Lytse Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Dag allemaal, Zelfs dit kleine draadje kan ik niet bijlezen, want ik word net weer geroepen, terwijl ik pas ingelogd ben. Vanmiddag nog even in de tuin werken en naar schoonma. Het is wel bewolkt, maar de zon komt er steeds door. Wie weet waarom een winterjasmijn niet wil bloeien? Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Wat voor kruiden ga je planten Tatum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 hoi hoi, Nationale verpot dag? hier ook m'n tomatenplantje en m'n basilicum geplant op het balkon haha nu wachten tot m'n zaadjes uitlopen dan kunnen die ook de grond in. ik wilde ook nog wat mooie bloembollen planten, maar dat hoefde niet meer...m'n opvanghondje had ze al van tafel gejat en opgegeten hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De verandering Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Goedenmiddag allen, heb voor mijn gevoel lekker kunnen uitslapen, een voetbalwedstrijd gefloten. Het was lekker om buiten te zijn, nu even wat mails wegwerken, een week planning maken en zien of ik ergens uit de wind en in de zon toe kom aan het lezen van een boek waar ik in bezig ben. Voel geen onrust en spanning en geen last van trek. Groet, Wim. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Mark, het worden chinese bieslook (zou ook naar knoflook smaken), verse bonenkruid en citroen basilicum. Dit laatste ken ik niet. Ik ben benieuwd hoe dat gaat smaken in salades en gerechten. Dochter is naar werk. Eten smaakte goed. Nu ga ik nog even van de zon genieten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Dag luiden, Dar zijn we weer! Schoonma was heel slaperig en kon bijna niet praten, dus na een half uur zijn we weggegaan. Daarna lekker in de tuin gewerkt. Wat dingen verplaatst en opgebonden. Was gedraaid en andere gevouwen,bed verschoond, kortom een lekker dagje. @ Tatum: ik ken wel citroentijm en dat vind ik lekker in allerlei gerechten. Chinese bieslook smaakt inderdaad anders, pittiger. Het geeft ook leuke bloemetjes. Bij mij is het weer weg, ik zal het weer aanschaffen. In de voortuin (schaduw) komt van alles op gelukkig. Hopelijk over twee weken gaan ze de voortuin ophogen e.d. en dan kunnen ze zien welke planten ze uit moeten steken. @ Mark: ik vind het fijn je weer te lezen. Ik vroeg me al af waarom je niets liet horen, want dat was je wel van plan. Moeilijke tijden joh. Het lijkt me goed dat je nu de knoop definitief doorgehakt hebt. De grootste trigger is nu weg! Heb je nog een mogelijkheid om dat laatste deel van je behandeling af te maken? @ Mistletoe: hoe gaat het nu met jou? @ Rapi: heb je het zo druk? Hoe ging de sollicitatie en wanneer hoor je wat? @ Lidia: gaat het inmiddels weer wat beter met je? Dat typen kennelijk nog niet, anders zou je je wel gemeld hebben. Succes met de fysiotherapie en ik hoop dat alles snel in orde komt. Beterschapsboeket voor jou: :present::present::present::present::present::present::present::present: Van diverse mensen weet ik dat ze het moeilijk hebben. Veel sterkte gewenst. Ik denk aan jullie. Anderen zijn zomaar weg: Irunalone, Truitje, RQueenie, enz. of posten heel weinig. Kom als je het moeilijk hebt! Nu maar weer eens wat aan het eten doen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Originally posted by: jopieik had een heel verhaal geschreven over afgelopen weekend. Het was heerlijk, het was fijn, ik heb genoten,maar in woorden vangen op een juiste manier dat het ook hier meerwaarde heeftkrijg ik het niet. Het was óók bijna te intiem om hier te delen, zo lijkt het.Maar misschien later.Eén ding is duidelijk:ten opzichte van een jaar geledenben ik veel, veel minder kwetsbaarvoor wát dan ook: ik weet wie ik benen wat ik wil en kan.Ik kan op mezelf vertrouwen!bij dit nummer, op zich niet van bijzonder virtuositeit, maar wel gewoon lekker, moest ik denken aan dit forum,dat ik dit mee wilde nemen hierheen. Net bij deze groep kregen we juist van dit nummer een cd tje mee. Ik heb dat maar gezien als een 'teken'. quote> Lieve Jopie, Ik word helemaal blij na het lezen van jouw verhaal. Heel erg moe.Dankjewel voor het delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Agnieta, fijn dat je dit deelt over je zoon Het is goed dat hij alles nu aan het verwerken is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Hai beste mensen, Door alle drukte, niet veel kunnen schrijven. Maar voor diegene die me een beetje gevolgd hebben.. Ik ben aangenomen! Dus wel heel erg blij, maar tegelijkertijd ook wat onzeker, omdat mijn laatste ervaring in een verpleeghuis, zo slecht was. De aanstelling, is voor een half jaar, en als ik daarna weer boventallig zou zijn geworden, kunnen ze dus gewoon het contract weer stop zetten. Weinig zekerheid dus. Maar goed, heb daarna dan wel weer een extra half jaar ervaring. Zit er toch weer over te denken om mijn opleiding toch maar af te maken, maar weet niet of het tehuis als stageplek wil dienen. Zie bovendien heel erg op, tegen het weer opnieuw leren, en regelen van dingen. Kan in juni trouwens al beginnen Laatste 2 dagen, niets gedronken. Maar goed ook, want ging even weer een beetje mis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 @Lytse Nee dat laatste stukje mag ik niet meer afmaken. Maar ik heb aardig wat handvatten meegekregen die ik dus ook toegepast heb, waardoor ik nu dus hier zit. Ik voel weer dat ik wat waard ben en de mensen om me heen laten dat nu ook merken. Vrienden laten zich weer horen en bieden me hulp aan waar nodig. Nu mijn grootste trigger verdwenen is durf ik weer te zeggen wat ik denk en voel. Ik zeg niet dat ik er al ben maar ben een eind onderweg in de goede richting Goede stok achter de deur is ook mijn nieuwe liefde die het absoluut niet tolereert dat ik weer wat zou gaan gebruiken! Ze heeft zelf ook een gebruikers achtergrond maar dan met iets anders dan drank, en heeft geen behoefte aan een vriend die drinkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Dank je Ietje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 S6 mat je nieuwe baan rapilos! In deze tijden mag je echt in je handjes knijpen met werk, dus ik zou zeggen ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Deze clown trekt wel ff een gekke bek haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Dag allemaal, nog even een up-date. Vanavond ga ik naar de "Kings speech" kijken, dus na 22.30 uur zien jullie me weer terug. @ Jopie: fijn dat je zo 'n prettig weekend hebt gehad. Had je daar nu drank voor nodig, of was het net zo leuk zonder? @ Mark: gelukkig heb je nu goede handvaten en zet hem op man. Nieuwe fase, nieuwe vriendin, nieuwe kansen en mogelijkheden. Alle geluk toegewenst! @ Rapi: gefeliciteerd meid. Ik kan me voorstellen dat je een beetje kopschuw geworden bent door die vorige ervaring, maar daar klopte de begeleiding ook voor geen meter. Dat lag dus niet aan jou! Alle ervaring is inderdaad meegenomen. Maak er wat van hoor. Laat die drank maar staan. Straks beginnen in een goede conditie en met een helder hoofd. @ Agnieta: leuk te horen over je zoon. Het gaat, zo te horen, de goede kant op gelukkig. @ Ietje: jongste kan nog niet lezen? Gelukkig maar. @ Akie: heb je nog spierpijn? Nu koffie maken en me installeren! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Dank, voor jullie felicitaties, Mag zeker in mijn handen knijpen, en heb door rare omstandigheden, deze kans gekregen Daardoor ontstond plots een personeelstekort, vlak nadat ik gesolliciteerd had. Dus samenloop van omstandigeheden. Kwam op de juiste tijd, op de juiste plek. Toeval bestaat niet, zeggen ze wel eens he. Lyste, Jij ook bedankt voor je belangstelling (las je al eerder vandaag) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 goede invalshoek, jopie. Ik heb de indruk dat de meningen i.v.m. DSM IV ook een beetje samenhangen met het geloof dat de persoon in kwestie aan psychiatrie hecht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Jeetje Jopie, 2 cm. van je slaapkamerraam!? Dat is niet leuk meer he! Ja, ga misschien alsnog proberen om dit als stage-adres te laten gelden. Maar zelfs al keuren ze het goed..zie dan wel heel erg tegen het leren op en al het geregel er omheen. Hoe dan ook, komt tijd komt raad. Verder, beste mensen, sluit ik weer af, ga op tijd naar bed. Was een spannende week, dus even bijtanken. Toedels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Heb je eigenlijk geen ruimtelijke ordening op zo'n camping? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Ik heb een redelijke dag achter de rug. Ik heb wat minder last van de afkickverschijnselen . Maar ik voel me meer somber, een van de redenen om te gaan drinken. Oké, dit was te verwachten. En moet mee zien te dealen. Voor vandaag meld ik me droog van het dagpact af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Kastanje heb je een eigen maatje? zou fijn zijn:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Weer terug. Wat was dat een goede film "King's speech"! Ik heb een broer die stottert en ik voelde de spanning zich opbouwen tijdens het kijken! @ Jopie: maximale ruimte voor je buurman, maar zit er geen verplichte onderlinge afstand tussen die caravans? Aso hoor! @ Kastanje: fijn dat de ontwenningsverschijnselen eindelijk wat beginnen af te nemen. Je zit nu in een soort tussenfase. Dat je somber bent is helemaal niet gek, want het is een hele stap om het dagelijks leven en de diverse problemen die je tegen kunt komen, nuchter onder ogen te zien. Ook dat went en dan krijg je weer meer energie en meer zin in het leven. Je zult het zien. Hou vol hoor. @ Mistletoe: je zit ook in zo 'n moeilijke situatie! Een vrij weekend van je man hakt er natuurlijk erg in en dan nog meer vrije dagen! Kan je niet met de kinderen er op uit gaan? Fietsen of wandelen of zo? Ik vind het heel knap van je dat je in deze omstandigheden de drank kunt laten staan. Je bereidt je voor op een onafhankelijk leven en daarbij is een helder hoofd broodnodig. Veel sterkte. Mensen ik ga weer stoppen. Morgen naar het tehuis van schoonma voor het gesprek met de psychologe. Over haar levensloop n.b. Alles staat al op schrift van haar vorige afdeling en zelf weet ze vrijwel niets meer. Hopelijk gaat het ook over hoe ze zich ontwikkelt op deze nieuwe afdeling. Ze kachelt volgens ons hard achteruit, maar wordt zeer goed verzorgd. Ook dat zien we wel. Ik heb het droog gehouden vandaag. Welterusten allemaal. Ik hoop dat we lekker slapen (ook Kastanje en Mistletoe) en morgen met een fris hoofd weer zullen opstaan. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 wat een prachtfilm he Lytse? ik heb m ooit in het filmhuis gezien petje af voor die Koning! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 @jane: zeker heb een eigen maatje, dat maakt het zeker wat gemakkelijker @rapilos: gefeliciteerd. Rust nu lekker uit, ook dat is belangrijk. @mistletoe: veel sterkte gewenst; ik denk aan je @ietje: dank je, daar ga ik wel van uit. mijn dochter van 10 kan heel goed lezen; vanavond zat ze naast me en begon mee te lezen; dat was niet prettig; ben gauw gestopt en weer verder gegaan toen ze in bed lag. Voelt toch een stuk vrijer. @jopie: da's balen, ik zou hier dus niet tegen kunnen @igor: na een nacht met minder dan 4 uurtjes slaap had ik gehoopt toch even langer te kunnen slapen. @agnieta: ik ken je nog niet zo lang en dus ook je verleden niet, maar je berichtje raakt me. Wat ik voel bij je is: moederliefde @lytse: dank je voor je lieve woorden Ik ben vandaag niet buiten geweest :$, maar voel wel wat kriebelen om ook buiten aan de slag te gaan door war ik hier heb gelezen. Vooral het idee om mijn eigen kruiden en groente uit eigen tuin te kunnen halen spreekt me heel erg aan. Ik heb geen mening of alcoholisme een ziekte is of niet, eerlijk gezegd heb ik hier nog nooit over nagedacht. Waar ik wel moeite mee heb is het zo makkelijk geven van stempels, voor bij kinderen. Ik werk in het onderwijs en zie dit heel vaak. Natuurlijk kan het helpen: extra hulp. Maar ik heb ook gezien dat het averechts werkt. Een anekdote in mijn leven: Mijn dochter was een paar maanden oud, ze was een alerte baby, die minder sliep dan andere baby's. Zegt iemand: "ze heeft toch geen ADHD ?? Ik zou dit wel in de gaten houden". Ik heb me maar lachend omgedraaid. Zo en nu ga ik afsluiten en dan zoek ik mijn bedje maar eens op. slaap lekker allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 weer thuis inmiddels kom ik me ook even afmelden slaap lekker frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Welterusten Jane, O jee, zitten we te bakkeleien over DSM 4. Dat was niet echt mijn bedoeling. Ik meng me er ook verder niet in, daarvoor weet ik er te weinig af. Of alcoholisme een ziekte is, daar heb ik nog even over zitten nadenken vandaag. Stel nou dat ik mijn alcoholgebruik als ziekte zie, levert mij dat iets op? Niet per se. Wel zou ik kunnen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik zoveel gezopen heb. Dat het buiten mijn macht lag. Dat zou deels waar kunnen zijn. Toch zie ik wel ook mijn eigen aandeel in mijn gedrag. Maar voor een oplossing geeft het me geen houvast. Er zijn vele manieren om er mee om te gaan. De een gaat naar AA, de ander gebruikt baclofen, weer een ander gaat in therapie. Er is niet één oplossing die voor iedereen werkt. Beetje vergelijkbaar met depressie. Ook daar zijn vele uitwegen mogelijk, al zou je dat niet zeggen als je er in zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden