Spring naar bijdragen

hondendraadje


sieraad

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Jen
Ik weet niet hoe het bij honden werkt, maar mijn kat werd ineens te dik nadat ze gesteriliseerd was. Erg lastig. - We gaven haar net hetzelfde eten als voordien dus -quote>


Dat kan kloppen Jen, wij kregen indertijd een heel epistel van de DA mee hierover na de sterilisatie met de waarschuwing dat dat kon gebeuren. En inderdaad... ze is minstens twee keer zo dik geworden en krijgt zelfs minder dan wordt aangeraden.
Overigens was ze al 3,5 toen wij haar kregen, ze was een asielkat, het groeien in de breedte had dus niets met volwassen worden te maken.
Zelf heeft ze er absoluut geen last van gelukkig :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Mijn hondje heeft twee kale plekjes, een op haar neus en een onder haar kin. Iemand een idee?quote>


Jen, het kan 'jongehondenschurft' zijn.
Is niet besmettelijk en veel nog niet volwassen honden krijgen het op zeker moment.
Is heel goed te behandelen hoor.
Zou er wel even naar laten kijken bij de DA.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Vlaamsmeisje
pampertje?

nee maar serieus, mijn vorige hond, die was toen een jaar of twaalf, heeft een jaar lang kaka in huis gedaan.
vond ie zelf heel erg.
had blijkbar iets te maken met anaalklieren die ontstoken waren . is later kanker geworden en toen was het gedaan met em...quote>

Als anaalklieren bij herhaling ontsteken kunnen ze verwijderd worden, wat jammer dat jullie DA dat niet heeft geopperd indertijd, dan was het hele probleem de wereld uit geweest Nien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Mijn hondje is veel te dik. Ze heeft aangegeven op dieet te willen, maar dat lukt niet zo goed. Nu is ze zwaar gefrustreerd, en ligt boos in haar mandje.quote>


Hahahaha Bol, als ik las wat jij haar allemaal toestopte verbaast het me helemaal niets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Geen idee wat het is, acer, maar op wondjes lijkt het eigenlijk niet.

De oude hond begint nu urine te lozen in huis, hele kleine beetjes. Gewone ouderdomsincontinentie, of moet ik naar de dierenarts?quote>


Hoi Jen,
Hoe oud is die oude hond dan eigenlijk?
Ik zou altijd wel even bij de da aankloppen als ik iets niet vertrouw, maar goed daarna ben je ook weer helemaal blut vaak....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Ben toch maar naar de dierenarts geweest. 't Is duur, maar als je een dier hebt moet je ervoor zorgen he. Maandag weten we uitslag van bloedonderzoek en urinestaal.quote>


Goed gedaan! Dan weet je het maar zeker, hè.
Wat voor ras is het, en heb je hem van pup af aan?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, Jen, idd., je zorgt er voor.

Het is niet ongewoon voor 'n ouwe hond om af en toe wat te laten lopen.

Was bij mijn ouwe Donna ook zo.

De plaspilletjes hielpen wel iets, zonder onderzoek.

Ik ga altijd naar 'n veearts, die de huisdieren er wat bij doet.

Ik zeg niet dat het zo is bij de jouwe, hoor, maar die stadse melkers met hun huisdierenpraktijken hebben m.i. toch vaak 'n wat geldgerichte kijk.

De dorpeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is een jack russell, acer. We hebben hem in augustus 2011 uit het asiel gehaald. Veel complimenten van de dierenarts voor gehad, omdat zo'n oude dieren vaak kansloos zijn, maar het was natuurlijk niet uit altruisme: ik vond het gewoon een heel lief beest en we genieten van hem.

'k Ben eigenlijk tevreden van mijn stadse dierenarts haddock.

Het zou kunnen dat de hond ook wat dementerend is. Hij krijgt de neiging om een beetje in huis rond te "dolen". Zolang hij van zijn leven geniet, is het allemaal best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Jen,

Wat leuk zeg dat je er zo'n leuk hondje aan hebt. Geinig hè, hoe dapper ze soms blijven terwijl ze al zo oud zijn!

Staat ie wel eens stil in een hoekje, waardoor je het idee krijgt dat ie niet meer precies weet waar hij is?

Ook om de gevolgen van dementie wat te verlichter zijn medicijnen verkrijgbaar. Selgian bijvoorbeeld. Maar misschien heeft de da maandag een veel beter idee...

Succes daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...