nancy Geplaatst 18 april 2013 Rapport Share Geplaatst 18 april 2013 Tssssssssss.........EINDELIJK ZIE IK HET! Grrrrrrrrrrr..........hoe dom ben ik, en niet eens blond.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 18 april 2013 Rapport Share Geplaatst 18 april 2013 Die rekenen we goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 april 2013 Rapport Share Geplaatst 18 april 2013 Dus zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 18 april 2013 Rapport Share Geplaatst 18 april 2013 Deze spuit 11 heeft eindelijk de Z ook gevonden hoor!! Pfffff, wat makkelijk als je het eenmaal weet hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 18 april 2013 Rapport Share Geplaatst 18 april 2013 Ik weet er nog wel een waarvan ik me herinner dat die vroeger op verjaardagen of partijtjes voor veel lol en hilariteit zorgde. Het is er eentje in de trant van de kool en de geit. In dit geval gaat het om drie kannibalen, waarvan één de hoofdman, en drie blanken. Het hele zwikkie moet dus ook naar de overkant in een bootje voor 2 personen en alleen de blanken en de hoofdman kunnen roeien. In geen enkel geval mogen op één van de oevers de kannibalen in de meerderheid zijn want dan werd er gegeten. Het geheel werd visueel op de tafel uitgevoerd. Vroeger ging dat mooi met drie dubbeltjes, een stuiver en twee centen. Zodra er tijdens het geschuif een foutje gemaakt werd riepen de omstanders in koor iets van: "hap, hap, hap" of "jammie, jammie". (Of in ons geval -in het plat- "wat vrètn, wat vrètn, wat vrètn) Iemand die onder de knie heeft kan het ook rustig (een beetje à tempo) voor doen. Dan nog komen de meesten er niet uit. Hilariteit verzekerd; de moeite waard om eens uit te proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 18 april 2013 Rapport Share Geplaatst 18 april 2013 Ik ga d'r niet eens aan beginnen Dylan, ik krijg nu al hoofdpijn als ik dat verhaal lees:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 19 april 2013 Rapport Share Geplaatst 19 april 2013 En het raadsel van Dylan moet ook nog even opgelost worden mensen, vandaar dat ik hem maar even bovenaan heb gezet;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd want de twee oplossing die ik heb zijn te simpel: Oplossingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Jaap: In beide oplossingen gaat het na de 3e "vaart" al mis. Zodra het bootje aanmeert is er een "foute" meerderheid. Hoe maak je trouwens die leuke plaatjes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Ja maar die dikke kannibaal staat niet op de oever, die blijft in de boot. Maar ik had al zo'n vermoeden. De plaatjes teken ik met een CAD programma en dan JPG van maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Ik ga later nog wel eens verder puzzelen. En twee kannibalen eten elkaar zeker ook op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 22 april 2013 Rapport Share Geplaatst 22 april 2013 Nee hoor Jaap, onderling is het een vredelievend volkje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 24 april 2013 Rapport Share Geplaatst 24 april 2013 Ik denk dat het gelukt is: Kannibalenvervoer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 24 april 2013 Rapport Share Geplaatst 24 april 2013 Helemaal goed Jaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 24 april 2013 Rapport Share Geplaatst 24 april 2013 Nu moet ik zeker weer een verzinnen. Ik zal eens kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 Als je het niet erg vindt, ga ik even voor Jaap. Als: 4+4= 8 10-3= 0 11-5= -1 6+7= 8 1+9= 8 2+4= 8 Hoeveel is dan 13-11? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 hoezo 4????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 12 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 -2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 27 april 2013 Rapport Share Geplaatst 27 april 2013 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Dylan heeft het goede antwoord. Tip: schrijf de getallen uit die voor de = staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 april 2013 Rapport Share Geplaatst 28 april 2013 Bedankt voor de tip, Kate, ik zie het nu ook! Hehe, dat scheelt weer, anders blijf ik er maar over nadenken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 verdeel een vierkant in vier stukken, zodanig dat je met deze vier stukken een gelijkzijdige driehoek kunt leggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 17 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2013 Jaap dat is me nu nog ff te vroeg. Deze dan: Welk dier bestaat voor driekwart uit wol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden