn geest moet gewoon bezig blijven.

Het enige wat mij nog nooit heeft getrokken zijn drugs en medicatie. En waarom dat zo is, weet ik eigenlijk niet precies.

Toen het zo'n beetje bekend werd dat ik zelf erg labiel was en alcohol misbruikte, of althans daar waren ze nog niet helemaal achter, werd mij zo'n beetje verboden om nog met de buurman om te gaan, omdat hij van een wit neusje houdt in het weekend. Maar daar ben ik dus absoluut niet gevoelig voor. Laat het me niet aansmeren, omdat het me alles behalve trekt. Vreemd, hoe een mens werkt. Of kan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens gekeken op benzo de baas van Tactus.

Nou daar is geen kip, heb ik helaas niks aan.

Ik vond het wel een goeie.

Ik denk overigens dat een verslavingsgevoeligheid bij alle alcoholisten wel zit.

Dus niet alleen alco, maar soms ook andere middelen of dingen.

Het loert gewoon om het hoekje.

Benzo's zijn troep, net als alco. Maar ik kan nog niet zonder.

Ow help, kwam mijn man maar thuis, het duurt nog zo lang.

Sorry als ik off-topic ga.

Madeleine, goed dat je het andere nu laat. Dat is al heel knap! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje hoi,

Even de ervaringsdeskundige hier.:)

De trek gaat echt over hoor.

Er zit meer dan 30 jaar drinken in.

Als ik iedere dag trek zou houden had ik het

niet zolang getrokken.

Maar er blijft een zekere gevoeligheid. ( bij mij)

Of ik dat ooit kwijt raak, ik denk het niet.

Bij een verhoogd stressniveau denk ik soms,

een wijntje maakt me iets rustiger.

Ook denk ik soms, als er veel gedoe is,

vroeger had ik onder deze omstandigheden gedronken.

Ik heb het over incidentele flitsjes.

Verder kan ik geen enkele reden bedenken om

de eerste te nemen.

Als het nooit lukte, zou het dan nu werken.

Ik voel aan alles dat de beer los gaat.

Dus beter zo.

Stoppen geeft geen leven zonder toestanden, maar

alles laat zich beter hanteren.

Groet en sterkte.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Pillen zij in mijn ogen een hulpmiddel

Zonder pillen had ikzelf de kracht niet om te stoppen

Ik heb champix gehad voor het roken op gegeven moment ben ik gestopt werd knetter van de champix<maar dronk er flink bij>dus niet verwondelijk dat ik door draaide van de champix

Stopte met champix maar ik moest doorzetten van mezelf met stoppen met roken dus kreeg ik van de huisarts haloperidol

Stoppen met roken was me gelukt en langzaam gestopt met pillen

Maar ik niet roken en de alcohol vloeide nog harder

Kon ook niet meer langer,gestopt met drinken en aan de librium

9 maand librium geslikt en langzaam afgebouwd stoppen met alcohol gelukt en librium vrij

Toch nog onrust in mijn hoofd en dit met eten opgelost...helpt niet veel,behalve dat je kiloos aankomt

Maar alles waar ik mee was gestopt toch gelukt en medicatie vrij

Die onrust kwam bij mij dat ik tijd over heb dat ik niet dronk en rookte en de energie dat ik heb gekregen niet kwijt kon

maar moest ook opletten dat tv kijken en pc ook de vervanger zouden worden

Dus tijd nuttig in gaan vullen...genoegdoening in je hoofd

En slapen kost ook weer tijd om weer in een goed ritme te zitten

Dus pillen allemaal een mooi hulpmiddel zonder ze had ik het denk ik niet gered..

hulpmiddel mag bij mij geen vervanger worden...want dan is het probleem niet opgelost

Mijn mening,ervaring van mezelf

Heb er lang over gedaan om van mezelf te leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...