Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 mei , mijn zoon wordt 12 vandaag!!


VM1

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik zit vandaag - opnieuw - op 4 maanden. Ook probeer ik me actiever in te zetten voor een alleengaandenclub. En daar word ik ook steeds geconfronteerd met alcohol. Dus het forum is daar dan wel weer een eerlijke afspiegeling van. En als ik het echt niet verdragen kan te lezen dat iemand heeft gedronken, dan schrijf ik hier zonder gelezen te hebben. Of ik lees het - voel me teleurgesteld of zelfs soms jaloers - en ga een spelletje doen in plaats van verder op het forum te lezen. En achteraf bedenk ik me weer dat er niets is om jaloers op te zijn. Dan noem ik opnieuw alle redenen op. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij jou nooit het idee dat je er luchtig over doet, Aak.

Niet dat dat niet zou mogen, alles mag.

Ik vind het alleen boeiender als het soms wel ergens over gaat.

En hoe dat dan werkt, de processen in de psyche zeg maar.

En daar hoort voor mij ook bij wat iemand voor dingen doet op een dag.

De gewone dagelijks dingen en wat er in een mens omgaat, hoe zich dat ontwikkelt.

Daarom hang ik hier waarschijnlijk nog rond.

En om af en toe zelf te praten. Ik zit nu geloof ik op mijn praatstoel maar het is nu ook tijd om af te sluiten en filmpje te gaan kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de discussie over minderen of helemaal stoppen een beetje gevolgd.

Ik kan en wil alleen maar voor mezelf spreken.

Ik heb de keuze gemaakt om te stoppen met het drinken van alcohol.

Minderen was voor mij geen optie omdat ik er knettergek van werd. Bewondering voel ik dan ook voor degenen die dat wel lukt.

Lid geworden van dit forum ben ik om mijn verhaal kwijt te kunnen, te delen dus en ook te reageren op andere mensen.

Ik wist toen ik lid werd dat het geen forum was waarbij alcohol taboe was.

Iedereen die hier is heeft een probleem (gehad) met alcohol. En is bezig om zijn of haar weg hierin te vinden.

Prima toch !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, dat is een mooie tijd 4 maanden.

En je klinkt duidelijk dat je je bewust bent van jouw situatie. Dat is ook waar

het om gaat denk ik. Als dat goed tot je doordrongen is laat je je niet zomaar

meer verleiden door iemand die zegt wel lekker 2 biertjes te kunnen drinken.

En dan genoeg heeft. Ik weet dat het voor mij zo niet werkt.

Die twee mogen er van mij ook 5 zijn hoor, daar was ik ook heel tevreden mee

geweest als ik dat zou kunnen, voldaan zijn na 5 bier. Wouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou ik nu op een feestje zijn. Maar omdat ik me niet fit voel en geen zin had met

50 mensen in een hok te staan ben ik maar niet gegaan.

Ik baal daar altijd een beetje van, weten dat ergens mensen het gezellig hebben,

en ik ben daar niet bij. Of ik iets mis.

Ik hoop dat ik me morgen weer wat beter voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen. Ik heb niets gelezen en kom misschien ergens tussen maar we zijn net klaar met het betegelen van de douche. Hij is prachtig geworden. Morgen om 7.30 staan ze hier voor de deur om het zaakje in te wassen.

Ik ben een beetje heel erg moe dus ga ik nu afsluiten.

Voor iedereen nog een hele fijne avond en tot morgen weer.:lips::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel, en zal ook wel goed bedoeld zijn, maar van bezorgdheid ben ik nog nooit beter geworden.

Ik had het meest aan voorbeelden van mensen die gestopt zijn en daar positief over zijn.

Ten tweede kwam ik er hier pas echt achter dat ik bij de groep hoor die echt een

alcoholprobleem heeft.

Als je wil minderen kom je er snel genoeg achter of je wel of geen alcoholprobleem hebt.

Ik ga ook even tv kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jaap: vastberaden ben ik zeker. Dat zal ik ook wel nodig hebben, ik voel dat ik nu steeds dichter bij

mijn innerlijke beerput kom. Die put met allerlei shit die ik letterlijk heb proberen te

verdrinken. Wat dus niet is gelukt. En dat maakt me angstig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum,

Ik lees jouw ook altijd en heb heel veel respect voor je.

Ik weet niet wat het is, om om 7.00 s'morgens te drinken, echt niet.

Dat lijkt me verschrikkelijk en dat heb ik alleen op de kermis wel eens gedaan.

En dan ook nog tegen heug en meug.

Ik ging dan met mijn biertje op de wc zitten om het weg te krijgen.

En als dat niet lukte, dan kon ik het zo weer uitspugen.

Maar ik moest zonodig meedoen met de rest, die het in mijn ogen wel konden.

Om er bij te horen, net zoals ik ooit met roken ben begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Vandaag heb ik de dagdraad niet gelezen, want het is hier erg druk nu vanwege het overlijden van schoonma. We hebben alles gedaan wat voor vandaag op het programma stond, dus dat geeft wel een rustig gevoel. Het voornaamste is dat ik het weer droog gehouden heb. De trek van (eer)gisteren door de gebeurtenissen is inmiddels weer voorbij.

Welterusten allemaal en tot morgen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie, dat ochtend-drinken was voornamelijk om me weer wat goed te voelen. Want ik was dan ontwaakt uit een slaap van een aantal uur en de alcohol begon uitgewerkt te raken. En de vreselijke ontwenningsverschijnselen begonnen dan.

Inderdaad: mijn lichaam protesteerde ook vaak. Maar de aanhouder wint. En als de alcohol weer bleef zitten dan ging ik me weer een stuk beter voelen. En ook dan wist ik niet van stoppen en begon het hele verhaal van voren af aan. :(

Ik voel nu hoe erg het was, nu ik het schrijf. Ook wel goed: me er van bewust blijven. Er is niets aan drinken wat leuk is. Halverwege de eerste fles wijn begon ik al hoofdpijn te krijgen. Daar begon ik al te drinken alleen om me maar weer wat beter te voelen. En dan te bedenken dat ik 2 flessen wijn per dag dronk. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje,

Ik bedoelde zeker niet te zeggen dat ik beter was dan een ander, omdat ik om 7 uur s'morgens geen trek heb in drank.

Maar ik begrijp je punt wel.

Het maakt nl niet uit wanneer je drinkt.

Het gaat erom dat we in een roes willen komen en op z'n tijd willen ontsnappen uit het leven:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf me hier lekker melden op de dagpact. Ik kan me vandaag ook weer droog afmelden. En ik zal het weekendpact weer opnieuw omhoog gooien als dat nog niet gebeurd is. Dat vind ik tegenwoordig leuk om te doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...