Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 juli 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Net niet vrijdag de dertiende dus....

Goede morgen frummers.

Koffie en thee staan klaar inmiddels, net als de cola en de jus in de koelkast.

(Nog) geen zonnetje, wie weet later op de dag.

Zie dat er weer een gratis verplichte vakantie is uitgedeeld, ellendig.

Zag ook dat A3 werd genoemd, hij had inderdaad verplicht vakantie maar is inmiddels een paar weken geheel vrijwillig aan het vakantievieren, vandaar zijn wel heel lange afwezigheid.

En ikzelf heb een laatste waarschuwing gekregen.

Vandaag ook voor mij de laatste werkdag van de week, nou ja, de laatste werkdag bij de werkgever dan ....

En nu de douche snel in... tijd om mezelf toonbaar te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik meld me ook weer even...

Ik heb gisteren een deal afgesloten met mijn behandelaar. Tot mijn vakantie over een week droog, anders na mijn vakantie opname, wat ik noooooooit meer wil!

Ik moet nu twee keer per dag blazen, gênant... Alleen in het weekend kan ik smokkelen (doe ik niet hoor).

Dus:

dagpact:

lytse

albert

Miranda

RL

Nu nog even een lekker bakkie van Vonneke en dan op naar het werk.

Erik: Gefeliciteerd! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook een goede morgen Sowhat, Metijs, Lies, Miranda en Albert....

Hihi Metijs, je dicht mij wel heel snelle eigenschappen toe hoor.

Nee hoor, ik was gewoon aan het teuten, maar inmiddels ben ik wel lekker wezen douchen.

Albert, ik ga duimen voor je dat je spul krijgt wat jou gaat helpen.

En Lies: je weet nu wel heel goed waar je het voor doet he?

Niet alleen meer voor jezelf, maar ook nog om zo'n opname te voorkomen...

dit gaat gewoon lukken he?

... hihihi... ook het voorkomen van die opname doe je voor jezelf dus;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeimorgen frummers

een maatje tracteert zo

14 volleyende vriendinnen

om een ontbijtje bij de Hm

en daarna gaan we 3 volleyveldjes omploegen

wat een heerlijke manier om de vrijdag vrij te starten mensen.

Lies je gaat ervoor he meis!!!

het is de spreekwoordelijke 5 vóór 12

en een investering in de rest van je leven

Ik hoop echt dat je vaker hier komt als je

het moeilijk hebt:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag gaat mijn 6e week in. Sinds mijn verslaving ben ik nooit zolang zonder geweest en het gaat nog steeds goed. Toch al enkele keren in drinkend en ook stevig drinkend gezelschap geweest maar geen moeite gehad.

Af en toe wel even zin in maar nee, ik wil gewoon niet meer.

Oooooh, als dit zo eens mocht blijven, maar ik blijf alert.

Voor eenieder die problemen en/of zorgen heeft: ik wens jullie verlichting en sterkte.

Zo door de dag heen denk ik veel aan sommigen van jullie zoals Stientje en Gula (diep mijn petje af voor jou) en Wijffie en AR en Lytse (ik heb gister genordict, ging best goed) en Bolletje (wat een positiviteit gaat er van jou uit) en Jane enz.

Zon hier: ik ga lekker fietsend mijn boodschapjes doen in G........kom ik misschien Bolletje tegen maar aangezien ik haar niet ken, zal ik haar straal voorbij lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi iedereen,

Even over de dag van gisteren (een vrije dag dan nogwel). De man van mijn zus heeft een bedrijfje, eerst uitslapen en dan daar naartoe om wat te helpen. Na de lunch weer naar huis toe. Beetje onderhoud in de tuin. Vloer gedwijld. Bij de ouders gaan eten. Gras gemaaid en toen kwam het. Kreeg een berichtje voor naar cafe te gaan. Ben even geweest. De vakantiesfeer zat er goed in. Terras goed vol. Aan de bar iedereen in korte broek. Dit voelde niet goed want ik was vrij en dus makkelijk zat om te blijven hangen. Een groen theetje gedronken, wat bijgepraat en veiligheidshalve naar huis toe. Nog even wat informatie doorgenomen want ben op zoek naar een nieuwe fiets. Duidelijk voor de afspraak met mezelf gekozen. En wat een zalig gevoel vanmorgen. Drank creeert echt een vorm van spannig in je lijf. Dat is er nu gelukkig niet Wat gisteren echt hielp was de gedachte aan het forum hier. Wat had ik vandaag moeten neerschrijven hier?

Dadelijk maar eens verder doen met de voorbereiding van de deuren. Ze krijgen een nieuw likje verf. Maar eerst dus afschuren ... daarna rustig niksdoen.

Je ziet luitjes, als ik het kan, dan kunnen jullie het zeker ook!

Ook voor vandaag weer veel goede moed voor jullie allemaal

grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Albatros, zo moet dat.

Het forum ja, dat is voor mij ook een (zelfgekozen) stok achter de deur want ik heb met mezelf afgesproken dat ik daar eerlijk mijn al dan niet adb noteer. En ik wil adb.

En dan de ochtend daarna, bij het wakker worden.........het gelukzalige weten:ik heb niet gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weer gelopen vanmorgen, wel een bui op mijn hoofd, maar het was een korte en het is niet koud. Op de terugweg kwam ik een kersenboom tegen die nog niet geplunderd was. Heerlijk!!!! Ik ben dol op kersen.

@ RL: waarom zou je smokkelen. Je doet het voor jezelf, niet voor je behandelaar! Ik hoop dat het je lukt meis, want de knop moet om.

@ Albatros: geweldig man. Goed gedaan. Wat voel je je dan tevreden over jezelf hè, de volgende ochtend. :present:

@ Geertje: ga je weer regelmatig lopen? Goed dat je al op 6 weken zit. Inderdaad, blijf alert, want de trek kan je zomaar overvallen. Gelukkig duurt de trek bij de meesten geen hele dagen, dus ook als je niet drinkt, zakt het na een tijd(je) weer af.

@ AR: ik duim voor je vandaag. Niet bang zijn voor watervallen.;)

Nu eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hot. ik heb het gevoel dat je de moed w.b. de alc. een beetje aan het opgeven bent. Dat zou jammer zijn.

Ik was ook 58 toen ik eigenlijk voor het eerst goed met m'n verslaving aan de gang ben gegaan. En in het begin nog helemaal niet zo serieus. meer zoiets van we kijken wel waar het schip strand.

Ik hoop voor jou dat je de alc. eens de baas wordt.:)

En je zal zien dat, als dat eenmaal gebeurd, jouw zelfwaardering ook omhoog schiet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ HTS: ik begrijp je verhaal en kan me voorstellen dat het soms moeilijk is naar succesverhalen van anderen te luisteren als het je zelf (nog) niet lukt.

Natuurlijk ben je niet overbodig. Ieder mens is, in mijn ogen, met een doel op aarde; ook om zijn lessen te leren. Onmatigheid of verslavingsgedrag is voor mij een hele grote les en dus kennelijk ook voor jou.

Probeer kleine stapjes te nemen en geen onrealistische eisen aan jezelf te stellen. Iemand hier schreef dat als je de lat maar hoog genoeg legt, je er altijd onderdoor moet!

Denk niet dat je een van de weinigen bent die het niet lukt om te stoppen. De meeste anderen verdwijnen dan van het forum. Jij blijft worstelend hier. Dat mag!

Als je in mijn ogen onredelijk bent, dan reageer ik niet op je. Bijv. toen je schreef over mensen die, vrij vertaald, zo nodig aan iedereen een regeltje willen wijden. Ik ben zo iemand die op veel mensen reageert, al is het alleen maar om te laten weten dat ik aan hen denk. In het begin kreeg ik opmerkingen erover dat ik een berichtje aan een of twee mensen schreef en dan weer een nieuw berichtje enz. Nu heb jij weer een ander bezwaar en dat zeg je meermalen.

Net zoals jij schrijf ik zoals ik schrijf.

We hebben hier allemaal begrip voor de mensen die het niet lukt om AdB te zijn, want daar komen we allemaal vandaan, met meer of minder succes.

Leef zo goed als je kunt, meer kan je niet doen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

ah! Trijsje is er!

En Hots, ik denk helemaal precies te begrijpen wat je bedoelt

nu schrijf ik veel minder ..

maar ooit heb ik hier de mensen ook "verveelt" met elle-lange teksten etc..

En toch , na allerlei andere virtuele media, blijf ik hier af en toe schrijven.

Ook ik ben niet volledig gestopt.

Maar idd dit forum heeft mij geleerd om "matig" te zijn.

ooit heb ik wel eens verteld hoe en wat dus ik ga niet nog es heel het verhaal doen.

Dank zij dit forum dus is het nu niet meer "problematisch".

"Er niet meer mee bezig zijn" is ook niet waar want dan zou ik niet meer (toch wel bijna ) dagelijks lezen.

Maar goed....

Ik ben al blij dat Mr. tac mij niet voor goed heeft gebannen (want dat zei hij de vorige keer) vanwege de linkjes van gisteren.

Die echt en echt wel goed bedoeld zijn.

Niemand hoeft ze ook niet te openen als ze er geen zin in hebben!!

Vandaag gaan we bij Jen op bezoek.

Fijne dag nog allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

ah! Trijsje is er!

En Hots, ik denk helemaal precies te begrijpen wat je bedoelt!!

ja seg had ik een heeeeeeeel lang bericht geschreven en nu is het foetsie....

heel vreemd...

eerste stuk is dan weer dubbel en de rest is weg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben ik nog vergeten Erik te feliciteren. Hier een slinger voor je. Laat je nog eens weten hoe het met je gaat?

:light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::):light::present::musicnote::musicnote::moon::)

Nu in bad, want ik krijg het koud.

@ HTS: ik lees je antwoord (als je dat wilt geven) later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots

lieve kwetsbare man

zoals het is bij jou nu

kompleet met schaduwkanten en al

zo herken ik mezelf

en ben diep dankbaar daarvan

voor nu verlost te zijn.

wat zou ik jou dat ook gunnen.

maar acceptatie ook op dit vlak nu

daar is moed en kracht voor nodig.:heart:

ik hoop dat je je hier welkom blijft voelen

en dat je hier blijft schrijven ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...