bolletje Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Goeie morgen Jorisa en Igie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 http://imageshack.us/content_r...mg594/2635/sam7297.jpg Dis is ze R.Q. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Goede morgen luitjes, ik kom even binnen waaien en er gelijk weer vandoor. Wat een wind. Toch maar even met de hond er op uit, lekker frisse kop halen... Ook best lekker, hoewel ik natuurlijk ook liever met mijn bakkie koffie in de zon had gezeten.... Luitjes maak er een mooie dag van. Laterrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 http://imageshack.us/content_r...g203/3121/sam7299k.jpg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Goedemorgen frummels, Lekkere bak koffie gaat er wel in denk ik. Heb niets bijgelezen maar ik wens iedereen een "droge" dag toe. Ben erg druk vandaag dus kom af en toe wel even wat lezen of schrijven. P.S. Bolletje, nog bedankt voor het aanbod voor eventuele oppas voor mijn hond. Maar vervolgbehandeling ga ik niet doen en mijn hond had toch niet in jouw roedel gepast. Te groot te onbenullig en 1 met gebruiksaanwijzing (die ik zelf nog niet eens helemaal ken.) Maar toch hartstikke lief voor het eventuele aanbod. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rip Queenie Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Bolletje ; Hele big smile op Queenies gezicht............... Ja, mijn jongste Chi is ook zo'n allemans vriendje. Hoi Joris ; Die beruchte namiddag/avond! Tja, dat is voor velen een hekel punt. Zelf ga ik dan even m'n AA lectuur doornemen. Bij AA ga je uit van de 24-uurs gedachte ; vandaag neem ik de eerste niet. Wat er morgen komt? Dat zien we dan wel weer! Wat er gisteren was? Vergeten.. Mij helpt dit enorm. Als ik nadenk over komende verjaardagen of de geweldige eersteklas champagne op een feest waar ik volgende maand naar toe ga dan wordt ik gillend gek van de trek. Dus, pijnig jezelf niet met gedachten over de toekomst maar probeer in het hier en nu te blijven. Goh, het lijkt wel zondag. Ik ben nu al aan het preken. Ik ben een dagje te vroeg. Maarre, serieus, het werkt gewoon om zo te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Dagpact ; rip Queenie Joris Acer Oostenwind vandaag, gevoelstemperatuur -16.........hm... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Allang goed Aicha:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Dankje ripQ, ik heb geen AA, maar heb mijn 'dossier' van Tactive, de online I-behandeling links op mijn bureau liggen en lees dan weer mijn noodplan als het nodig is (maar soms ook preventief). Ik heb dat trouwens niet meer, dat ik een droge mond krijg van plaatjes of gebeurtenissen waar alcohol te verkrijgen is of dat je het kunt zien. Oftewel, het lijkt erop dat er geen fysieke reactie meer is. Wat dat betreft ben ik weer een stapje verder (groei). Ik wil al jaren een niet-drinker zijn, en ben dat ook steeds vaker en langer. Voor mij geldt dat er structuur moet zijn en dat ik gefocust ben op de positieve zaken die in mijn leven of mijn omgeving gebeuren, dan dat ik maar oppervlakkig van dag tot dag leef. Want je vergeet zo snel van hoe het was en wat je niet meer wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Wel, nog één kopje koffie en dan rap naar de opticien, want die is altijd retedruk op zaterdagmiddag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rip Queenie Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Joris ; Goed bezig! Ik heb zelf een aantal programma's via verslavingszorg gevolgd en overal pik je iets op, je leert steeds bij en alles wat op dat moment helpend is moet je koesteren. Zelf ben ik een flink aantal keren gestruikeld doordat mensen rondom me de ernst niet inzagen van wat "één glaasje kan toch wel"? met me kan doen. Wat is bij AA geleerd heb en wat me nooit bij verslavingszorg verteld is is het volgende ; alcoholisme is een ziekte. Die wetenschap geeft mij rust. Klinkt vreemd misschien maar ik weet nu dat ik er niet aan kan doen. Ik kan en zal nooit een sociale drinker kunnen zijn of worden. Deze ziekte draag ik mijn hele leven mee maar ik kan stabiliseren en dat ik hard werken. Iedere dag weer. Veel succes met je online behandeling! Knuffel van Queenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 ripQ, de online behandeling heb ik in 2010 gevolgd. Ja, inderdaad. Heb net het boek gelezen van die Franse cardioloog Olivier Ameisen, 'Het einde van mijn verslaving', het verhaal van deze man die zichzelf genas van alcoholsme met het patentloze middel Baclofen. Daarin zegt hij ook herhaaldelijk, of hij komt tot de conclusie, dat het een biologische ziekte is. De Baclofen neemt de trek/hunkering weg en je zou, als je zou willen, een sociale drinker kunnen worden. Dit laatste zou van mij niet meer hoeven, want blijf het toch zien als een vergif. Je zou dan steeds een beetje gif innemen, en dan daarna een wonderpilletje nemen om het weer te 'helen'. Het leven als niet-drinker bevalt mij eigenlijk wel en het is zo veel gezonder. Wat veel mensen zich misschien niet realiseren (of vergeten zijn), het is ook extreem kankerverwekkend (mondholte, strottenhoofd, maag en darmen). En ik ben slanker en fitter zonder drank. Het is ook zoveel stoerder om daar (in een café of zo) sterk met een watertje te zitten, dan als een slaaf aan de drank omdat je dé druk of de stress niet aankan. Ik praat hier even over mezelf. Dus laat een ander zich niet al te veel aangesproken voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Goede morgen vriendjes en vriendinnetjes! Ten eerste mijn excuus dat ik me niet zoveel laat zien, maar ben druk met mijn opname en de weekeinde thuis zijn dan ook druk Na de wat moeilijke start gaat het nu prima! De modules zijn erg leerzaam en de staf is erg opmerkzaam. Zowel de groep als de staf ziet wat mijn werkpunten moeten zijn en ik voel me er goed bij. Deze week heb ik mijn levens verhaal gedaan en ik kreeg zoveel feedback dat ik er verlegen van werd.... Mijn motto voor mijn behandeling is dan ook Ik mag er zijn!! Mijn werkpunten/leerpunten zijn leren complimenten aannemen , mijn grenzen aangeven en gedoseerd mijn irritaties aangeven. Dit zijn idd mijn knelpunten en ik ga daar ook verder aan werken tijdens mijn opname. Kort samen gevat gaat het dus lekker Greets mark Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 wat een droom marika, heb je wat te bewijzen?? Ik zou net met mijn doggy naar buiten maar die draaide zich gelijk weer om en zei bekijk het maar lol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Goeiemorgen frummers sjonge wat lekker geslapen en gedroomd ook. gauw even bijlezen druk dagje vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Top Mark, je mag er zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Lieve mensen, ik ben driedubbel aangekleed en ga er nu vandoor naar de Opticien! Misschien tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 0h Mark is er nog! klasse Mark! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Marika, ik ervaar het ook niet als een ziekte maar ingesloten gewoonte dekt voor mij ook de lading niet. Ik zal eens iets moeten bedenken hoe het voor mij is en was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 ik neem maar een goed voorbeeld aan je Aak ik ben in elk geval kampioen uitstellen, pfffff boodschappen, dochter aanmoedigen, koken en zelf een volleybaltournooi, heerlijk dagje dus en alles wat MOET, mag morgen. Soms zou ik willen dat wij ook het mooie woord manà na kenden hier (en ik beter met mn toetsenbord overweg kon). Jen:heart:, zomaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Goedemorgen allemaal Vanavond met mijn vrouw naar het jubileum concert van Epica, in Eindhoven ( schitterende gothic metal band.) Twee uur rijden hebben we er wel voor over. Epica treedt op samen met koor en orkest (70 man/vrouw). Daarna lekker hotelletje, dus morgen ook mooi uitslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Sorry Ietje maar ondanks dat ik aanneem dat je Kilo cal. bedoelt en per dag, lijkt het me vrij onmogelijk om daarvan aan te komen. Rekenfoutje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Allereerst, bedankt voor de doodschrik. 23 APRIL???? Het is nog maar 23 maart, pffft! Ik dacht dat ik een maand onder de wol had gelegen.... Goedemorgen! Ik moet nog koffie zetten en ik moet nog een boterham smeren. Ik ben weer eens laat. Ach, what else is new? Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Dagpact ; rip Queenie Joris Acer Albert Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Nou ben ik dus een uurtje bezig geweest om op iedereen te reageren vanmorgen is het hele bericht weg? alleen het dagpact:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden