Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 oktober 213

Aicha

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je mag je allergietje hebben hoor Jen.:)

Ik ga boontje strippen.

Oh ja even dit.

We hebben te maken met een progressieve aandoening,

die steeds erger wordt. ( in veel gevallen)

Dus bijtijds er wat aan doen is verstandig.

Ik was er ook veel te laat mee.

Een hoop verloren jaren.

Ga goed Jen en houdt het binnen de perken.

De boontjes, nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnietha, mocht je dit lezen. Sorry, internet viel uit gisteren.

Wat ik bedoelde te zeggen, is door jou vragen zet je anderen weer aan het denken en daardoor komen er vaak voor mij interessante gesprekken.

En zoals ik aangaf in een eerder bericht, ben niet zo goed in veranderingen waar ik geen controle bij heb. Kortom ik was gewoon geraakt aan je aanwezigheid en jou manier van doen en nu maak je plaats voor anderen. Voor mij is dat wennen en wederom omschakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verders gaat het met Spud niet goed, in het dagelijks leven wel maar emotioneel niet.

Ik voel me in een niemandsland zitten, zaken op mijn pad die mijn interesse hebben maar waar ik niet over kan praten omdat de nuchtere lezer dat niet serieus neemt. En ik soms ook niet. En die ik dus ook verdoof met drank en peuken.

Ik weet niet wat voor groeistuip ik doormaak, praat heel veel met dieren momenteel mijn grootste wens, maar verdoof dat, omdat ik ook gewoon normaal wil zijn. Ben namelijk niet zo om voor je eigen best je mond dicht te houden omdat je soms voor gek verklaard kan worden. Zelf ben ik immers ook kritisch en vind dat je in benevelde toestand niet helder kan denken. Maar juist het delen mis ik, over onderwerpen die raar zijn om te delen, waardoor ik mezelf stop door te drinken.

Sorry Dylan, zoals ik de russen niet overwon op mijn eentje, heb ik de franse ook niet overwonnen met steun van jou.

Momenteel denk ik dat ik of aan een psychische ziekte lijdt of gewoon een bange poepert ben die haar realiteit niet serieus neemt.

spiritueel ben ik wel dus heb mijn heil daar gezocht. Maar dan moet ik toegeven dat die mensen net zo slecht of net zo goed kunnen zijn als therapeuten. Ze dragen allemaal hun eigen probleem met zich mee wat ze weer projecteren op jou.

Dus enkel mijn mum waar ik dit soort dingen mee kan delen en die me niet veroordeeld tot de status gek. En dat geeft een eenzaam gevoel, want mijn mum is oud aan het worden.

Hannah, jij schreef over je kids dat ze bang voor je zijn nu. En hoe pijnlijk ook voor jou, ergens kan ik me hun reactie wel voorstellen. Alleen snap ik niet dat ze boos op je kunnen zijn omdat jij hulp aanvaard. Zelf heb ik heel veel moeite met de achteruitgang van mijn ouders, ik zie dat liever niet. Want dat betekend dat mijn veilige thuishaven niet meer mijn veilige thuishaven is, maar iets waar ik voor moet zorgen en niet zeker weet of ik dat kan. Zou het kunnen dat jou kinderen dat ook denken en voelen?

Verders ben ik heel blij dat de omgeving van mijn ouders mijn taak als kind om voor mijn ouders te zorgen op zich neemt. Ontlast mij een beetje van mijn schuldgevoel. Dus die reactie van je kind begrijp ik in die zin niet.

En nu moet ik uitloggen geloof ik, want ben erg beneveld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

n avond,

bwaaa. ikzelf mag nie klagen, en dan bedoel ik ook helemaal ikzelf.

k heb mijn part ook wel gehad es.ooit......

Niet dat alles gaat zoals ik wil. neen..

Maar heb wel een en ander geleerd door de jaren heen.

Heb ook veel gehad , en nog aan aantal mensen hier.

Om maar enkelen te noemen Soothe, Jane en nog vele anderen.....

Dat het super de troeper gaat met mij . neen.

Maar dat is zo weinig alc gerelateerd dat ik geen zin heb om daar over uit

wijden hier.

Interactie.... soms wel soms niet.

Toch kijk ik elke dag wel eens hier.

Maar zoals vriendinnetje altijd zegt, alles komp rech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja, ooit was de interactie anders..........

dus het is nog maar 7 uur

wat ga ik doen, alweer

hele andere dingen doen, hoewel ik redelijk bij ben met alles

ofwel een lange tekst schrijven over hoe ik me voel. wat ik toch sowieso doe , maar daarom niet post hier, ofwel wat me bezighouden me muziekjes,,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Jane. :heart:

Ben gewoon een overgevoelig mens, heet geloof ik HSP, maar wat ik soms oppik tijdens dat voelen maakt mijn geest gewoon tot een warboel. Omdat je soms wel kan zeggen wat je voelt en soms beter je mond kan houden. En soms gewoon niet weet wat je voelt van een ander en wat je eigen gevoel is waar je naar handeld.

Afsluiten zou goed zijn, maar dat is het juist, dan zou ik pas eenzaam zijn, want dat gevoel zorgt ervoor dat ik nog steeds contact maak met mensen. En me ontwikkel in deze maatschappij.

Weken in een serie zitten over een seriemoordenaar is geloof ik ook niet gezond. Al vind ik het wel een aanrader Dexter. Hoorde vandaag, dat ze doelbewust fouten tijdens deze serie gemaakt hebben om te voorkomen dat anderen het zouden kopiëren. Erg dat je daar bij stil moet staan denk ik dan.

Zo vind ik het ook vreemd dat mijn moeder vertelde dat mijn tante boos is over het familie uitje wat jaarlijks geregeld wordt. Omdat. Ze haar erfenis ziet slinken.

Raar vind ik dat, hoe gemeen kinderen kunnen denken, door te denken dat hun geld over de balk gesmeten wordt terwijl dat het geld is van een ouder. Ik denk dat ze best blij mag wezen dat ze haar vader nog heeft.

Vreemde ontdekking was dat voor mij, want ook een deel van haar zit in mijn genen.

En ik vond mijn pa altijd zo mal, als hij toestemming kwam vragen aan ons, omdat hij geld wilde geven aan iemand om te helpen. Blijkbaar is dat dus een normaal gevoel.

Een gevoel wat ik liever niet heb, azen op iemands geld, zeker niet dat van mijn ouders.

En dat hebben mijn broers ook niet, we willen dat ze dat aan hunzelf besteden om hun dromen waar te maken. Maar dat vind 1 schoontje niet.

Ik vind dat raar, vind dat een rare eigenschap van mensen. En daardoor met meer streken van mij denk ik dat ik niet echt goed in deze maatschappij pas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Weer terug na de tweede vermoeiende maar heel gezellige dag. Ik ben wel eerst naar bed gegaan. Nu ben ik er weer en morgen een rustdag!

Vanmiddag hebben we een high tea gehad in een bekend restaurant op de Veluwe. Wat was het druk met wandelaars en fietsers, vanwege het mooie weer.

Het werd geopend met een glas bubbels, maar ik heb appelsap besteld en gekregen in eenzelfde glas. Het was allemaal even heerlijk en de sfeer was heel goed.

Deze tante heeft zelf geen kinderen (net als ik) en als je dan nog zo'n 20+ mensen om je heen kunt verzamelen op je 87ste, dan heb ik weer hoop voor mezelf in de toekomst.

@ Jootje: ik wens je een goed jaar, waarin die knop echt om gaat en je werk vindt dat bij je past.

:present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun::present::heart::rose::sun::sun:

@ VM: je weet me te vinden.

@ Dune: pb.

@ Spud: ik beschouw mezelf ook als spiritueel en vind niet snel iets gek. Als je het niet op het openbare forum kan/wil zetten, pb me dan. Je staat niet alleen hierin.

Ik ga nu rustig op de bank hangen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de maatschappij bestaat niet denk ik dan.

las net van een VIP die niet wil scheiden

omdat haar man stinkend rijk is (en verslaafd)

en als hij nu dood gaat erft ze ettelijke miljoenen.

Als ex niets.

Ik zal de mensheid wel nooit echt begrijpen Spud, dus ga

dat maar niet eens meer proberen.

Mijn zoon is ook HSPer en ikzelf ken periodes van heel gevoelig zijn, maar

ook periodes van erge dingen lezen/meemaken en mezelf aan de zijnlijn voelen.

Maakt me weinig uit hoe de dingen nu genoemd worden eerlijk gezegd. wat ik

doe met mijn buien is weer wel wezenlijk van belang.

Niet meer wegzuipen gelukkig.

En nu mijn laatste slok koffie wegwerken en de regen in.

dagdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geld, munten, cash, had niet uitgevonden moeten worden.

Men had zich beter kunnen focussen op ruilhandel.

Want toen verschenen er dollar tekens in sommige mensen hun ogen.

In de mijne ook, geef ik toe, maar niet over de rug van een ander.

Vind het geweldig tof te ervaren dat anderen dat ook niet doen, zo heb ik verse peentjes en bloemkool omdat iemand het waard vond om met zijn snufferd in de vuilbak van de supermarkt te duiken en daar wordt ik dan weer heel blij van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En met mijn broer had ik gisteren een gesprek over ouder worden en rustiger worden.

Dat je de gevaren beter ziet en er bewust van bent.

Eindconclusie van dat gesprek was wel, dat het vreemd was dat wanneer je een heel leven voor je hebt je dat leven op het spel zet en naarmate dat je ouder wordt dat leven juist meer gaat beschermen.

Bijzonder voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En goede en lieve dode mensen.

Maar moeilijk te behapstukken dat ik ook eens egoïstisch ga zijn.

Lijkt me tof herinnerd te worden als mijn opa, zorgzame man die ieder alles gunde.

Maar zover ben ik nog niet. :D

Nu heb ik een dip maar heb zoveel voorbeelden nog voor me, dat ik mijn ding nog niet in de ring werp.

Ga het niet als mijn opa doen, ookal heb ik daar respect voor, ik zou er gewoonweg niet mee kunnen leven. Omdat mijn opa zoveel van mijn oma hielt is hij van naam veranderd om mijn oma te krijgen, want zijn broer wilde mijn oma niet. En mijn opa en oma zijn weer gescheiden ookal hielden ze het geheim, kwam je pas achter als ze in het ziekenhuis lagen.

In tegenstelling wat mijn oma verkondigde over mijn opa, was mijn opa echt een super mens en ik wil net zo zijn als hem.

Kennis in mijn medemens zien en dat stimuleren, want dat deed mijn opa ook.

Hij heeft me het fietsenmaken onder de knie gebracht zonder dat hij er was. Dus dat noem ik een band.

En verders heb ik wel nog meer mensen die niet meer bestaan in mijn leven, maar waar ik wel tegenop kijk en me een drive geven. Spud is dronken, en dus herinner ik me de dode mensen beter in mijn leven dan de levende, nep gevoel zegt men.

Wil alleen maar zeggen hoe diep ik ook emotioneel mag gaan ooit, die mensen hebben me wel geleerd om te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige keren stoppen had ik slapeloosheid en nu kan ik zo lang slapen steeds. Heb een vrij weekend dus het mag. Ik ga lekker slapen en meld me droog af. Lees de discussie over HSP boeiend onderwerp waar ik altijd veel in herken. Vooral bij mijn moeder maar in iets mindere mate bij mezelf. Maar ik ben te duf om goed te reageren dus doe het nu maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...