Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 En de mannen moeten het geld verdienen voor hun vrouwen, dus die vrouwen moeten niet zeuren. Nou ben ik zelf dan een beetje een afwijkende man, want veel komt er van mij nu niet binnen. Voordeel is dan wel dat ik mijn lijf een beetje spaar. En ik kan ook nog koken en stofzuigen en de was ophangen. Maar als je dat op je CV zet is het ook weer niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Weer nul matches met mijn CV. Op werk.nl heb ik mijn CV gezet en automatisch zou ik dan relevante vacatures toegestuurd krijgen. Dat wordt dus toch weer gewoon ouderwets handwerk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Heeft er iemand 'n hekel aan onze helaas te vroeg overleden Oost Europesche depatriant Ramses? Ik denk dat hij en Willy Alberti het mooist gezongen hebben in onze landstaal. De pieper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Ik zou toch gaan Bennie Jolink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Maar een hekel heb ik er zeker niet aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De verandering Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Een zonnige goedemorgen gewenst allen hier aanwezig waarbij ik er vanuit ga dat bij jullie ook letterlijk de zon vol kracht op onze aarde schijnt deze ochtend, Hier, zo rand achterhoed in iedergeval wel, Het wordt een klungeldagje vandaag, moet met mijn administratie bezig, niet echt een favoriete bezigheid, ik blijf het maar uitstellen. Toch met mijzelf af gesproken hier mee bezig te gaan waarbij ik wel zie hoe ver ik er mee ga komen. Verder probeer ik ergens in de loop van de dag nog wat zonnestralen op te doen en hopelijk in combinatie met het boek waarin ik aan het lezen ben. Tot zover voor nu, tot laters, groet, Wim. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Zo hier ook weer eens gepoetst. Ik ben er nu ook achter waarom ik me zo down voel. Het is gewoon dat ik mijn huishouden nooit echt op orde heb. Ik poets en poets en het huis is nooit echt schoon voor mijn gevoel, nu zeker niet. Ik heb dat niet geleerd vroeger. Woon ook nog eens langs een drukke weg, in een oud huis dus stof, iedere dag weer. Heb net ff op een forum gekeken over mensen die hun h.houden niet bij kunnen houden en herken daar een hoop in. Morgen begin ik een hele hoop weg te gooien, en alleen datgene wat ik gebruik, te houden. En dadelijk een schriftje bijhouden, met wat ik iedere dag moet doen. Dat schijnt heel goed te helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Dag allemaal, Ik heb de dagdraad van gisteren verder niet meer gelezen, dus als ik iets gemist heb, sorry daarvoor. Hier schijnt de zon ook stralend. Gisteren waren we in de contreien van Nijmegen en trok het 's middags helemaal dicht, maar ik heb daar toch een tijdje in de tuin kunnen zitten en mijn V-hals is zelfs verbrand! Nichtje vond haar verjaardagscadeautjes heel leuk, dus ik had goed gekozen. Inmiddels heb ik daar een reputatie hoog te houden. 's Middags hebben we gewandeld in de uiterwaarden van de Waal. Hoewel bewolkt was het prachtig wandelweer. Al met al was het een hele drukke, gezellige, vermoeiende dag, dus vandaag kan ik niets. Dat is niet zielig, maar gewoon ingecalculeerd: de straf is de zonde waard. Ik wijd me dus aan achterstallige kranten e.d. en hopelijk vanmiddag in de tuin. @ Wim: ik zou ook aan mijn administratie gaan vandaag, voordat ik wist dat ik gisteren wegging. Nu even niet dus. Bestonden er maar kaboutertjes! Nu eerst maar eens in bad. Allemaal een fijne dag toegewenst. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Hoi allemaal Vandaag is het eindelijk zover...ik heb 2 jaar geen alcohol gedronken Hoe moeilijk het was om 2 dagen,2 weken en 2 maand niet te drinken, des te makkelijker werd het om deze 2 jaar te halen Minderen was bij mij geen optie dat deed ik jaren lang elke dag al Heb in deze 2 jaar veel aan mezelf gewerkt,veel veranderingen door gevoerd, Moet nog vreselijk aan mezelf wennen...dat geeft nu waarschijnlijk nog onrust De ware Huttula komt nu pas naar boven...eerlijk,oprecht,spontaan,actief...maar een tikkeltje ongeduldig en ondeugend Ben blij dat ik dit mag mee maken.... Succes en sterkte mensen.....echt genot is niet te koop....geniet van de dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Gefeliciteerd Huttula, Ik herken dat wel dat het begin lastiger is, maar het houdt nooit op. En net als gewoon leven is nuchter leven constant door blijven gaan. Want op het moment dat je denkt nou dit is het dus. Hier wilde ik naar toe. Moet je toch verder. Ik bedoel eigenlijk, dat ik denk dat dat moment gewoon niet komt. Het gaat om de weg die je aflegt. Zo zie ik het ongeveer. Ik ben daar verder niet zo goed in dat te beschrijven. Wel weet ik dat ik constant plannen nodig heb, dingen die ik wil doen. Dat vind ik fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Jaap, ik begrijp niet goed wat je bedoelt met: "het houdt nooit op". Zeker niet in combinatie met de laatste zin. Ik bedoel, dat is nu juist wat ik zo miste maar wel kende van mezelf. Ik wil daar juist weer naar toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Soms heb ik alleen meer plannen dan ik kan uitvoeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Oh ja, Huttula, jouw berichtje geeft me dan weer veel meer hoop :-) Gefeliciteerd hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Originally posted by: JaapSoms heb ik alleen meer plannen dan ik kan uitvoeren.quote> Dat bedoel ik Jaap. Zo kende ik mezelf ook. Maar op een gegeven moment was dat totaal weg merkte ik en dat beviel me allerminst. Ik wil dat terug.Eigenlijk was dat zelfs mijn grootste motivatie om te stoppen met alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Het houdt nooit op in de zin dat je je altijd bewust moet zijn wat alcohol met je deed. Ik werd daar op het laatst juist heel passief door. Dat was ook het moment dat er een lichtje ging branden, er moest wat veranderen. Ik zocht het niet gelijk in de alcohol. Ik wilde gewoon minder passief worden, meer tot actie komen, maar dat ging niet zomaar meer. En als bijeffect ging ik alleen maar meer drinken leek het wel. En het leven houdt gewoon nooit op, tot je dood gaat dan, maar tot die tijd is het gewoon zaak er aan te blijven werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taurus65 Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Huttula, Helemaal klasse dat verdient een bosje:present::present:. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Kijk, zo begrijpen we elkaar. Ik bedoel precies hetzelfde. Ook dat eerst later, voor mij dus in het laatste jaar, zaken die in het verleden mis gingen, gaan koppelen aan alcoholgebruik. Dat zie je dus niet op het moment zelf. En dat is natuurlijk ook altijd niet even duidelijk. Toch mis ik nog steeds die plannen, de motivatie, het enthousiasme en met name het plezier erin om ze uit te voeren. Terwijl ik dat vroeger wel had. Zoals jezelf al aangeeft: altijd meer plannen dan tijd. Maar dat laatste geeft dan weer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Ik kan alleen maar hopen dat ik in het komende jaar op dit gebied nog een grote stap ga maken. Pas dan is mijn doel bereikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Koop een huis dat niet helemaal naar je zin is en je hebt opeens zat plannen. (Om het wel naar jou zin te maken). En daar schiet ik nu iets door. En dan zijn er ook nog wat dingen die ik ga doen. Ik ben een reünie organiseren en ik wil nu weer naar allerlei gekke kleine musea gaan. En ik wil nog heel veel boeken lezen en ik moet ook mijn vrienden niet verwaarlozen. Wat ik merk bij mezelf is dat als het niet goed gaat met mezelf ik vooral geen zin heb in contacten. Omdat ik het niet leuk vind om te laten merken dat het slecht gaat. Maar ook omdat ik dan het plezier mis. Uit die negatieve spiraal breken is best lastig. Je over de schroom zetten. Stoppen met drinken was ook zo'n stap. Indirect gaf ik daar mee aan dat ik een probleem had. En ik vond het heel vervelend dat anderen dat dan wisten. Maar dat pakte heel anders uit. Of mensen hadden het niet door, of ik kreeg complimenten. En waar ik nu ben, dat is ook niet van de een op de andere dag ontstaan. Het laten staan van de alcohol op zich levert ook niet vanzelf iets op. Het creëert een mogelijkheid. De kunst is die op te pakken. En vaak van het een, komt het ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 hallo ik meld me weer even na een tijdje afwezigheid en dat was natuurlijk omdat m'n grote vijand weer bezit van me had genomen vandaag nog nix gedronken en nix in huis gehaald heb ook een eet afspraak vanavond dus onmogelijk om beschonken aan te komen en tevens een goede start om weer 's een tijd droog te staan. ik weet dat ik 't kan maar ja de eerste week is altijd heel irritant om niet toe te geven aan de craving zo doende meld ik me weer even en zal proberen lekker actief mee te doen op 't forum ik zal ook heel dapper mn onderschrift resetten en de teller op 0 laten beginnen met de datum van vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Hey frummers! Ik ben niet op de hoogte en niet bij gelezen, maar meld me toch maar weer even. Heb de laatste tijd behoorlijk gedronken, vandaag ook al. Het ziekenhuis meldde me dat het helemaal niet goed gaat met mijn lever, dus ik wil morgen weer helemaal gaan stoppen, zeker met alle wedstrijden en triatlons op het programma. Ik hoop dat ik hier weer wat steun kan vinden, zonder zinloze discussies. Ik kom hier voor het stoppen met drinken en anderen daarmee te helpen. Ik ga ervoor! Trouwens, nog bedankt voor alle lieve felicitaties, deed me echt goed, jullie zijn schatten! X Lies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 MarQ, we doen het samen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Okay Lies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Moeilijk voor je Wijfie om je man te zien aftakelen. Maar voor hem is het nog moeilijker omdat hij zichzelf verliest. Ik zag dat bij mijn manneke ook. Geduld en blijven uitleggen is inderdaad het enigste. Ik merkte bij mijn manneke dat zodra ik hem liet voelen dat ik er begrip voor had, hij het wat makkelijker kon accepteren. Hij bleef vertrouwen in mij houden, en dat is voor iemand die zichzelf verliest, heel belangrijk. Vanochtend dacht ik, heb je je al eens laten voorlichten hoe het is om met iemand die veel ouder is dan jij, te leven, want op een gegeven moment zal je hulp in moeten schakelen meid, en ik denk dat het niet verkeerd is om daar nu al aan te beginnen. Eens uitvogelen waar je recht op hebt, en wat te doen als hij helemaal hulpbehoevend wordt. als je dan nog eens alles moet gaan regelen is het vaak veel te laat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 MarQ Hoe vaak moet je nog op je gezicht gaan voor je de keuze durf te maken om gewoon helemaal niet meer te drinken joh. Het is toch al meerdere keren verkeerd gegaan. Niet meer drinken is veel gemakkelijker dan een slag om je arm te houden. Neem afscheid van de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden