Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 september 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HTS, controle zul je krijgen als je langdurig het bier laat staan. Zoals Joris schreef, het heeft een slechte invloed op je gemoedsrust. Ook recalcitrant zijn zal dan stoppen. Het is een gemoedsrust dat door alcohol wordt veroorzaakt.

Achtergelaten in eenzaamheid. Toen ik dronk wilde ik juist achtergelaten worden. Want dan kon ik drinken. Dan kon ik kiezen voor mijn vriendje "drank" zonder commentaar van anderen.

Zou je niet-drinken dan word je toch meegaander. Vriendelijker.

En bovenal HTS: ik heb nog geen genezing gevonden. De vraag is of er genezing bestaat. Het beste medicijn bestaat nog steeds uit: geen alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: adam

1. Om even terug te komen op de
Discussie samenvatting van vandaag:

'Onmogelijk', zei trots.
'Riskant', zei ervaring.
'Zinloos', zei rede.
'Probeer het', fluisterde het hart...

,,,dan valt me meteen op dat 'trots', 'ervaring' en 'rede'
woorden van een heel andere orde zijn dan 'het hart'.

Trots is een emotie, ervaring iets uit het verleden en een rede is bedacht.
Ik kan de gramaticale groep niet benoemen waarin je ze zou kunnen plaatsen,
zijn het Bijvoegelijke naamwoorden ?? (Ik weet het echt niet)

Goedemorgen.
:present:quote>

Het zijn alle 4 zelfstandige naamwoorden en in de de 4 zinnetjes zijn ze het onderwerp van het gezegde.

Ook goedemorgen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Jullie hebben gelijk als jullie zeggen dat het al een tijdje geleden is dat ik aangemeld was. Druk op de job ... Maar heb wel regelmatig meegelezen. Het blijft een motivatie om te zien dat er nog mensen de strijd aangaan.

Hier gaat het nog steeds volgens plan. Nu 118 dagen. De zomer zonder drankt ... dat moet geleden zijn van toen ik 17 was ofzo.

Al een aantal weken ben ik terug aan de fiets gegaan. Gisteren een recordje met een tochtje van 65 km. En dat allemaal na een drukke kantoorweek. Ondertussen in de vriendengroep een voedingsdeskundige tegengekomen die graag wat ondersteuning wil bieden. Ze stuurt bij waar nodig. Een evenwichtig eetpatroon, voldoende gezonde drankjes en wat uurtjes op de fiets ... nooit wil ik nog een kater. Als je dat vergelijkt met de voorbije jaren ... tot 4 uur in de namiddag brak op de sofa... wat een verschil. Er is ook al 5 kg van mijn gewicht. Het lijkt wel of ik door de dag vlieg.

De tijd van ongeremd alcohol gebruik heeft me minder mooie maar ook onvergetelijk hilarische momenten opgeleverd. Toch wil ik niet meer terug. En in de kroeg vragen de vrienden al eens 'hoe lang is dat nu al' En ook 'wanneer ga je nog eens door het dak want daar willen we zeker bij zijn' Confrontatie met iemand die heeft gedronken kan en hoef je niet te winnen. Dus blijf ik steeds oppervlakkig met een 'we zien wel, ik geniet nu even van deze fase' En ongetwijfeld ben ik voor je het weet die kerel die niet drinkt ...

Een welgemeende succes aan alle stoppers!!

grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier wordt het vandaag een rustig dagje, na de inspanningen van gisteren. De zon schijnt! Heerlijk.

Ik heb twee langdurige telefoongesprekken achter de rug, dus voor nu ben ik even uitgekletst. Maak er allemaal een mooie dag van en tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik ben goed bezig met de alleengaandengroep. Ik heb veel ideeën ingediend en ga ook op veel ideeën in. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik geen relatie meer wil en ga dat invullen met wat ik wél wil.

Over alcohol: ik ben midden in mijn vakantie terug gevallen. Het was een leuk moment en een ontzettend leuke man. Het enige dat jammer is is dat ik nooit van stoppen weet........ :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt gelijk A3 ik zag het ook al, zei is de persoonsvorm toch?

Mooi Albatros, hoe zeker je over jezelf schrijft. En het lijkt me ook wel een juist antwoord dat je niet weet wanneer je weer eens uit je dak gaat en dat hoeft ook niet. Mij vragen ze het al niet meer. Eerst was het zo van straks heb je nog maar 6 biertjes nodig, maar en dat vind ik wel grappig, ik zie juist steeds meer mensen het nuchter aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ook zonder grammatica leert een mens wel praten.

Maar voor mij als beta man was dat het deel van het taalonderwijs

dat ik dan weer niet zo moeilijk vond. In tegenstelling tot de vele klagers

die grammatica maar onzin vonden. Wat ook zo is want ik spreek dan weer

geen woord Frans ondanks 4 jaar onderricht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah.. grote kans dat je weer net weg bent terwijl ik dit berichtje typ.. nou ja, dan lees je het later wel.:)

Even over die tabak van je. Ik las (gisteren geloof ik) dat je van je eigen verbouwde tabak aan het genieten bent. Nou bemoei ik me d'r niet graag mee, maar ik moest even denken aan het verhaal van m'n grootvader.

Hij was ook een fervent roker en is in de oorlog, bij gebrek aan tabak, z'n eigen tabak gaan verbouwen. Nu waren de omstandigheden natuurlijk niet zo als dat ze nu zijn, maar toch.. Hij liep op een gegeven moment een longontsteking op die hij ternauwernood overleefde. Z'n huisarts, tevens een goede vriend van hem, heeft toen eens zijn tabak letterlijk onder de loep genomen. Hij heeft het laten onderzoeken in 't één of andere laboratorium en kwam tot de onthutsende ontdekking dat de tabak wemelde van de schadelijke schimmels. Hij was echter zo verslaafd aan roken, dat zelfs dat hem niet helemaal deed stoppen.. maar goed..

Wat ik wil zeggen, lief Bolletje, wees wel een beetje voorzichtig. Ofschoon er in de reguliere tabak natuurlijk ontzettend veel schadelijke stoffen zitten, is er wel de constante kwaliteitscontrole overheengegaan.. Misschien kun je jouw tabak ook ergens (ik zou niet weten waar) kunnen laten controleren op "aanwezigheden" die er beslist niet horen te zijn. Ik had begrepen dat je ook nogal gevoelig bent voor (fijn)stof en dat soort dingen.. dus alleen maar even een goedbedoelde waarschuwing..

En dan wens ik je toch nog een heel fijne dag. Hoje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Koh. je moet opletten dat je de bladeren goed droogt voor je ze gaat gebruiken. Schimmel is giftig daar waarschuwen ze ook voor als je begint. Maar als de bladeren echt goed droog zijn en er dus geen schimmel in zit, schijnt het beter te zijn dan de tabak die je koopt in de winkel.

Bedankt voor je bericht. Zal extra alert blijven:present:.

#@$%^&^wilde ik je een hele bos :present: geven, is het er maar één. Nou hier komt de rest.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...