Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 april 2013

Aicha

Aanbevolen berichten

dag agnieta,

ik ben nieuw hier, gister mijn eerste dag.

gecondoleerd met je oma. de mijne wordt bijna 99 jaar en ze wil niet meer leven.

hou de hand van je oma vast en daarbij ook alle mooie bijbehorende gevoelens, ze is niet ver weg. ze is dan straks wel onzichtbaar maar nog steeds voelbaar. houd moed en blijf droog, mbt drank. maar laat je tranen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag,

Even me melden. Zomaar. Het is rot weer. En ik denk veel aan drank. Ik voel me zo een slappeling dat ik iedere keer weer de mist inga. Heb dan het idee en gevoel dat ik me hier niet teveel kan laten zien. Begrijp wel dat iemand hier verdwijnt als hij/zij gedronken heeft of gaat drinken. Er is dan geen houen meer aan.

En vandaag is de winkel ook nog eens tot half acht open. Ik ben er vandaag al geweest maar heb prikwater gekocht.

Hier schrijven als je wilt gaan drinken...ik weet het niet. Je moet het toch helemaal zelf doen. Niemand kan me dan tegenhouden.

Maar goed, ik ga geloof ik maar eens iets goeds lezen. Iets van de AA of zo. Het moeilijke van de AA vind ik dat als je weer gedronken hebt je daar helemaal opnieuw moet beginnen. Weer dag 1. Bij mij werkt dat niet goed.

Morgen is een vriendin van me 25 jaar nuchter. Een vriend van me was laatst 30 jaar nuchter. Hij komt nog altijd bij de AA. En daar ben ik dan morgen met 7 dagen of zo. Maar zij zeggen dat dat niet uitmaakt. Vandaag telt. En ook zij moeten het per dag doen. Ze zijn net zover van het glas af als ik.

Het lijkt nu misschien dat ik een beetje zit te klagen. Maar dat is niet zo. Het opschrijven helpt soms. En misschien helpt het me als ik het hier eens drop die kronkel van me dat het weer de eerste dag is. (7 dagen nu). Want die kronkel nekt me echt. Oveer een maand denk ik: O het is nog maar een maand wat maakt het uit. En dat maakt het gemakkelijk voor mij weer te gaan drinken. Misschien moet ik wel helemaal niet meer tellen en hier ook geen nieuwe datum meer opschrijven.

Heb het goed en sterkte met kou en nattigheid!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed Hots

al heb ik wel snoep en eetbuien

vanuit een soort van onrust.

Ik snak naar mooi weer en buiten zijn

en zit in plaats daarvan teveel op de bank met boek

pc en TV. gelukkig mag ik vanavond weer volleyen, dan

mep ik dat er wel weer af.

En vergeleken met toen ik die onrust wegdronk, is dit niks he.en als

mn 2 kids nu slagen heb ik niets meer te wensen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai beste mensen,

Wat een rot weer toch he.

Koud,regen.

Weer de verwarming aan, terwijl ik me heilig had voorgenomen om het na 1 mei niet meer te doen.

moet vast veel bij betalen.

Maar vindt 18 a 19 graden gewoon te koud, als je stil zit

Ben ook niet lekker.

Beetje gammel, en bijna geen stem meer.

En dat terwijl ik me niet meer kan heugen wanneer ik ooit ziek was.

Vanavond maar weer vroeg naar bed dan.

Verder, zitten er meer niet lekker in het velletje lees ik.

(Belle, Hanneke, Agneta), allemaal drank neigingen.

Jane, doet het met extra snoepen misschien.

oh, oh, wat herkenbaar allemaal weer.

We hebben gewoon een beetje warmte en een lekker zonnetje nodig mensen!

Gelukkig, heb ik zelf momenteel weinig drank-trek.

Voordeel, als je niet helemaal lekker bent.

In elk geval, sterkte in de strijd, lieve mensen.

Oh, ben trouwens boerenkool aan het koken, met worst!

Belachelijk, half mei!:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

mag ik er even tussen vallen? Als ik wacht op een goed moment, komt er niet van, want meestal lees ik voor het slapen gaan "bij".

Ben nu op 7 mei, de dag na mijn laatste up-date, ook heel laat en zie dat er mensen zijn die met me meeleven, dat ontroert me.

Yvonne vroeg als ik de thuiszorg afbouw (is nu gelukkig gebeurd), hoe het dan moet met het hh deel.

Dat is gesplitst, in lichamelijke zorg en hh hulp, die laatste is verlengd tot midden juli. 3 uur ipv v.d. 2 die ik in mijn onderschatting dacht nodig te hebben.

Ik hoop het voor die tijd weer zelf te kunnen.

2x p.wk fysio en _+ p.wk. ergotherapie, dat is een jonge dame die thuis komt en mij leert om dingen anders (en goed) te doen, zodat ik het toch kan en me geen verkeerde bewegingen aan leer. Daardoor heb ik nu dus last van schouder,arm en elleboog. Vandaag hebben we een makreel geslacht en een advocado, blikje krab openen ging niet en heeft zij gedaan. Ook T-shirts gevouwen, zij kijkt goed naar lichaamshouding en corrigeert me. Vlg. x gaan we op de pc werken/

Wat velen zeggen "rustig aan, je hebt de tijd". Ja ik ben heel blij dat ik geen kleine kinderen meer heb.

Gisteren was een zware dag eerst 3uur de hh, waarbij ik (met rustpauzes, die ik v.d. ergo moet inlassen) meehelp. Daarna nog een half uur fysio.

Iemand stuurde mij pas een PB met de vraag of ik geen dystrofie had (dat is iets vreselijks) en dat niet eens moest bespreken met mijn fysio. Gisteren gedaan en hij dacht eerst na voor hij antwoordde: als je hier niet gekomen was, had je dat gehad.

Het is toch te gek dat een orthopeed een patient min of meer verbied om fys. te gaan doen? Ik heb toch nog een appeltje te schillen met dat ziekenhuis en dat zal zeker ook ter sprake komen.

Het is nu 3 mnd. geleden en het hematoom is nog niet weg.

Autorijden is n og niet toegestaan. Ook lastig.

Straks verder, even de kramp uit de pols laten gaan. Ook geleerd, geen steuntje eronder want dan ga je weer scheef zitten met je schouder e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag wil ik degenen die mij PBtjs hebben gestuurd bedanken en ondanks dat er vaak gezegd wordt dat dit een virtuele wereld is, denk ik daar anders over, want er zijn ook frummers persoonlijk naar mij toegekomen en dat betekende heel veel voor me en niet alleen ik praktische zin.

Ik noem geen namen, want dat zouden ze niet prettig vinden, denk ik.

Maar ze hebben voor me gekookt, zodat ik dagen vooruit kon, handige spulletjes, zoals gesneden kaas, meegenomen, klusjes gedaan, zoals nagels knippen, afwassen en zelfs een heerlijk donker rozijnen noten brood gebakken.

Daar is weinig virtueels aan.

Wat drinken betreft, dat gaat eigenlijk best goed, want ik ben geen stopper, maar drink veel meer dagen niet dan wel.

Daarbij is het wel belangrijk dat ik hier kom lezen, de energie om te schrijven is vaak op.

Laatst had ik zelfs 4 dgn. de pc helemaal niet aangezet, want vaak zijn er dan mails waarop ik moet antwoorden of dingen die ik moet doen.

Eergisteren dus maar de koe bij de horens gevat, want onvrede is bij mij ook een trigger. Over mezelf dus.

Timmerman (weer) gebeld, woningbouwcorp., dat soort dingen.

Ik heb een huurhuis, maar stukken zijn van mezelf, geeft soms een boel kopzorg en kosten om te onderhouden, maar ben er blij mee.

Koningin Juliana heeft gezorgd dat wij dit huis kregen toegewezen. Hoe cool is dat?

Het feit dat ik niet mag en kan autorijden houdt me ook v/h drinken af.

Hier is wijn heel duur en je wilt ook niet als alcie bekend worden, kijk maar hoe sommigen hier zelfs naar verschillende supers gingen.

Dit zijn een paar kleine dorpswinkeltjes waar iedereen elkaar kent.

Ik wens jullie een droge avond en aangename pinksteren, ondanks het weer.

O ja, er kwamen allerlei aanvragen voor mijn B&B, dat was wel jammer.

Ook jammer is dat ik niet voorzien heb dat het zo lang zou gaan duren, anders had ik mijn auto kunnen opschorten in verz. en bel., want hij staat op mijn eigen pad.

Maar ja, de bel. heeft weer eens een fout in mijn voordeel gemaakt, ze kunnen daar niet eens optellen, niet te geloven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Lidia

goed weer evern wat van je te horen

en de belasting in jouw voordeel?

pas maar op, ze kunnen altijd terugvorderen he?

ik zat vanmiddag al met mn geweten in de knoop

om een kassabon; die is €5,= hoger dan wat er via mijn pinpas

is afgeschreven. Gelukkig regende het keihard, dus ik ben nog thuis,

maar morgen kom ik wel weer in de buurt van die winkel.

Maar dat dat kan; wel de goede bon en toch lager afgeschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenie,

Nou, het smaakte idd. heerlijk.

Ben er ook een beetje warm van geworden.

Lidia,

Fijn, om te horen hoe het nu met je gaat.

Stapje, voor stapje he.

Jane,

Het kan wel, dat de kassabon anders is dan de pinbon.

Als mensen, bij ons op de zaak pinnen, moet ik eerst het bedrag op de pinautomaat invullen

Als dat een ander bedrag is, dan wat de computer aangeeft, dan krijg je dus een verschil.

Ze zal ongetwijfeld een kasverschil hebben vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: belle
het ging gewoon fout was te !lang alleen,oke moet et alleen ook kunnen,
maar snap soms niet wat ik hier doe .
drie jaar geleden was ik een gezin van 5 ,inmiddels behoorlijk uitgedunt,mn twee oudsten wonen op
zichzelf,mn man weg..heb alleen nog mn jongste over,mn ouders weg,
voor wie moet ik et volhouden..voor wat te vechten?
quote>

Voor jezelf belle
Omdat je het waard bent!:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

belle, ik heb ook mn gezin zien uitdunnen

tot 1 en 1/2 (dochter woont half bij mij en half bij haar vader)

uiteindelijk stop je met drinekn voor jezelf.

Voor mij was dochter juist aanleiding vlak voordat zij de puberteit in ging.

Inmiddels is mijn leven zoveel beter zonder drank, en dochter bijna 18

en nu is zij degene die (gelukkig bij mij heel matig) drinkt.

Waar je het allemaal nog voor doet, kan per dag wisselen.

Maar dat heeft iemand die niet drinkt ook; alleen drinkers zien de situatie

zwarter in denk ik. En soms wat rooskleuriger, maar beide keren niet realistisch:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belle je zal moeten gaan proberen om je leven anders in te gaan vullen. Dat duurt even en gaat niet van vandaag op morgen.

Je schrijft "voor wie moet ik het volhouden, voor wat te vechten "VOOR JEZELF BELLE"Dat is iets wat veel moeders niet kunnen. Ze zijn zo gewend om jarenlang voor man en kinderen te zorgen, en als die weg vallen, hebben vrouwen vaak het gevoel dat er niets meer over blijft.

Eigenlijk zou je iedere dag iets leuks of liefs voor jezelf moeten doen, en dat hier op moeten schrijven. Lijkt je dat niets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kassabon moet volgens mij kloppen Jane,want de computer zal daar geen fouten in maken lijkt mij.

Maar als ze het verkeerde pinbedrag intoetsen, dan zit het 'm daarin.

Jammer, dat je de kassabon niet meer hebt, want dan kon je zien wat er fout is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze diskussie duurt al jaren A3

natuurlijk begin je niet opnieuw en

wat je hebt bereikt is zeker niet weg of

voor niets.

Maar als je wilt tellen, dan ben je eerlijk beter af

voor jezelf en dan begin je opnieuw. dat is zuiverder.

AA doet het zo met de penningen.

en hier is een soort van ongeschreven regel dat eerlijk zijn het langst duurt.

niet om te betuttelen, maar we waren/zijn al zulke sjoemelaars als het om drank gaat he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane ik heb het ooit nog al wel es gezegd.

Ik hou niet zo van dat principe, terug opnieuw tellen.

Ik hou sowieso niet van tellen.

Of je drinkt , of je drinkt soms, of je drinkt niet...

Ok dat is ook tellen , 1 2 Of 3...

Maar dat zich de hele tijd schuldig voelen, "terugvallen", "Misstappen", daar heb ik het dan weer niet zo voor.

Ok, men drinkt (teveel). Anders waren we niet op dit forum lijkt me..

Maar als het teveel blabla wordt dan houdt het op. Op den duur.

En voor alle duidelijkheid daar bedoel ik niemand specifiek mee...

Maar soms (hoewel ik natuurlijk van veel woorden hou) zijn woorden niet nodig en vrac om het zo maar eens te noemen...

Mijn kleine, bescheiden mening...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik het helemaal mee eens A3

dus sommige mensen kunnen beter niet

een datum onbder hun naam zetten, want dan gaat

tellen averechts werken.

mij helpt het heel erg.

en we willen allemaal graag adb zijn of worden'

en dat hebben we hier gemeen

en daarom schrijven we hier

dus hoe het werkt maakt niet uit

als het maar werkt

en ik heb abspluut respect voor hen die het anders doen dan ik

en nu volleyen

(dat hoort dan weer bij mij)

fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan Agnieta wel begrijpen. Het gaat om de impact die een enkele slok al op de drankduvel heeft:

Quote: Dat betekend mijn vlammetje weer op scherp staat.

Bij het minst geringste roept ze weer; ik heb trek en voedt mij please. Unquote

Ik voel ook elke dag een vage trek. Ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed. Het is altijd op de achtergrond aanwezig. Toch weet ik zeker dat als ik één enkel glas neem dat ik weer helemaal en volledig door die trek wordt beheerst en dat dat weer helemaal mijn leven gaat overnemen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...