Spring naar bijdragen

dinsdag 30 juli


igor

Aanbevolen berichten

Jopie, ik vrees dat we elkaar dan toch verkeerd begrijpen. Voor mij geldt: ik vind het zeker niet vervelend om jou iets te vragen of te antwoorden. Wel verhipte lastig, ook nu weer.

Je verwijst naar een spottend antwoord maar ik kan me hier niets bij voorstellen En wat ik ook geschreven heb: in kan me niet voorstellen dat ik dit ooit spottend bedoeld heb.

Kijk, ik heb wel eens moeite met je berichten. Soms begrijp ik ze niet of komen ze op mij over als "om de hete brij heen draaien". Dit terwijl ik best begrijp dat jij juist moeite doet om alles zo goed mogelijk te omschrijven. Waardoor ik dan weer het gevoel krijg geen antwoord te krijgen. Ik ben dan inderdaad geneigd te denken van laat maar. Ik wil geen stennis of zo.

In dit geval stelde ik de vraag omdat ik regelmatig situaties op mezelf projecteer. Hoe sta IK daar momenteel in wanneer mij iets dergelijks overkomt. En waarom.

Een simpel ja of nee zegt dan vaak meer dan een heel verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je wel mensen voor jullie lieve woorden. Ja mijn jongste broer heeft er zelf zo'n hekel aan want mijn oudste broer deed het namelijk ook, dus ga ik dat de volgende keer zeker zeggen.

Jopske ik begreep uit jouw bericht gisteren dat je de behoefte hebt om jezelf te beschadigen, heb ik dat goed begrepen? Ik heb daar gisterenavond in bed nog heel lang over na liggen denken, en bleef zitten met een hoop vragen hier over.

En als dat zo is, mag ik je dan wat vragen daarover stellen? Als het te moeilijk voor je is zeg het maar hoor want dan heb ik daar alle begrip voor.

Zo nu even mijn comp. schoon gaan maken. Schuurpapier, doek, staalborstel hogedrukspuit staan al klaar.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes ik ben er weer, goh wat is alles nu weer duidelijk zeg. Komt ook omdat ik gelijk mijn bril maar weer ff schoongemaakt heb.;)

M'n comp. maakt geen herrie meer en het was eigenlijk een fluitje van een cent. Als het me echt zou interesseren zou ik er veel meer verstand van hebben.

A3 mijn broer heeft veel verstand van comp. Hij doet alles met z'n eigen comp. Maakt hem zelf helemaal schoon en zet er nieuwe programma's op. Maar iedere comp. is anders en dat vergeten sommigen. Sommige programma's vloeken met elkaar.

Afé ik zal mijn buurman een keer vragen, die doet dat altijd voor mij, en dat voor een paar centen.'

Dat verhaal herinner ik me ook nog. Er wordt gezegd dat katten inteligent zijn maar dat is absoluut niet waar. Bovendien zijn ze ontzettend eigenwijs.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn huiswerk voor de vakantie is af. Ik heb altijd wat spanning rondom of het goed is gegaan met de boeking en of ze bij aankomst weten dat ik recht heb op een kamer, dus ik heb net met het hotel in Frankrijk gebeld. Ze kenden inderdaad mijn naam, wilden zelf ook gelijk weten hoe laat ik zou arriveren en gaven me advies over hoe ik van het vliegveld naar het hotel moet gaan. B)

Wel heb ik ook gelijk een kaartje uitgeprint hoe ik van het hotel naar het station kom en richting strand moet. Tevens heb ik daar de dichtstbijzijnde supermarkten op aangegeven. Altijd handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi, ik las iets over je verpleeghuis

dat je nog niet het tempo zou hebben die verwacht wordt?

Laat je niet gek maken hoor

we hebben tenslotte wel te maken met mensen

beetje aandacht aan ze besteden is helemaal niet verkeerd

er is wel niet altijd tijd voor, ik weet het

maar doe zoals jij je er ook goed bij voelt!

Succes met je eerste nachtdienst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: ja, ik vind het heel geruststellend. Je moet toch zo maar op het internet vertrouwen. Het enige wat ik zeker weet is dat het bedrag direct werd afgeschreven. En verder zie je bijna niets tegenwoordig.

De spaghetti is bijna klaar. Nog 5 minuutjes. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik had ook niet altijd zin om iets te ondernemen toen J. nog leefde. Soms kon me de d.a. gestolen worden. Maar als ik me er dan toch overheen zette was ik vaak blij dat ik het gedaan had. Het koste me geen energie maar kreeg het juist vaak.

Misschien zou je het toch gewoon moeten doen meid, het kan geen kwaad en je bent even heel ergens anders mee bezig. Kom op. doen.

J. was altijd anti pillen maar op een gegeven moment slikte hij ze ook als snoepjes dus erg goed dat je dat in de hand houdt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie en Sha,

Ja, bedankt.

Probeer me ook niet gek te laten maken hoor, maar valt soms niet mee.

Ligt er ook heel erg aan, met wie je werkt.

Vaak, zijn we ook ruim op tijd klaar, zegt dus misschien ook iets over diegene waar je mee werkt.

Verder, me geestelijk, en practisch helemaal aan het voorbereiden op de nachtdienst.

Heb een maaltijdsalade gemaakt, en yogert met verse aardbeien voor vannacht.

Straks bloemkool eten, met kaas, en zo een kop kamillethee drinken.

Kaas en kamille is slaapverwekkend, dus hoop ik te slapen tot 21.00 vanavond, na het eten.

Wijfie,

Diegene die het dichtste bij de partner staat, merkt uiteraard, als eerste dat er wat mis is.

Of dat het niet (meer) gaat zoals voorheen.

Dit wordt pas (veel) later opgemerkt door de rest van de omgeving.

Trek op tijd aan de bel hoor, en ik zou het toch zeker ook aan je zoon vertellen.

Gedeelde smart is halve smart toch, bovendien kan hij je misschien met het e.a. helpen.

Tatum,

Ja, dat vind ik ook nog steeds een beetje eng, boeken via internet, maar je hebt nu bevestiging genoeg denk ik he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag,

Rapske!! succes! En ik ben er van overtuigd dat ge dat heel goed gaat doen straks!

Denk aan de wijze woorden van Sha!

Taat, grappig, ik ben een enorme chaoot. Zelfs met drie kids in "mijn rugzak" weet ik nog steeds niet waar we volgende week gaan "belanden".

Komt altijd wel goed! Dat dan weer wel!

Prettige vakantie! (ik had je nog willen antwoorden over van Nice naar M. maar las dat je het al gevonden had)

Dylan, als alles "normaal" verloopt (wat je hier nooit weet) dan kom ik.

Bollie hij heeft ne wii gevonden, maar we sturen je nog een bericht ivm spellekes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga trouwens volgende week pas weg hoor. Dan zit ik op dinsdag om deze tijd in het vliegtuig. :)

Ik heb nu mooi de tijd om veel op te zoeken. Straks komt het mooie weer weer terug en dan wil ik weer naar buiten. En inderdaad: zekerheid geeft me rust. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wijfie ik herken dat. Nou deed J. nooit dingen met mij samen maar ik wel met hem. als hij ergens naar toe wilde ging ik mee. Ik heb wel eens 3 uur in de auto gezeten omdat J. naar z'n dochter ging. Daar zat ook zijn ex, dus kon ik niet mee maar omdat hij niet alleen wilde rijden gingen we samen.

Maar het gedeelte om bij hem te zijn, samen te babbelen als was het over zijn ziek zijn, mis ik zeker nog wel. vooral het koken voor hem want dan konden we samen wel genieten.

Zo jammer dat je niet een vriendin hebt waar je dingen mee kan doen.

Maar ontzettend fijn dat je het allemaal hier deelt. Zo kan ik mijn ervaringen met J. ook delen met jou en raak daar toch een stuk door kwijt.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
Ik denk dat het verschil hierin zit (hoor graag je mening daarover):
jij hebt het over 'de kern van de zaak' en voor jou is dat alcohol.
Voor mij is dat (juist) niet de kern van de zaak,
is de kern van de zaak mijn onmacht om te gaan met bepaalde situaties.

Daarin zit dan ook mijn weerstand (want ja, die voel ik inderdaad)
om ook met een simple 'ja' of 'nee' te antwoorden....
een simple ja of nee doet geen recht aan wat ik voel, denk en doe in dezen.
wat jij dan weer ziet als 'om de hete brij heendraaien'

zou het zoiets kunnen zijn? ...
quote>


Wel, ik zit nu al een paar uur te denken over een antwoord en er zijn er misschien al wel 100 door mijn hoofd gegaan. Om tenslotte tot de conclusie te komen dat ik niet kan antwoorden haha. Al was het enkel doordat ik het woordje “het” in de laatste zin niet goed kan definiëren.
Gaat het hierbij over mijn initiële vraag, over eerdere vragen of antwoorden, over de boven aangehaalde quote?
Over het laatste dan maar even: Ik heb het volgens mij (nog) niet over de kern van de zaak gehad. Of moet ik dit anders lezen?
De kern van de zaak betreffende mijn vraag is niet zo zeer alcohol zelf zoals jij stelt, maar juist of- hoe lang- op welke manier- en in hoeverre beïnvloedt alcohol bijvoorbeeld de onmacht om om te gaan met bepaalde situaties. Maar dat kan dus evengoed over iets anders gaan.
Hoe iemand daar dan vervolgens mee om gaat is eveneens belangrijk, maar van een heel andere orde. Dat heb ik ook niet gevraagd omdat ik weet dat je daar niet graag antwoord op geeft.

Er zijn ook niet veel mensen aan wie ik zo’n vraag kan stellen hier op het forum. Die zijn doorgaans al lang en breed verdwenen of afgehaakt. Je kunt het dus ook als compliment zien dat ik hiervoor bij jou uit kom.

Voor het allemaal weer te ingewikkeld wordt laat ik het hier maar even bij. Wie weet kunnen we er ooit nog eens over van gedachten wisselen.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

We hebben hier al buitjes gehad. Ik hoorde in de tuin een zucht van opluchting!;)

Waarschuwing voor mensen die hun betaalpas los in hun broekzak meenemen: de chip kan eruit vallen! Dat is gebeurd bij pleegzoon. Hij heeft hem mij opgestuurd, met een gat erin dus. Morgen maar naar de bank!

@ Wijfie: achteruitgang bij een naaste moet je ook wíllen zien. Mijn broers wilden me niet geloven toen mijn vader erg achteruit ging. Vaak zet iemand zijn beste beentje voor als er bezoek is, dus vallen ze dan niet door de mand.

Voor jou zou het heel goed zijn als je man dagbesteding zou krijgen. We hebben het daar al eens over gehad. Mijn vader wilde eigenlijk niet, maar toen mijn moeder hem uitlegde dat ze het dan beter kon volhouden, deed hij het voor haar. Meestal vond hij het daar toch wel aardig hoor.

Wordt je man geleidelijk aan bozer en mopperiger? Ik krijg weleens die indruk.

Ik ben zo blij dat dit alles geen reden voor je is om te gaan drinken! Schouderklopje voor je!:present:

@ A3: ik herinner me het verhaal van de kat. Gelukkig is alles oké!

@ Rapi: succes met je eerste nachtdienst. En net als Sha: "Laat je niet gek maken!"

@ Bollie: het is toch wat dat iemand je zo van je stuk kan brengen! Lang leve je buurman. Hij heeft er verder geen oordeel over en maakt gewoon de boel weer in orde!

Het is zo waar, dat mensen die zelf geen problemen hebben met drank, niet beseffen wat voor een goede prestatie we leveren!

Blijf lekker jezelf hoor.

Mocht je weer willen gaan breien: voor "Innocent" worden weer mutsjes gebreid, waarvan 20 cent gaat naar de Stichting Nationaal Ouderenfonds. Ik zal het nog even checken en dan de correcte site hier neerzetten.

Goedgemutste Breicampagne begint begin augustus. De opbrengst is voor de BoodschappenPlusbus, waarmee ouderen zelf eruit kunnen om boodschappen te doen.

Meer informatie: info@ouderenfonds.nl of facebook.com/ouderenfonds.

Wie deed vorig jaar ook alweer met je mee? Kunsie?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond,

het woordje HET", daar gaat t em net om....

Het gaat op een bepaald moment niet zo zeer meer over het "waarom" , dat weten "we" ondertussen wel lijkt me.

Hoe, dat is een ieder voor zich verhaal dan weer.

Enneeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuu Dylan, ik voel me nu ENORM tekort gedaan hoor . Dat je aan MIJ, ik, de enige echte VM , niks zou durven vragen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ja Lytse, ik deed vorige keer mee aan de brei-actie en vond het heel erg leuk:)

Ik ga zeker weer iets zoiets doen voor de winter begint

Ik houd het forum in de gaten en dan vooral Bolletje en in dit geval, ook jouw.

Ik zie heel erg tegen de eenzame wintermaanden op en ben blij als ik iets nuttigs kan doen.

Ben nu al weer een paar dagen terug van fietsvakantie en merk dat ik alweer gauw in oude doen verval, met name teveel drinken.

Drie weken geen spat gedronken, omdat ik goed op mezelf moest passen en weer naar huis toe moest vanuit Frankrijk.

Ik heb veel treinen moeten nemen maar ook heel veel gefietst.

Het was prachtig en goed voor mijn lijf en geest.

Ben 5 kilo afgevallen en dat is op zich al mooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...