Spring naar bijdragen

Zondag 23 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik kom voorlopig niet meer op dit forum. Iemand heeft gisteren iets gepost waar ik niet tegen kon.

Ben er misselijk van.

Heb mijn maatje ook al gevraagd dit te posten, maar sorry maatje Joris, ben je voor.

Ik hou het droog en blijf de kilokiller volgen en het jaarpact. En natuurlijk ben ik aanwezig op de zomerbijeenkomst.

Hou jullie goed allemaal!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

RL. Misschien is het toch beter dat je blijft, en kijkt waarom dat berichtje jou zo raakt. Misschien is het wel heel anders bedoeld dat dat jij leest. Kun je die persoon niet een pb. sturen en vragen om uitleg?

Nu doe je in principe hetzelfde als wanneer je drinkt. Vluchten. Dat terwijl je het forum hard nodig hebt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Geertje: je gaat goed! Ik ken je nog niet, vanwege mijn vakantie, maar ga zo voort.

@ Rapi: veel sterkte de komende week.

Is Aicha kortgeleden nog langs geweest? Ik heb haar gemist.

@ Bollie: leuk die dag met je broer. Lekker eten en op de lijn letten zijn voor mij tegenstrijdig. In deze vakantie ben ik zeker aangekomen. Lekkere taart, eten met frietjes en noem maar op. Na de vakantie ga ik er weer tegenaan.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag net dat Miranda twee maanden heeft volgemaakt.

Je gaat ijzerenheinig en stille voort! Slinger verdiend!

:present:B):moon::):present:B):moon::):present:B):moon::):present:B):moon::):present:B):moon::):present:B):moon::):present:B):moon::):present:B):moon::)

@ Druppie: hoe gaat het nu met je. Lelijke woorden mogen niet van de moderator.;)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine toch! Hoe bedoel je morgen niet haalt? Als je je echt heel beroerd voelt zou ik naar de weekenddienst/huisartsenpost bellen.

Stop met drinken hoor. Had je Refusal genomen, voldoende gegeten???? Leg even uit a.u.b.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet voldoende gegeten, geen honger. Wel gedronken, teveel. Refusal, ja. Ik heb het idee dat ik elk moment kan stoppen met ademhalen.

Het is of mijn angstaanvallen of drank wordt me echt fataal. En ik heb nu zes bier gehad. Voelt alsof ik drie weken heb gezopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, lees net je bericht. Mijn eerste gedachte: wat een *bericht. Wat moet ik (en ook anderen op dit forum) hier nu mee, wat verwacht je van ons ?? Even een dramatische mededeling doen ??? Wat is dit ??? Sorry, maar ik flap het er gewoon maar uit. Ik heb geen zin om diplomatisch te zijn. denk ook niet dat je daar wat aan hebt.

Het raakt me gewoon heel erg en ik voel me machteloos.

Stop met drinken en zoek hulp. Huisartenpost of zoiets.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel dom. Maar dat kost geld. En dat heb ik niet.

Een half kratje van vijf euro was me kennelijk meer waard dan mijn leven. Sjees, nooit lerende! Hoop zo dat ik zo nog wakker word. Zo niet, dan is het verdoriemij ook nog ongelofelijk oneerlijk. Mijn onderbuurman die anderhalve krat wegdrinkt per dag en ik die net even 6 doet. Als ik morgen wel haal, dan zet ik me gelijk op het jaarpact. Want hier ben ik zooooo klaar mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijke ademhaling en druk op de borst.

Ik vind dat ik me niet moet aanstellen en zo gewoon moet gaan slapen. Maar ik ben zo bang. Ik heb nog niets geregeld m.b.t. mijn uitvaart. Ik zit op forums en ik heb het nog niet eens geschreven in een boekje (wachtwoorden), zodat pap weet wat hij moet doen. Ik heb denk ik gewoon angstaanvallen. Men, maar dit wil ik niet.

Is het legitiem genoeg om anderen lastig te vallen? Bedoel ik in mijn omgeving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine rustig adem halen gaat nu gewoon niet omdat je lichaam en je hart heel hard moeten werken om die troep je lijf uit te krijgen. Wat je kunt proberen is, veel water drinken en een lauw warme douche ,of bad pakken. Verder kan je op dit moment weinig doen meid. Dit zijn dus de consequenties als je drinkt terwijl je refu slikt.

Probeer in ieder geval rustig te blijven, je bent nog jong dus je lichaam kan nog veel af.

Ja en vertrouw je het echt niet probeer dan inderdaad een hulpdienst te bellen.

Tot woensdag Ap.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een heerlijk weekend gehad

met een bourgondische familie.

Was weer eens een buitenbeentje

door niet te drinken

terwijl het om me heen zo leek

alsof de glaasjes de sfeer verhoogden.

Ben dat af en toe zo moe.

Maar naarmate de avond afliep, het natafelen

uitmondde in steeds sneller drinken en div. dranken

door elkaar, zag ik weer wat er bij sommigen in ons gezin van herkomst

nog steeds wordt ontkend.

Mijn probleem met drank was zeker niet het grootste.

Het restaurant betaalde mijn 3 koppen koffie en de helft van

hun wijnverbruik. Op zich al tekenend.

Helaas gingen 2 zussen met wie ik in een huisje zat, nogmaals door en was ik

zo naief erbij te blijven. De gezelligheid verdampte samen met de alcohol.

Het werd nog bijna slaande ruzie ook.

Ik was te konfronterend en houd tegenwoordig niet meer mijn mond om de

lieve vrede. dat deed ik vroeger al genoeg.

Voor mezelf was de herkenning ook konfronterend. Zo bozig was ik nl ook vaak

met drank in mijn donder. Wantrouwig ook, en maakte van de aanval uit verdediging

van een leuke avond, een ontluiserend slot. Nu deden zij dat en met méér ervaring daarin.

En ik mocht als dank gesnurk, gerochel en gekreun aanhoren de rest van de nacht.

Gelukkig had ik mijn fakirmatje meegenomen en toch ook nog geslapen.

Wat ben ik dankbaar dat ik op het weifelmoment niet toegaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik adem in en adem uit. Dit was zo'n domme keuze en ik hoop dat mijn lichaam het aankan. Ik ga morgen gelijk op één of andere pact. Want ik ben dit zo verschrikkelijk zat. Ja, ik was ongelofelijk zenuwachtig afgelopen week, maar nog voor ik zou gaan drinken, liet hij (de liefde) al weten hoe belangrijk ik voor hem was. Ik wilde relaxt zijn, maar ik krijg dit. Eigen schuld. Het gaat al iets beter. Kennelijk is praten ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend hé Jane dat jij als nuchtere tussen anderen inzit die zo veranderen dat je er eigenlijk niets meer mee kan.

Toch heel goed dat je sterk bent gebleven, en niet mee gedaan hebt. je bent toch erg sterk geworden in deze jaren meis.

Ga je nu nog met je zussen praten over die avond?

Door dat snelle ademhalen zou je misschien last kunnen krijgen van hyperventilatie Madeleine. Drink nu maar veel water en duik zo je bed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, dit staat op apotheek.nl over het effect van Refusal:

Effect

Als u alcohol gebruikt, ontstaan binnen een kwartier verschijnselen als blozen, bonzende hoofdpijn, zweten, benauwdheid, misselijkheid, dorst, hartkloppingen en verwardheid. Ook kunnen angstgevoelens optreden.

Het effect treedt al op bij kleine hoeveelheden alcohol (bijvoorbeeld al bij een bonbon met likeur of homeopathische druppels op alcoholbasis). Zelfs bij uitwendig gebruik van alcohol (desinfecteren van de huid) kunnen de onaangename verschijnselen ontstaan.

Deze verschijnselen duren een half uur tot enkele uren. Na een periode van slaap zijn de verschijnselen meestal geheel over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...