stientje Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 dat is lief madeleine en een waardevol advies. je hebt gelijk ik voel me alleen onveilig hier hij kon toch lezen dat t goed met me gaat???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Stientje, daar heb je gelijk in. Waarschijnlijk heeft het te maken met zijn eigen onzekerheid die hij nu op jou projecteert. Men, de zweetdruppels komen uit plaatsen waar ik ze niet eerder heb waargenomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 ik ga, ik wordt getroost door een vriendin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Wat fijn, Stientje. Let it all out! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Dat is erg vervelend Stientje. Ik heb het hier een paar keer eerder gelezen dat partners of ex partners meelezen. Ik weet daar niet zo goed antwoord op. Mijn vriendin leest voor zover ik weet niet mee. En daar ga ik dus maar van uit. Wel heb ik ook wel eens een discussie gehad. Ze vond het vervelend dat er dingen waren die ik niet met haar kon bespreken. Of in ieder geval dat gevoel had ze. In principe is dat ook niet zo. Ze zou, wat ik hier schrijf best mogen lezen. Het aanpakken van mijn drinken heeft mij veel tijd gekost. Ik was in het geluk dat ik die tijd had. Ik had gehoopt toen ik me hier aanmeldde een paar trucjes te leren om het drinken in de hand te houden. Maar zo simpel is het niet. En ik vind mijzelf geen zielenpoot. Dat vind ik zelfs een belediging. Maar voel me in deze niet aangesproken, dus ik kan daar overheen stappen. Kan me wel voorstellen dat jij er pissig om bent, dat je met zielenpoten om gaat. Dat hij dat vindt dan. Ik hoop dat je hem duidelijk kan maken dat alcoholverslaving, of -problematiek geen klein bier is. Maar goed, het moet toch mogelijk zijn om zowel op dit forum te komen relatie(s) te onderhouden en vrienden te hebben. Dat hoeft elkaar niet in de weg staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Vanochtend ben ik bij de huisarts geweest. Hij constateerde dat ik een beginnende Carpaal Tunnel Syndroom heb. 4 maal daags 2 paracetamols en als het over tien dagen niet over is, dan de spuit erin. Een extra lange, zei de lolbroek. Heel stiekem, toen ik constateerde last te hebben van mijn pols, na het wakker worden, ben ik het huis eerst gaan controleren om te kijken wat ik met mijn dronken kop nog meer had verwoest. Want ik moest toch ergens op gevallen zijn? 1) Ik voelde geen kater 2) Ik kwam tot de conclusie dat ik niet had gedronken 3) Ik was dus ook nergens op gevallen. Een week later durfde ik pas de huisarts te bellen en toen pas was ik ook overtuigd dat er echt iets was. Hoe dom hoelang dat in het systeem kan zitten.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Mogge allemaal @Stientje Stoppen en dan rozegeur en maneschijn..ik heb het niet mee gemaakt Er kan behoorlijk veel verdriet op je afkomen...uit verleden maar ook het heden Stoppen betekend voor mij: IK verander...de rest op de wereld niet en dat maakt het zo verdomd moeilijk En hoe ik precies verander kom ik elke dag weer tegen Anderen zien mij nog als de persoon zoals ze gewent waren Partner had/heeft daarin ook een machtpositie...alles wat mis gaat komt door mij...ik ben of was verslaafd Gedeeltelijk kan dit kloppen maar na het stoppen gaat dit niet meer op! Kan maar 1 ding zeggen...volg je hart en niet van een ander Hoe moeilijk het ook voelt Dit is tenslotte je opening naar je vrijheid Een vrijheid waarin je jezelf kunt zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Stientje, je schrijft: "ik begrijp het niet", maar toch lijkt het zo klaar als een klontje. Al vanaf het begin dat je hier schrijft blijkt uit alles dat dit er aan zat te komen. Ik hoopte ook oprecht voor je, dat het niet te lang zou duren. Uit alles wat je tot nu toe hier schreef (en daar moet ik het uiteraard mee doen) bleek dat dit een relatie betrof die bestond uit "wishfull thinking", en voornamelijk van één kant. Wel van twee lieve mensen die elkaar blijkbaar graag mogen en elkaar geen pijn willen doen. Dat wel. Regelmatig bekroop mij het gevoel om hier iets over te moeten schrijven. Ik liet dat telkens na in de wetenschap: "Je kunt onmogelijk alle feiten weten", dus hou je beter stil. Toch heb ik tot nu toe nooit iets van je gelezen waaruit bleek dat mijn gevoel daarover onjuist was. Ik weet dat dit niet iets is wat je op dit moment wilt horen. Weet ook niet of dit het juiste moment is om dit neer te tikken. Maar de waarheid is soms hard en tegelijkertijd genadig. En van uitstel komt vaak afstel. Met enkel knuffels en "ik hoop dat het goed komt" ben je denk ik niet geholpen. Ja, ook ik hoop van harte voor je dat het goed komt en dat zal ook wel gebeuren. Maar niet op de manier die je je zelf nu graag voorstelt. Voor wat betreft het wel of niet op het forum komen: Ook daar begrijp ik je eerste reactie wel. Ook dat heb ik persoonlijk wel meegemaakt. Wegblijven is echter niet nodig. Het is nu eenmaal een openbaar forum en wie er mee leest zullen we nooit echt helemaal weten. Bovendien zit deze toestand dusdanig in je hoofd verankerd, dat je er automatisch in je schrijven rekening mee gaat houden. Dat is helemaal niet erg. En mochten er echt dingen zijn die niet passen, dan zijn er altijd nog de pb's. Het forum hoef je jezelf dus allerminst te ontzeggen. Dat is helemaal nergens voor nodig en ook niet helpend. liefs, Dylan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Relaties die slechts bestaan uit rozengeur en maneschijn kloppen sowieso niet. Er is altijd wel wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Tijd voor een kloon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 of meer klonen, dan hebben we een heus hottentottenleger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Ik kan het overwegend ook best met me zelf vinden. Best raar dat je zo in gedachten buiten jezelf kan staan. En nu maak ik sprongetje. Als je maar gelukkig bent, zei mijn moeder wel eens. Maar ergens legt dat dus best een last op je. Het was vast niet kwaad bedoeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Niet doen Hot, gewoon lekker van jezelf blijven genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Grappig. Op het moment dat ik lees van Jaap: "zei mijn moeder wel eens", zie ik haar online floepen op skype. Alsof ze zeggen wilde: "zei ik het niet?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Oei, nu wordt het griezelig, mijn moeder is reeds overleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Haha, wanneer je het zo leest staat het er een beetje raar inderdaad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Is het niet de server van ADB? Want die doet onmogelijk traag op dit moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Te veel ingelogden, dat zijn ze bij adb niet meer gewend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Zo nog even wat ouderwetse propaganda er tegenaan. Een sterk volk ZONDER ALCOHOL Zo zie je maar dat de kijk op nuchter leven ook met zijn tijd meegaat. Deze affiche is uit 1941. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Gaat als een slak Dylan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 zonder koningsblauw bloed dan maar Wijfie:D maar wel leuk spannend dus veel succes alvast! (mijn hersens weten dit vrijdag al niet meer:$) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Mooi geschreven, H.T.S. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Wijfie, heel veel succes komende vrijdag. En zonder alcohol gaat alles veel beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Ja maar Hot. dat is geen echt antwoord op de vraag van Wijfie of je gedronken hebt. Ik kan ook heel melancholisch worden als ik gedronken heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2013 Nou Hot. het was een vraag van Wijfie, en omdat dit een openbaar forum is, mag een ander daar toch ook op reageren? Maar sorrie hoor als je daardoor misschien geïrriteerd bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden