Spring naar bijdragen

poging-tot-stoppen


Jen

Aanbevolen berichten

Dag forummers,

ik wilde een aantal van jullie nog heel graag danken.

Maar uiteraard start ik daarom dit - hopelijk korte - draadje niet.

Op zich wil ik graag proberen om op mijn rechten te staan, en ik ga daar ook een poging toe ondernemen, maar we moeten elkaar niet Jos noemen: dat ik niet in een rechtbank wil staan om mijn account van "alcoholdebaas" verwijderd te zien, weten de stichters van dit forum ook wel.

- Voor degenen die willen weten waarom: eigenlijk doet het er niet toe, maar hier komt ie. Op het onvolprezen baclofen-draadje werd ik door Rickert onlangs nogal in mijn maag gestampt. Ik zie dat het bericht verwijderd is, en herhaal het hier dus: "ik klaag, ik erger, ik heb narcolepsie, heb problemen, heb angsten, ben wees, ik... drink". Met deze boodschap voel ik me niet langer veilig op dit forum.

- Voor degenen die willen weten hoe het met me is: momenteel niet goed. Uiteraard kijk ik erg uit naar mijn bruiloft, en zie ik mijn lief zielsgraag, maar ik heb ook een eigen leven nodig, en nee, dat loopt niet zo goed na een ontslag omwille van narcolepsie. Bedankt Rickert dat jij er de humor van in ziet. Misschien moet ik ook maar eens AA-medailles gaan verzamelen om mijn gevoel voor humor te verbeteren, maar de laatste twee dagen ben ik dus gewoon aan het zuipen.

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Jen maar good luck! Hoop dat je in de toekomst gaat zien dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen gedragingen en niets of iemand anders.

Verder laat ik het er maar bij al vind ik het wel kinderachtig van je alles zo uit de context te trekken. Je weet dondersgoed wat ik bedoelde met de posting!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3, Jane, Hanneke, ik neem jullie even onbeleefdweg samen om dankjewel te zeggen. Ik hoop dat uit mijn postings al gebleken is dat ik jullie graag mag.

bb, waarom je die toevoeging maakte ("het ga je goed") weet ik niet. Het moge duidelijk zijn dat wij elkaar niet liggen, en jouw rechtlijnigheid daarin apprecieer ik wel. Ik zou dus liever hebben dat je heel eerlijk zegde "val dood".

Rickert, ik ken jou eigenlijk totaal niet. Ik viel dan ook een beetje uit de lucht toen ik je posting las. De opomming die je maakte, was voor mij kwetsend. Persoonlijk vind ik niet dat ik het uit de context rukte, maar het staat jou vrij om het tegendeel te bewijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Exlid,

Is het niet wat uit proportie? Omdat je je door een posting gekrenkt voelt

een heel circus optuigen waar jij, noch Tactus beter van wordt. Ook al wordt

je account opgeheven. Dan heb je je recht gehaald, maar je hebt niets bereikt.

Ik zou mijn energie ergens anders in steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jen!

Allereerst vind ik het heel erg dat je je zo gekwetst voelt. Ik lees wel af en toe mee, maar weet niet precies wat er is voorgevallen. Wel vind ik het heel jammer dat je weggaat, maar ik begrijp het heel goed. Soms worden er dingen gepost die ronduit kwetsend zijn of overkomen. Daarom laat ik me hier niet zo vaak meer zien. Ik ben gewoon bang geworden en ook ik zuip. Wat natuurlijk niet de oplossing is!!! Ik vertel het je omdat ik veel herken in je verhaal.

Het allerbeste meis, ik hoop echt dat je blijft!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jaap,

er bestaan momenteel verschillende dingen naast elkaar.

- Ik heb hier een tijdje eerlijk geschreven, en voelde me naar aanleiding van een posting niet meer veilig.

- Ik heb het recht om mijn account op te heffen. Ik vind persoonlijk dat ik wél veel bereik als ik dat recht kan doen gelden.

- Dat ik er nu een circus van maak, daar heb je gelijk in. Of ik daar behoefte aan heb? Bwa, ik geef toe dat ik er voorlopig plezier aan beleef. Of ik hier dan iets kwijt ben? Maar nee joh, als je op lange termijn circus wilt spelen, dan leent een facebook-account zich daar véél beter toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lies en Jen, ik krijg een heel

dubbel gevoel als ik jullie nu lees.

Aan de ene kant heb ik iets van:

gooi je dan het kind niet weg met

het badwater als je je uit onveilig voelen

door een enkeling, de rest ook moet/wilt missen?

Aan de andere kant komt er ook een wantrouwig stemmetje,

en die zegt iets over hoe ik het zelf deed hoor: gebruik je

die enkeling niet om in wrok en zelfmedelijden te blijven hangen?

En dus weer overmatig te drinken?

Ik ken jullie niet goed genoeg om dat zo in te vullen, maar zo deed ik

het wel jarenlang. Ik was dan slachtoffer en gebruikte de enkeling om

mijn lot te laten bevestigen. ipv dat als uitdaging te gebruiken en mezelf

erbovenuit te tillen. Ik vind het zo zonde dat het forum dan niet wordt gebruikt als

hoe het kan werken.

En ja ook hier zit ikzelf weer in: ik word gekonfronteerd met een stukje machteloosheid.

Soms zou ik nog steeds de hele wereld willen redden en mooier maken.

Iets in mij blijft kind, naief, dom, hoe je het maar wilt omschrijven.

En dat gaat niet; ik mag iedereen zijn eigen pad gunnen (halleluja, ik heb lang in de

new-age wereld vertoefd dus ken de taal:) en ook jullie leren met vallen en opstaan, net als ik ooit. Maar toch he:heart:

ik kan het ook niet laten.

kort samengevat: blijf alsjeblieft schrijven hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen

Rickert, ik ken jou eigenlijk totaal niet. Ik viel dan ook een beetje uit de lucht toen ik je posting las. De opomming die je maakte, was voor mij kwetsend. Persoonlijk vind ik niet dat ik het uit de context rukte, maar het staat jou vrij om het tegendeel te bewijzen.quote>


Doe ik niet aan mee. Al je postings in dat stuk, en dat waren er nogal wat zijn ook gewist door Tactus. Als jij mij nu wilt gebruiken om frustraties op af te schuiven ga je je gang maar. Je hebt je reden weer gevonden om door te zuipen en straks is het weer iets anders. Daar draait het om, niets meer, niets minder.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jen,

Loop al een paar dagen rond te zoeken naar woorden om te kunnen omschrijven wat ik voel en denk na het lezen van jouw berichtjes de aflopen dagen. Die woorden heb ik nog steeds niet gevonden.

Maar ik wil je wel laten weten dat ik aan je denk en dat je ondanks alles je niet uit het veld laat slaan, jezelf weer oppakt en kiest wat voor jou het beste is op dit moment.

liefs,

kastanje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

Je hebt gelijk, ik had gisteravond/vanacht drank op. (nu heb ik niets gedronken)

En ik zou hier niet meer schrijven met drank op, maar ja, de rem is er dan af hé?

En ik heb Belle een paar Pbtjes gestuurd omdat ze ingelogd was en ik dacht dat ze het misschien moeilijk had.

Daar heb ik antwoord op gekregen van Belle.

En ik vind het héél vreemd dat alcoholisten elkaar zó afvallen.

Het is tenslotte een forum voor alci's, maar schrijven met een borrel op, dát kan hier beslist niet.

Daarom is dit mijn laatste bericht hier.

Ik heb er geen zin meer in op deze manier.

Ik wens iedereen een goed en droog leven toe.

En zelf zie ik wel hoe het loopt.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jen,

Je moet doen wat jou goed dunkt, meiske,

als het niet goed voelt om hier te blijven, moet ge het niet doen.

Ik voor mij, hoop dat je heel gelukkig bent en wordt!

Ik heb veel aan je gehad, meiske, in de nachtelijke uren.

Even kletsen, soms advies en soms ook ouwehoeren,

het kon eigenlijk allemaal wel!

Ik vind je een fijne meid en als je de behoefte hebt aan een pb, dan schroom niet!!

Heel veel geluk in de toekomst en blijf U zelf!!!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Jaap, zo lees ik ook op de eerste forumpagina dat er in de categorie "mededelingen" 19 topics zijn en bij "in de media" 5.

Het zijn er 0.

Volgens mij is men hier niet zo goed met getalletjes, of zie ik iets over het hoofd?

@Jen

Spijker, kop, raak. Forum is voor alci's. Kan dus niet verwachten dat iedereen altijd 100% nuchter is, of staat dat ergens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap,

ik hou het al een tijdje in de gaten, we zaten tot voor kort al

ruim boven de 2000, volgens mij twee weken geleden nog op de 2027 .

En tot mijn verbazing merkte ik dat we opeens zakten tot de 1972 en nu

zelfs nog lager?

Zo'n aktie hebben ze wel meer gehad, toen dachten ze dat enkele forummers meerdere

accounts hadden. Enkelen kregen een ban (waaronder ik, onterecht! + oa. Vlaams Meisje en Teveel).

En nu schijnt het niet mogelijk te zijn om accounts op verzoek op te heffen? Ik geloof er niks van, Jen , doorzetten!

Dat geldt ook voor forummers die overleden zijn, dat kan toch niet zo moeilijk zijn

om dat te verifiëren en dan overgaan tot opheffing??

Ik vond het nogal een schok om gisteren opeens Niwi z'n naam hier te zien staan.

Roept bij nieuwe forummers ook weer vragen op, vind ik persoonlijk nogal pijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is trouwens maar de vraag of het verwijderen van een account gelijk

staat aan het verwijderen van alle berichten.

Immers, als ik mijn e-mail-account ophef worden mijn verstuurde e-mails niet

gewist. Die kunnen de ontvangers nog gewoon lezen.

Maar joh, de 2000e is al geweest, die wou ik nou juist in het zonnetje zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy, ik had 's morgens aangegeven dat het de verjaardag van Niwi zou zijn geweest. Ik zie niet in waarom daar niet even aandacht aan mag worden gegeven.

En als nieuwe frummers aangeven niet te weten wie Niwi is dan kunnen wij dat toch heel simpel uitleggen?

Echt, ik begrijp het pijnlijke niet hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat het in ieder geval gelukt is de naam te veranderen, hihi.

Maar van het verwijderen van een account is geen sprake geloof ik.

Is dit nou wat ze een pyrrhusoverwinning noemen?

Sorry, kon het even niet laten hoor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...