Yvonne Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 ~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~ Tapas, van harte, hoop dat je een fijne verjaardag hebt. Bedankt voor de tip hoor Tatum... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 heb even nog niets bijgelezen Tatum, viel het gesprek mee gisterne? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 goede morgen frummeltjes. doe mij maar een warm bakkie leut BBBbbrrrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 ik spring onder een loei hete douche en kom pas tevoorschijn als het buiten 25 graden is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Yvonne, ik heb er ook niets over geschreven. Het viel reuze mee. Het juk werd direct van me overgenomen. De baas vond ook dat er dingen van mij verwacht waren die veel te zwaar waren en dat er keuzes gemaakt moeten worden die niet bij mij thuis horen. Ik heb het goed gedaan door het op dat moment te laten rusten en het hoger op te spelen. Toch ben ik heel erg blij dat ik niet gedronken had. Ik zou dan het hele weekend in zelfmedelijden en zelfbeklag zijn gaan wentelen. Nu kon ik mijn verhaal goed vertellen en doorgaan met alle andere zaken die ik wel regelen moet (en kan ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Nu echt weg, ik heb tegenwind Gelukkig geen pak sneeuw hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 goeiemorgen strijdbaar Nederland. Hier gelukkig ook geen sneeuw meer, maar de wind waait dwars door mijn éénsteensmuurtje heen. En ik mag naar de sauna vandaag, maar dan moet ik wel die wind trotseren. Nou ja, er zijn ergere dingen en de beloning is groot vandaag. Heb het goed frummers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Nou, dat wordt een compleet verfrommelt igortje dat we over een poos onder de douche vandaan gaan plukken dan... Jane, lekker naar de sauna, goed inpakken, dan valt het wel mee toch? Lissy twee dagen zonder... dat verdient een bloemetje, hartstikke goed hoor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 En ik ga ook even aan de slag, hoogste tijd voor mij. Luitjes, laterrrrrrrrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Oeps Tatum vergeten: heerlijk dat het zo goed en zo snel geregeld kon worden Tatum. Fijn.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Dagpact ; rip Queenie Suzie Albert Lytse Tatum Lissy Acer Het is koud, maar gelukkig duurt dat nog maar 3 dagen!! Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Een goeie witte dinsdagmorgen kanjers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Madeleine geen voordelen? En wat dacht je van 12 dagen nuchter zijn? Geen kater, alles bewust beleven? Geen stress van het moeten drinken en er aan toe geven? Geen teleurstellingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Morgen, dit is niet meer te doen!! Heel de winter nie gezien... Sneeuwstormen, -5 (gevoelstemp daar heb ik het zelfs nog niet over). Ik word ook beer denk ik. MAAAAAAAAR Dank U Joop! Dat liedje doet t em altijd bij mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Hoi Marika! Ik probeer de kat (die is nog niet zo lang hier en moest dus een tijdje binnen blijven) nu stilaan buiten haar behoeftes te laten doen. Maar met dit weer, doe ik de deur open, kijkt ze me zo es aan en zie ik haar denken "zijt gij gek of wa?" "Ikke me zo n weer naar buiten? Nope!" Dus ik sleur ook nog maar een tijdje met zakken kattebakvulling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 En nu vroeg ik me weer af, heb het nog al eens gevraagd, wie dat ook alweer was die op een hometrainer gezeten kon forummen? ps ik denk dat daar opkwam omdat ik hermie en tapas als jarig zag. Dus beste wensen meisjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 aiaiaiai Marika, wat zul je gebaald hebben.... Ik heb overigens van dat spul waar je alleen de klonten uithaalt. Een hele hele dikke laag in de kattenbak dan kleeft de boel niet aan de bodem. Elke dag even de vuile boel er uit scheppen en eventueel bijvullen, je hebt maar een fractie te sjouwen met die rommel. Ik heb heel fijn spul (met luchtje van babypoeder) en ben uiteindelijk ook nog minder geld kwijt dan aan het gewone spul.... Maar ik logde eigenlijk even in om te vertellen dat het gevoelsmatig dan wel min 12 mag zijn, heb net een uur met de hond gewandeld in de zon, zóóó heerlijk. En nu dus echt de hoogste tijd om aan de slag te gaan hier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Oh ja, vergat ik nog: Marika, petje af voor je hoor. Alles tegelijk aanpakken... moeilijk, maar wel heel goed. Je hebt geen gelegenheid om je om één specifiek ding erg druk te maken, want de andere punten zijn er ook nog. Trouwens sowieso wat mij betreft een enorme pluim voor je. Ik vind je zo veranderd, zo een leuk mens geworden, dat mag ook wel eens gezegd worden toch? :present::present::present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Dagpact ; rip Queenie Suzie Albert Lytse Tatum Lissy Acer miranda Jootje GOEDEMORGEN!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Zo net terug van boodschappen doen. Ja ik begrijp ook niets van die gevoelstemp. Hoe meten ze dat dan als het -1 is? Zo nu ff een broodje en dan vanmiddag weer schilderles. Later kanjers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisjelief Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Nou, als iedereen aan het werk gaat dan ga ik ook maar eens wat doen. "stapt fluitend op de fiets" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Originally posted by: Yvonneoh ja Marika..... Trouwens sowieso wat mij betreft een enorme pluim voor je. Ik vind je zo veranderd, zo een leuk mens geworden, dat mag ook wel eens gezegd worden toch? :present::present::present::present::present::present::present::present:quote> jij zegt het en ik dacht het.... sjee Marika wat ben jij een ander mens geworden zeg!!!1 goedemiddag...ziekenhuis weer gehad..alles redelijk goed.morgen nog even een rondje oogarts, en dan pas over 6 maanden terug komen. wat een weertje he??..het was zalig op de fiets! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Moet eigenlijk dringend weg maar wilde jullie dit niet onthouden..... BRUSSEL - Niet radicaal met drinken moeten stoppen, maar wel ‘sociaal' kunnen drinken. Het is de droom van veel volwassenen die alcoholverslaafd zijn. Dankzij een nieuw medicijn wordt dit voor een aantal mensen haalbaar. Een pil waardoor je de drang naar alcohol kunt afblokken en waardoor patiënten met alcoholafhankelijkheid minder gaan drinken. Dat is wat het nieuw medicijn Selincro belooft. Het Europees Geneesmiddelenbureau verleende donderdag zijn goedkeuring om het medicijn op de markt te brengen in alle 27 Europese landen. De goedkeuring komt er na drie dubbelblinde, placebogecontroleerde studies bij 2000 patiënten met een alcoholafhankelijkheid. Het totale alcoholgebruik van patiënten met een drankgebruik dat een hoog risico inhoudt voor de gezondheid, daalde na een maand met 40 procent. Na zes maanden met 60 procent. Dat komt overeen met een gemiddelde vermindering van bijna een fles wijn per dag. Het medicijn werkt op het motivatiesysteem van de hersenen, dat bij mensen met een alcoholafhankelijkheid verstoord is. Die zone in de hersenen zorgt ervoor dat je plezier beleeft aan alcohol drinken. Als je het medicijn langere tijd neemt, dan vermindert dat plezier en dus ook de drang naar alcohol. Het medicijn is bedoeld om in te nemen ‘indien nodig'. Dat wil zeggen dat de patiënt een pil neemt telkens hij het risico voelt om alcohol te drinken. Het farmaceutisch bedrijf Lundbeck verwacht om tegen midden 2013 met het medicijn op de markt te komen. ‘Wat ik goed vind aan het medicijn, is dat de patiënt eerst inzicht moet krijgen in zijn drankprobleem', zegt Frieda Matthys, diensthoofd psychiatrie aan het UZ Brussel en voorzitter van de Vereniging voor Alcohol en Drugsverslaving. ‘We beginnen met een gesprek: hoe ernstig is het drankprobleem, waarin kadert het, wat wil de persoon zelf. De persoon moet een tijdlijn maken: hoeveel en wat drinkt hij per dag. Dat kan al heel therapeutisch werken omdat ze dan objectief zien hoeveel ze drinken. Want veel mensen denken dat ze bijvoorbeeld maar eens per week echt te veel drinken, en dat het enkele keren per week wel meevalt. Dat ‘meevallen', zijn dan toch nog zes glazen. De behandeling kan pas gestart worden als twee weken na de evaluatie de mensen nog altijd een drankgebruik hebben dat een hoog risico inhoudt.' Matthys maakt zelf deel uit van de onderzoeksgroep. Ze is positief over het medicijn. ‘Het is een aanwinst zonder er wonderen van te verwachten.' ‘We moeten mensen die echt zwaar verslaafd zijn en al lang aan een groot controleverlies lijden, niets wijsmaken. Voor hen blijft de beste oplossing om totaal niet meer te drinken.' Drempelverlagend ‘Het is vooral bedoeld voor mensen die vaak meer drinken dan ze van plan waren. Wij krijgen mensen over de vloer die vragen om hen te leren ‘sociaal drinken'. ‘Ik wil drinken zoals iedereen', zeggen ze dan. Of ze dat zullen kunnen, valt nog af te wachten, maar dit is in elk geval een hulpmiddel. Als dan blijkt dat het toch niet het verhoopte succes heeft dan kunnen ze nog altijd beslissen om helemaal te stoppen.' Selincro is niet het eerste medicijn dat werkt op de ‘drang' naar alcohol. ‘Campral bestaat al een tijdje, maar de resultaten zijn wisselend', legt Matthys uit. ‘Selincro richt zich ook op een andere doelgroep. Sommige mensen drinken om negatieve redenen: uit angst, depressie en worden daardoor afhankelijk. Anderen drinken omdat ze het leuk vinden, het sociaal is en het bij onze cultuur hoort. Selincro is bedoeld voor deze laatste groep.' Moeten de mensen die alcoholafhankelijk zijn dan voor de rest van hun leven dit medicijn blijven gebruiken? ‘Er zijn nog geen langetermijnonderzoeken', zeg Matthys, ‘maar ik verwacht wel dat dat bij een aantal onder hen wel zo zal zijn.' ‘Belangrijk aan dit medicijn is dat het de drempel om naar de arts te stappen, zal verlagen. Slechts tien procent van mensen dat alcoholafhankelijk is, zoekt hulp. Want velen denken: als ik hulp ga zoeken, moet ik meteen helemaal stoppen met drinken en dat wil ik niet. Dit medicijn biedt voor een aantal mensen een alternatief.' Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00488957 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Nog snel: mijn ervaring.... eerst zien en dan geloven.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Goeiendag! Het zijn rare tijden met deze kou half maart. Respect voor de wandelaars en fietsers Mijn mannie had zich zo dik gekleed tijdens zijn rondje rennen dat hij het nog te warm kreeg ook. Maar die gevoelstemperatuur A3, volgens de site van het knmi (voorop, onder nader verklaard) kan wel degelijk gevolgen hebben. Bij harde wind voelt het kouder, raken mensen eerder onderkoeld, of krijgen zelfs bevriezingsverschijnselen en bevriezen waterleidingen eerder. Maar het hoeft niet nee, als je je er op aanpast. Best te doen bij de kachel. Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden