Spring naar bijdragen

Woensdag 3 April


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo de zon was lekker

thnx Aicha

nu mag een ander weer

ik ga zo spinnen, binnen:)

zaterdag weer een uitdaging aangegaan.

Hots welkom terug!

en je bent hier niet voor je zweetvoeten he

zoals hier vaak wordt geschreven

dus haal hier wat je kunt gebruiken

en de rest is voor een ander;)

dag dag weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag,

hey Achi!! :heart:

en de Hotseflots is ook weer boven water zie ik....

goed zo!

Jane pikt de zon en neemt em mee om te gaan fietsen.... stoute Jane! :present:

Joops heeft haar stekker gevonden? Niet slecht! Ik ben die van mij ook wel es kwijt met momenten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Weer terug van een bezoek aan schoonma. Ze had een goede dag!

@ RQueenie: ik weet niet meer waaraan je geopereerd zal worden. Alleen als het niet te persoonlijk is hoor.

@ HTS: we gaan er weer voor.

@ Wijfie en Jootje: fijn jullie weer te zien.

Wijfie: hoe is het met je man?

@ Jopie: bijzonder dat je je er meteen weer thuis voelt (op de muizenkeutels na dan). Je had er vorig jaar ook een waardevolle tijd. Ik hoop dat het nu net zo zal zijn.

Handig, zo 'n stekker!:D

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook zo Iet. het moet inderdaad helemaal uit jezelf komen. Ook dan pas kun je er helemaal achter staan.

Ja en dat stiekeme gedrag kennen we hier ook allemaal.

Ik had een flesje ijsthee gevuld met cognac of whiskey. Verstoppen, tandpasta in m'n mond doen en ga zo maar door.

Van de andere kant denk ik, je bent nog niet zo lang bezig dus een keer vallen is niet zo heel erg, als het maar geen jaaaaaaaaaaaaaaren gaat duren want dan wordt het wel erg moeilijk om jezelf te blijven motiveren.

Probeer de draad weer op te pakken meis en start weer verder daar waar je gestopt bent.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Het eten zit er weer in! Lekker was het (Bobotie, is o.a. met sperziebonen en gehakt). Deze keer ga ik morgenmiddag naar buurvrouw om te knippen en te plakken, nadat ik al boodschappen heb gedaan, dus het eten is voor twee keer. Kan ik morgen ook nog even naar bed!

@ Ietje: dat stiekeme gedrag stond mij ook het meest tegen van mezelf! De partners van alcoholisten krijgen ook als advies om geen politieagent te worden. Mijn man heeft dat ook nooit gedaan.

Zo snel mogelijk weer stoppen nu, anders wordt het steeds moeilijker. Zoals je weet heb ik heel lang geprobeerd te minderen, tijdenlang met succes. Mijn ervaring was, dat het op den duur elke keer weer toenam. Dat is de reden dat ik er nu helemaal mee gestopt ben. De alcohol gaat dan uit je systeem; met minderen niet.

Doe waar jij je het beste bij voelt, maar wees wel eerlijk naar jezelf!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Hai Lissy,

Positief leren denken heeft mij erg geholpen.

Ik vond het ook altijd een hele toer om na een terugval weer opnieuw te moeten beginnen. Vooral toen het al de zoveelste keer was. Steeds meer balen en met steeds meer "moed der wanhoop" opnieuw proberen.. eigenlijk steeds meer proberen met de min of meer vaste overtuiging dat het tóch weer niet ging lukken.

Tot er ineens een lichtje ging branden.. Het was niet balen dat ik weer opnieuw móest beginnen, ik realiseerde me dat ik dankbaar moest zijn dat het me gegeven was om helemaal nieuw te mógen beginnen. En dat ik "een dag niet gedronken" moest koesteren en me bedenken dat diezelfde mogelijkheid me elke dag opnieuw geboden werd. Niet meer leven vanuit waar het verleden we gebracht had, maar vanuit de mogelijkheden die me elk moment aangereikt worden. Niet meer leven vanuit wat ik niet kon, maar vanuit wat mogelijk is. Niets is zeker, dus alles is mogelijk.quote>


Heel erg dank Koh:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iet vraag jezelf voortdurend af

of je eerlijk bent naar de peut

en naar jezelf.

het antwoord kan konfronterend zijn.

En als je twijfelt een schriftje bijhouden.

We kennen allemaal die (af)glijdende schaal van drankgebruik,

het goedpraten, goede voornemens maken, falen,

boos op jezelf zijn, mild zijn, goedpraten enz enz enz

vicueuze cirkel vaak.

stoppen is in mijn beleving de enige weg

(voor mensen die hier komen met een afhankelijkheid dus)

en minderen een omweg

en ik weet dat er mensen het niet met me eens zijn

en ik weet dat er mensen zijn die zelf willen uitvogelen

en ik weet dat ik niemand kan behoeden

en ik heb toch deze mening

shoot me:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

Heb je lekker gefietst vandaag?

Uiteindelijk ben ik tot dezelfde mening gekomen als jij in bovenstaand stukje. Je moet er naartoe groeien. Zeker ik, omdat hier de drank nog volop aanwezig is. We kunnen dat niet verhaasten. Er zijn mensen die wel weinig kunnen blijven drinken, maar of het lukt bij een persoon, moet die persoon maar zelf uitmaken, heel eerlijk. Anders zit er niets anders op dan te stoppen. Het zij zo.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pur lijm bestaat Akkie. Google maar eens.

De klusjesman legde het zo uit.

Aan die blokken zit aan de onderkant een vrouwtje en aan de bovenkant een mannetje, hetzelfde als je bij bv. een aansluiting van de t.v.

Nou je doet er een klodder van die pur lijm op een vrouwtje en dan leg je het mannetje er bovenop en woala ze plakken. maar als ik die blokken heb kan ik het misschien wat beter uit leggen.

Hij heeft ze in ieder geval in zijn huis ook gebruikt, en zweert er bij.:)

Ja en verder weet ik het ook niet helemaal. Maar zo zit het ongeveer in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Marjo,

Ik schiet niet op Jane. Ze heeft meestal goede postings.;)

Hoe gaat het met jou vandaag?

@ Lidia: voor de zoveelste keer wens ik je van harte beterschap, net zolang tot je beter bent!

Alweer een bosje rozen voor je.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

@ AR: heb je lekker gewerkt vandaag?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Hoe heet het punt dat je wel wilt stoppen, maar dat het erop lijkt dat je er nog niet 'klaar' voor bent?

Er blijft nu een stemmetje roepen: "Nog iets meer dan een uur, nog iets meer dan een uur". En ik weet wat ik bedoel, de supermarkt sluit om 9. :o Het is lang geleden dat het stemmetje überhaupt aanwezig was. Tja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat weet ik nog van 30 jaar geleden Jopske toen ik het profiel van een deur en raam moest stellen. Alleen was dat zo moeilijk uitrekenen waar je precies die gaatjes moest boren om die ankertjes vast te zetten. Maar dat heb ik hem gisteren al gevraag.

Ik zal het zeker gaan vragen Akkie. fijn dat je zo mee denkt, want ik ben zo'n doos. Ik begin er gewoon aan en kijk dan waar het schip strand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...