Spring naar bijdragen

Woensdag 22 mei 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

ik ben ook benieuwd naar ietje en haar mannetje.

mijn jongste is wat ziekig en ligt lekker op de bank onder een dekentje. gezellig! want heel erg ziek is hij niet.

misschien wel koekjes bakken vanmiddag als mijn werk ten minste lekker opschiet. en toch straks weer een poging tot grasmaaien...

tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Koffie smaakt goed Vonneke, wegens achterstallig huishoudelijk werk, administratie en andere omstandigheden niet veel hier aanwezig.

Nog wel steeds droog hoor :)

Geloof dat ik met administratie en het hele huishouden ga zwemmen ben ik gelijk overal in 1 keer van af.

Van hieruit alvast een goede dag toegewenst en misschien tot latersssssssssss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gelukkig nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad. Dat zou voor mij een grote rede zijn om te gaan drinken als het wel zou gebeuren.

Heb zo'n pesthekel aan schulden, dus tot nu heb ik dat altijd voor kunnen blijven.

Mensen ik ga wat doen. Later.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat geval blijf ik toch stoïcijns mezelf erbij zetten. :)

Stel je voor, sta ik er niet bij en dan ga ik drinken???? :P

Stientje, je had niet de allerlaatste dagpact. Op zoek naar de laatste kun je beter bij de laatste berichten beginnen en dan terugzoeken naar de dagpact.

En om er je eigen bericht van te maken moet je de [ Q] quote en [ /Q] unquote weghalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat wat vind ik dit erg zeg, wat ontzettend jammer voor je.

Hé bah ik ben een beetje ontdaan van je bericht.

Hoe kan dat nou, je was al zo lang droog en nu dit.

Kom a.u.b. naar het forum meid en laat jezelf niet vallen. Ik vind je nog steeds zo sterk ondanks je gedronken hebt.

We zijn er voor je dat weet je. Pak de draad a.u.b. weer op en laat het niet al te ver gaan. Kom op.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Sowat, laat ajb nog wat van je horen als je het moeilijk hebt:heart:

Dit vind ik persoonlijk nou heel lastig.

Als iemand verteld dat hij/zij zit te drinken en dat zelf heel erg vind, maar dan niets

meer van zich laat horen.

Dat is niet als kritiek bedoeld maar meer vanuit mijn eigen gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is, dat als ik begin met alcohol ik binnen 3 dagen heel erg diep in de ellende zit. Dan ben ik alleen maar weer bezig met drinken om me weer een beetje "goed" te voelen en om geen enkele andere reden. Dat weerhoud me dan ook om de eerste te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen alle,

@ Stientje: dat dagpact went vanzelf. Het je eraan houden kan soms een strijd zijn, maar het heeft mij regelmatig gered. Alleen al de gedachte dat ik aan de anderen zou moeten opbiechten dat ik me niet aan mijn belofte, ook aan mezelf, heb kunnen houden!

@ Sowhat: weet je de aanleiding dat je bent gaan drinken en kan je aan dat feit iets doen?

Zo niet, dan zal je het moeten loslaten. Pak jezelf bij kop en ko.. en gooi de drank weg; onder de douche; voldoende eten en gezond drinken en zoek afleiding! Al ga je ons maar de hele dag zitten vervelen! Zet de keukenwekker of wat dan ook, maar laat je niet gaan!

Je hebt al bewezen dat je het kunt!

Kom op meid!!!!

@ Ietje: ik hoop dat je zoon geen hersenschudding heeft. Verteld je vandaag nog even hoe het gegaan is?

@ Kunsie: ik vind het ook heel moeilijk, te lezen dat iemand het moeilijk heeft. We zitten helaas niet naast Sowhat, dus wij kunnen de fles voor haar niet leeggooien. Ze moet het uiteindelijk zelf doen. Ze schrijft hier om steun, dat lees ik tenminste uit haar posting. Die biedt ik dan uit de grond van mijn hart en zo goed mogelijk. Verder is het afwachten. Stuur positieve energie naar haar, of bid voor haar, wat jouw invalshoek ook is. Ze is nu eenzaam met haar drank.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum,

Dat lijkt me afschuwelijk, echt waar.

Als ik drink is het meestal voor de "gezelligheid", of het ontbreken daarvan.

Dan drink ik altijd teveel en kan niet meer stoppen na de eerste of tweede.

s' Morgens ben ik wel boos op mezelf, maar heb dan echt geen trek in drank.

Veel koffie en cola voor de nadorst en evt een paracetamolletje en dan kom ik weer langzaam tot mezelf.

Er zijn tijden geweest dat ik dat 5 keer per week deed en dat gaat er wél inhakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse het heeft geen zin om die fles voor haar leeg te gooien dat zal ze helemaal zelf moeten doen. Ik weet niet of Sowhat een maatje heeft maar als iemand al dagenlang aan het droog drinken is, is het meestal al te ver.

We kunnen alleen maar hopen dat ze heel gauw op de d.d. komt en er niet alleen mee blijft zitten.

Terug komen doet ze denk ik wel maar de vraag is wanneer.

Verder kunnen we nu helemaal niets voor haar doen.

Ik hoop alleen dat ze deze berichtjes leest en daaruit wat kracht put.

Ikzelf merk dat ik het echt heel naar vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Lytse dat vind ik niet hoor, dat je Sowhat in de steek laat. Daar hoef je je niet

schuldig over te voelen, dat je gewoon jouw dingetjes moet gaan doen.

Mijn houding leek ook meer op de jouwe Kunsie, toch zo tegen 3 a 4 uur kreeg

ik altijd weer zin in een biertje. Ik denk niet dat er zo'n groot verschil is. Ook die

uren tot het drinken was de alcohol in mij. Gezien de hoeveelheden die ik dronk.

En tenslotte, Sowhat, ik hoop dat je zo snel mogelijk weer een moment krijgt

waarin je het gevoel hebt te kunnen stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he wat een nare berichten zeg... mag ik vragen wat droogdrinken is? het voelt voor mij alsof je er al dagen tegenaan hikt dat je er naar snakt. maar ik ben hier pas net...

sowhat... lees al deze steun, je bent niet allen. gil, huil, schreeuw het van je af.. maar niet drinken. het haalt jezelf omlaag. maar ik heb mischien makkelijk praten, ik heb nog nooit s morgens de neiging gehad tot drinken. maar misschien is er wel van alles in je leven gebeurt, zie je t niet meer zitten. je mag mij ook de hele dag vervelen. ben thuis aan het werk. en als je een maatje zoekt, ik denk dat er genoeg mensen zijn die er voor je willen zijn, inclusief ik.

houd moed. ik stuur je positieve energie. ik weet alleen dat alcohol negatieve energie aantrekt en positieve afwijst. toch stuur ik een bomvol positiviteit. je kunt het! je hebt t vaker gedaan!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...