Spring naar bijdragen

Woensdag 3 juli 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag allemaal,

Felicitaties voor Acer en Tatum, een half jaar! Geweldig!

:rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present::rose::heart::present:

@ RL: in deze situatie kan ik je ook geen advies geven. Je weet dat we hier zeggen, dat niets het waard is om te gaan drinken. Ik hoop dat je snel de knop zult vinden. Probeer het desnoods per uur! Zoals ik je lees heb je jezelf toch al toestemming gegeven om na de training te drinken, anders zou je wel meteen naar huis gaan. Wat moet ik dan nog zeggen?

@ Tonny: ik sluit me helemaal bij de anderen aan. Gefeliciteerd met je 3 weken. Goed dat je een gesprek gehad hebt met je man en ik hoop dat je veel succes zult hebben met je studie!

@ Wijfie: confronterend zo'n droom en zo'n gesprek. Ik weet hoe erg je het vindt dat je zus weer drinkt. Extra motivatie om het heel droog te houden!

Wij hebben gisteren ontdekt dat we eikenprocessierupsen hebben op de stam van een eik in de voortuin. Met heel veel moeite de gemeente te pakken gekregen. Ik hoop dat ze dat nest snel weghalen!

Nu duik ik eerst mijn bed in; het moet weer helaas. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi RL. Ik schrijf niet meer vaak op de dagdraad maar zie dat je advies vraagt en dacht ach, laat ik mijn 2 cents in het zakje doen. Laat je opnemen. Ik lees vaak mee en zie in jou een echte verslaafde (lees mijzelf). Pammetjes, extreem sporten, jezelf, bezig zijn met je gewicht (wist je dat dit door veel klinieken als verslaving wordt gezien en behandeld? Ook omdat het stoffen in je hersenen afgeeft?) Alcohol... Het viel mij ook op dat je een maatje zocht die jij zou kunnen helpen omdat bij jou het stoppen zo goed ging. Toen dacht ik al, die komt niet ver.. stoppen kunnen we namelijk best, droog blijven is 2. Je hebt nieuwe inzichten nodig, een reset. Je valt zo hard elke keer.... Je zal ook zien dat als je langere tijd van de rommel bent je psychische klachten vele malen minder worden of zelfs verdwijnen... echter, alleen stoppen zal je niet helpen, je zult moeten veranderen en je verslavingsgedrag aan moeten pakken. Ik ben blij dat ik het heb gedaan en mijn 2 maanden opname hebben me heel veel teruggegeven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allemaal,

nou net voor de regen binnen met de hond olee..geloof dat we aankomende dagen beter weer krijgen..heerlijk lekker naar buiten dan.

Voor kunsie..ik heb altijd poezebeesten gehad..ik zou voor optie een gaan. En diegene die je katje eten komt geven kan misschien eventjes blijven om te knuffelen..en kat vermaakt zich prima alleen..

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

liesje, ik lees het nu pas, maar mijn gevoel was dus juist.. wat naar. ik denk wel dat rickert een punt heeft... je leeft met meerdere verslavingen, en een opname is wel heeeeeel confronterend maar mss een optie? je hebt toch geen kinderen die als excuus kunnen dienen? dat je onmisbaar bent enzo..

hoe kijkt je partner er nu tegenaan??? het zou toch een flinke stap zijn als je dit door zou willen of kunnen pakken? ik weet even geen ander advies...

natuurlijk moet je het in de eerste plaats zelf doen, zelf willen... en meer uit je leven wilen halen dan wat je nu doet, het is zo destructief. je bent wie je bent, dat is prima. maar geen reden of excuus om zo door te drinken. maak jezelf weer mooi, trots, gezond. zoveel fitheid en energie in je lijf. maak t niet kapot.

drank maakt alles kapot als je de maat of de rem niet hebt.

anders kom je nu weer bij me eten, grapje. zalm met paksoi, paprika, veel knoflook, citroen en peper. een heerlijke lichte en verantwoorde thaise saus met witte rijst. superlicht, op de vette zalm na... heel gezond.krijg je lekker een glaasje spa met limoen erbij. kun je daarna lekker hardlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal!

Bedankt voor al jullie lieve reacties en adviezen. Ik heb het droog gehouden, ga vanavond rennen en niet drinken. Ik laat mijn man me ophalen.

Ja, ik heb veel verslavingen: Drank, benzo's, sporten en afvallen. Een opname zou dan ook het beste zijn idd.

Maar met mijn diagnose is een opname gecontraïndiceerd. Ik ben in mijn leven al heel vaak opogenomen geweest en de laatste jaren heeft het alleen maar averechts gewerkt. Ik hoor thuis, bij mijn lieve man, poezen, werk, sport en vrienden.

Ik heb nog veel contact met verslavingszorg en totdat ik een intensieve behandeling bij het CIB ga volgen (wachtlijst half jaar) krijg ik gesprekken met een psychologe.

Jullie zijn kanjers en ik lees regelmatig mee, ik ben alleen nu niet in staat goed te reageren en jullie verdienen de juiste aandacht.

Ik hou het droog vandaag, ik ga nu idd per dag/uur leven.

Nogmaals bedankt lieverds! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

RL, waarom zou opname geen optie zijn. Ik snap dat het averechts kan werken, daar heb ik zelf ook ervaring mee, maar er zijn ook goede klinieken. Klinieken die niet alleen bezig zijn met Detox, maar ook ervaring hebben met overige problemen. Drinken komt nooit alleen, zeggen ze.

Koffie is net klaar. Ik ben vroeg vandaag met koffie. Normaal is het onder GTST met een koekje, maar ik probeer zo mijn eigen drang te onderdrukken. Even teveel aan mijn hoofd en de aanvallen helpen ook niet mee. Lieve ik weigert Diazepam te halen bij de apotheek. Vind ik zo'n troep. En ik ben in de afgelopen maanden ziek genoeg geweest van alle pillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet alleen slik ik geen oxacepam meer, al maaaaaanden niet, maar gister ook bewust de afbouw van ant-depressivia. ik ben niet eens depressief, ga ik ook niet worden! wat een heerlijk besluit, zeker in deze roerige tijden. ik was van plan te stoppen als de rust in zekere vorm was weder gekeed, maar dit voelde zo juist... ik ben zoveel bewuster van mijn keuzes, mijn gevoel, mij eigenwaarde. wat een kado. vandaag vroeg tactus wat ik mezelf als beloning toestond als ik mijn doelen haalde... eigenlijk is dit mijn beloning. deze bewustwording, deze stap, deze weg naar een gezond lichaam en een gezonde geest. dat is mijn oprechte beloning....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tonny,

Geweldig om een studie aan te pakken zolang het nog kan.

Ik heb door familieomstandigheden ook nooit iets afgemaakt. Ja een pottenbakkersopleiding. Maar verder ben ik met VWO enz bezig geweest. Schriftelijk toen ik al lang en breed het huis uit was. Het is me nooit gelukt. Mooie idealen. Ik zoop ook veel en dat heeft helaas mijn hersens aangetast. Ook het ouder worden doet er nu geen goed aan.

Dus ik zou zeggen: zet 'm op. Maar mijn ervaring is wel dat het niet samengaat met drinken. En later ben je gewoon te oud. Hoewel er mensen zijn die nog op hoge leeftijd een studie afsluiten.

Heel veel succes !

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dag dat ik me hier een half jaar geleden aanmeldde, herinner ik me als was het gisteren... En aan die dag denk ik nog vaak terug, als ik het moeilijk vind om een bitter lemon te bestellen in plaats van iets anders. Wat een ellende is er aan die dag vooraf gegaan. Verdriet, ruzie, pijn, noem maar op. Alsof somberheid op aarde regeerde.

En wat is het opgeklaard na deze dag. Niet meer drinken..., het is moeilijk, maar je krijgt er zoveel voor terug, :)

Lieve mensen van dit forum, ik praat hier niet zoveel. Eigenlijk ben ik nooit zo'n spreker geweest. Maar ik lees hier vaak, leef met iedereen mee en gun jullie allemaal het aller- allerbeste!!!

Dank jullie wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum en Acer,

van harte met jullie half jaar!

:musicnote::):sun::present::moon:

Als het stoppen zelf als een beloning voelt, dan word je steeds sterker in je keus.

Voor mij is het inmiddels vanzelfsprekend dat ik niet drink. Waarom zou ik?

Ik waardeer het nog steeds zeer, het zuivere bewustzijn en lekkere heldere gevoel.

De juiste focus, die ik wil en kies, en laat de rest maar kletsen.

Wijfie, hoe zit het nou met de maatschappelijke hulp die je zou inschakelen?

Kan me indenken dat het fijn voor jou zou zijn om wat hulp te krijgen en een klankbord te

hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Geertje: ik voel me ook niet beter doordat ik niet meer drink; mijn chronische pijn blijft hetzelfde en een nacht in een soort coma "lekker" slapen is er nu niet meer bij.

Toch zie ik voordelen: ik hoef me niet meer voor mezelf te schamen; ik weet wat er de vorige avond precies gebeurd is; ik ben weer eerlijk, zoals ik ook altijd was; mijn relatie is weer veel beter en het vertrouwen van mijn man in mij komt langzaam weer terug.

Dat alles sterkt mij toch in het niet meer willen drinken, ook al voel ik me lichamelijk en meestal geestelijk, niet beter.

Ik hoop dat het voor jou ook zo gaat werken.:present:

@ Acer: still going strong. :heart:

Nu even de kat van de buren binnenhalen (in zijn eigen huis Kunsie). Hij komt als ik roep en ik ben zijn "pleegmoeder", van kitten af aan. Ik loop gewoon een paar keer per dag even er naartoe.

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een hee kort berichtje, de was roept, mijn jongste moet naar bed en ik wil met een boek op de bank... afbouw is in overleg en de anvang en reden is al lang en breed geelimineerd.... echt, ik ben niet meer bang voor mijn oudste, nu niet en nooit meer. dat was de reden tot slikken, maar niet meer nodug. ik ben zo sterk in dat opzicht.... en nu sluit ik weer af, wilde dit heel even delen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, ik las vanmiddag even mee en toen vertelde je over afgelopen zaterdag. Ben ik nou zo in de bonen dat ik dacht te lezen dat je het droog had gehouden. Of had je twee keer festiviteiten afgelopen weekend? Sorry dat ik het vraag trouwens. Maar ik ben te nieuwsgierig om het niet te doen. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...