Spring naar bijdragen

zaterdag 6 juli


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Originally posted by: hottentottensoldaten

De goede raad,en het koetje dat is vergeten kalf te zijn willen alleen nog hun eigen prestatie delen.

Niet iedereen zal alcohol laten staan.

Soms heb ik zelfs het idee dat een eigen obsessie gelucht moet worden om zichzelf te sterken.


Hou het droog,zo niet welkom.quote>


Ik ben het niet geheel met je eens.

Deze strontvlieg heeft geleerd dat hij weer kan uitgroeien tot vlinder en dat in enkele dagen. Dat er meer lot genoten zijn en ik put juist moed uit om hier mijn verhaal te schrijven elke dag. Ik haal me op aan de andere die het samen met mij droog weten te houden. En hopelijk het taboo en schaamte gevoeld te reduceren zodat andere mensen (uit andere culturen) over de drempel getrokken kunnen worden.
Daarbij moeten we het ZELF doen, ik vind het erg prettig mijn gevoelens anonim te kunnen delen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Yes yes Wijfie, ik had het zo gehoopt hé. Knap joh. En deze bos is voor jou omdat je het vandaag zo goed gedaan hebt.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

En heb je ook een blije man gezien nu je nuchter thuis bent gekomen? Zou helemaal fijn zijn voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knorr,

Wat fijn dat je Hot meteen van repliek dient. We strijden allemaal dezelfde strijd, ten dele dan toch. De strijd tegen koning alcohol. We moeten dat doen zoals dat in ons eigen vermogen ligt.

En als dat is door hier te "luchten" en het niet direkt over diepzinnige zelfreflectie te willen of te kunnen hebben dan is dat prima, althans volgens mij.

Ik ben 7 juni jl. gestopt met wijn drinken. Dat gaat wonderwel goed. Ik meld me vaak maar niet alle dagen hier op het dagpact. Verder schrijf ik niet veel, dus ook weinig zinnigs. Waarom niet?? Terughoudendheid, schaamte, verlegenheid? In ieder geval durf ik mezelf niet prijs te geven en dat vind ik erg jammer maar het is nu eenmaal zo. Heb ik daarom geen recht om hier te zijn?

Zo kan het toch niet zijn? Wel heb ik me vast voorgenomen om hier strikt eerlijk te zijn. Dus als ik ook maar iets zou drinken, MOET ik het hier (van mijzelf)melden.

En dat is deze week al eens erg goed van pas gekomen.

Hot, ik denk dat jij een heel harde strijd te voeren hebt reden waarom ik oprecht met je mee voel, maar jouw snerende opmerkingen maken mij in eerste instantie een beetje boos en afwerend en ik ervaar het zeker niet als helpend.

Knorr, zet-um op, we gaan goed.

Het ga je goed,

(morgen ga ik me melden op het jaarpact: 1 maand adb!!!YES>>>>>>>>>>>>>>>>>>)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geert wat fijn hé als je ergens naar streeft en het lukt je dat je er dan zoveel voor terug krijgt.

Een maand das lang meid, en juist de eerste tijd is het zo moeilijk om dit vast te houden. Maar je hebt het geflikt meid. Fijn dat je bij het jaarpact komt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje en Jopie,

Ja, het is fijn. Ik ga er nu vanuit dat ik voortaan zonder wijn en bijbehoren, lees ellende, verder kan.

Ik vertrouw erop maar ben natuurlijk niet zo gek dat ik de strijd over het hoofd zie. Ik zal net als iedereen alert moeten zijn en soms zal de duivel om de hoek komen kijken, die moet ik dan te lijf, niets aan te doen.

Maar een vooruitzicht van vrijheid maakt dat ik me af en toe al blij en gelukkig voel.

Ik lees veel op het jaarpact, ik ben op pagina 172, daar leer ik veel, daar vind ik hoop, daar leer ik vertrouwen te hebben, mits ik strijdvaardig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoihoi

hier koffie zonder koek (enz/jopie)

maar wel weer heerlijk door de zon verwend

en een paar partijtjes doodvermoeiende volley gespeeld.

Gisteren toch iets teveel gedaan, dus vandaag kalmer aan.

Hots ik schrijf hier nauwelijks over drank

maar het feit dat ik al 4 jaar dagelijks me even meld

geeft mij een structuur die me helpt niet te drinken.

Persoonlijk denk ik dat ieder hier mag zijn zo vaak en

op de manier die hen helpt.

en de manier van een ander negatief te belichten helpt niemand.

laten we leren van elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond. Hier is alles goed gegaan vandaag. Ik heb genoten van een heerlijk dagje Utrecht. Ook hebben we in de zon op een terras gezeten aan het water. Genietend van Ice-tea met heel veel ijsblokjes en kijkend naar alles wat langs vaarde. Geweldig leuk! Uit eten gaan is er niet van gekomen (was ook niet afgesproken) dus nu ga ik een uitsmijter maken. Ook goed. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Tatum Ik heb genoten van een heerlijk dagje Utrecht. quote>


niet gezien. ... jammer.
moest ook even de stad in ga mijn oude hobby maar weer oppakken, je moet wat met zoveel tijd over :D

wel raar dat ons demoontje zo in het sociale leven is verweven. had het vanmiddag wel lastig hoor, maar goed de trek begint weg te trekken dus weer een dag over leefd !

Trots op jullie en last but not least mezelf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik meld me ook weer even.

Ik had het vandaag moeilijk door mijn eigen schuld. Gisterenavond liep alles ineens anders dan anders en daarom vergat ik mijn medicijnen in te nemen. Ik kwam er pas achter toen we al een tijd in bed lagen en manlief net in slaap was. De ervaring leert dat als hij dán wakker wordt, hij de halve nacht wakker blijft liggen. Daarom heb ik het maar zonder pillen (pijnmedicatie) geprobeerd. Vanochtend was erg duidelijk dat ik ze niet voor niets slik. Moeizame dag dus. Niets gedaan in de tuin of zo en morgen maar barbecueën.

@ Wijfie: goed gedaan meis! Natuurlijk is je man afwachtend. Zoals je zegt "Het is nog pril".

@ Knorr: wat is jouw oude hobby?

@ Tatum: lekker aan de uitsmijter na een gezellige dag.

@ Geertje: morgen krijg je de beloofde slinger van me!

Straks herhaling van Yes Prime-minister! Ik ben een grote fan.

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere generatie of niet...

Ik ben meer een doener dan een denker.

Ik hoef geen pagina's te reflecteren om niet te drinken.

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet drink. Dus ik drink niet.

Een man een man een woord een woord!

Tuurlijk is het fijn om hier wat te halen.

Maar ik hoop ook wat te geven (Ook al is het maar 1 regeltje.. en ook al richt ik me tot 2 mensen in 1 bericht. Het is wel mijn manier. En ook recht uit het hart.)

De mail van 'hots' schat ik waarschijnlijk niet op de juiste waarde want ik lees het als een terechtwijzing; en dat kan nooit de bedoeling wezen denk ik.

Ik vind het verdomd knap van mij dat ik hier ben en hier deel.

En ik vind het verdomd knap van mijn 'mede-frummers dat ze hier zijn'! Of ze nou alleen meelezen, 1 regeltje schrijven of hun diepste zieleroerselen delen.

En met dit weer geen alcohol... ik geef het je te doen!! :)

Complimenten en een applaus voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knorr, Metijs en Geertje, jullie zijn alle drie ontzettend goed bezig. Houd de plannen klein, zodat je het kunt (blijven) overzien. Of hak problemen in kleine stukjes, zodat je het gaat overzien. En bovenal: ga zo door :):rose::musicnote::moon:B)

Lytse, wat jammer dat je zo'n slechte dag had :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lytse

ik speelde Warhammer fantaci battles een table top game van Games Workshop.

miniaturen schilderen en dan middel eeuwse veldslagen uitvechten met orks en elves om het even kort en simpel uit te leggen.

zo even een douche en dan onder de wol.

truste, morgen drink ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Metijs: weer een dag goed doorgekomen! Ik drink met deze dagen ook wel alcoholvrij bier. Voor sommige mensen werkt dat niet goed, ze willen dan het "echte" spul. Ik heb daar geen last van. Het is weer eens wat anders dan mineraalwater e.d.

Hou vol hoor, het went echt op den duur!

@ Knorr: ik haak meteen in op dat miniatuur schilderen. Ik schilder op zijde en dat kan op veel verschillende manieren, ook gepriegel met een kwast met één haartje.

Doe jij portretjes?

We hebben hier ook een hobbydraadje. Misschien kan je daar eens iets meer over je hobby's vertellen. Volgens mij houdt Bolletje ook van Games.

@ HTS: in de zomer zijn mensen veel buiten en dan zien ze minder t.v. en zitten soms minder achter de pc. Dat zegt niets over hun betrokkenheid bij het forum. Laat iedereen op zijn eigen manier hier een plekje vinden. Dat gun ik jou ook van harte.

@ Bollie: goed idee om op mijn nachtkastje reservepillen te leggen. Het overkomt me eigenlijk nooit, dus daarom liggen ze er niet!

Vanavond maar bijtijds naar bed. Morgen wordt het weer een heerlijke dag, dus laten we er met z'n allen van gaan genieten.

Welterusten en ik heb het weer droog gehouden.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

truste kanjer

met dubbele slaap dan maar:lips:

ik ga ook uitloggen na een intensieve

avonddienst, geeft toch veel voldoening

vrijw.werk en ik leer er zelf ook zo van.

Nu even een film op Ned 2 om om te schakelen

en dan ook mijn bedje opzoeken.

sloppel frummers:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...