Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hoor net muziek van Toontje Lager op radio, veel herinneringen. 1 van eerste elpees die ik had. Vinyl dag vandaag. erop of eronder heette die geloof ik.

bewerkt door Suikertje
  • 3 weeks later...
Geplaatst

BB King is overleden volgens het nieuws vandaag. En dan luister ik altijd wat van de muziek van de muzikant.

Wat een gevoel kan die in een paar nootjes op de gitaar leggen. :)

Geplaatst

Nog iets over B B King:

In the winter of 1949, King played at a dance hall in Twist, Arkansas. In order to heat the hall, a barrel half-filled with kerosene was lit, a fairly common practice at the time. During a performance, two men began to fight, knocking over the burning barrel and sending burning fuel across the floor. The hall burst into flames, and the building was evacuated. Once outside, King realized that he had left his guitar inside so he went back into the burning building to retrieve his beloved $30 Gibson guitar. Two men died in the fire, and King learned the next day that they had been fighting over a woman named Lucille. King subsequently named that first guitar Lucille, as well as every guitar he has owned since, as a reminder never again to do something as stupid as run into a burning building or fight over women (from wikipedia for Lucille: http://goo.gl/3pNONh)

Geplaatst (bewerkt)

Franse band waar ik jaren naar geluisterd heb. Een viool in een popband, dat hoor je niet veel en vind ik erg mooi.

bewerkt door erik
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Wat is jullie favoriet van working class hero. Het orgineel, Marlyn Manson, Greenday, deze van Marianne Faithfull of een andere?

Geplaatst

Wat is jullie favoriet van working class hero. Het orgineel, Marlyn Manson, Greenday, deze van Marianne Faithfull of een andere?

In principe ga ik liefst voor het origineel. Covers zijn leuk als je het origineel vaak hebt gehoord vind ik. Het brengt wat variatie terwijl je toch naar het zelfde liedje kan luisteren.

De bass en de gitaarstukken vind ik van de cover van Marianne Faithful erg mooi, maar ja de stem, daar moet je van houden. Ik hou niet zo van dat schreeuwerige popachtige elektronisch versterkte zangpartijen. Dan liever klassieke zangpartijen zoals operazang of rustig gezongen.

Sterker nog, als ik op een werkplek zit waar de radio aan is en ik moet de hele dag naar popmuziek luisteren waarbij zangers en zangeressen alles probeert vol te blèren, dan word ik standaard na ongeveer 8 maanden superagressief.

Wat is er überhaupt mis met stilte op het werk. Waarom een achtergrondbehang van geluid zoals een radio die aanstaat. Een stem die zingt gaat volgens mij altijd iets ten koste van de concentratie.

Goed, ik zal dan wel een vreemd kippetje zijn.

Geplaatst (bewerkt)

Ben gek op Maaike Oudboter. Een keer haar en de andere singer songwriters live in Patronaat Haarlem gezien. Paar dagen terug heeft ze haar debuut album uitgebracht die moet ik zeker luisteren.

Van dit nummer kan ook ik best emotioneel worden. MOOI

bewerkt door erik

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...