Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 november 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Het klopt dat drank een depressie nog verergert, BamBam. Maar als er tijdens een opname alleen aan drank wordt gedacht en gewerkt, dan is dat erg frustrerend. Bij mij was het contraproductief. Ik dacht, bijna trots, zie je wel dat het de drank niet is! Terug thuis na maanden droog begon ik nog méér te zuipen. Ik ben vrij recalcitrant.

Tot ik dus de juiste psychiater vond. En dit forum, dat helpt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik weet dat ik me misschien beter zal voelen als ik iets doe. Maar misschien ook niet. Dat houdt me tegen. Nochtans zal ik me waarschijnlijk niet slechter voelen als ik iets doe. Maar misschien ook wel.

Pff.

Zo geen zin.

Waar zit jopie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch even ter ondersteuning naar het draadje 'Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank' gegaan. En mijn negatieve ervaringen opgeschreven. Ik ga zeker naar dit draadje als ik het moeilijk heb om mijn stukje te lezen, maar zeker ook om de stukjes van anderen te lezen. Dan weet ik weer dat drank juist meer kapot maakt en me niet helpt!

@Bolletje, bedankt voor de tip!

@Jen, Ik heb zelf wel altijd de neiging om te analyseren/spitten, maar weet niet of dit helpt. Ik weet dan wel waardoor ik drink, maar de volgende keer praat ik dit toch weer 'recht' en neem weer mijn 1e glaasje. Het spitten helpt mij dus niet!? Ben benieuwd wat de ervaring van anderen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je dat moet uitspitten Jen.

Misschien net zoals ik toch maar proberen iets te doen.

Iets is beter als niets. Of toch niet? :huh:

Schuif zelf ook steeds maar dingen uit tot morgen.

En eigenlijk heb ik ook zo geen zin dat ik toch maar wat ga doen. pfffffffffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Asje
antal van jullie al hebben gezegd: Vandaag een nieuwe dag én het is nooit te laat!
Krijg vandaag wel meteen de vuurdoop, want ik heb vanavond 2 feesten. Ik ga er voor! En geniet morgen van het feit dat ik niet gedronken heb.
.quote>


Twee feesten, de ultieme test! Kop d'r veur en gaan voor die overwinning zou ik zeggen! Succes!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie ook geen rotsfeer

ik zie mensen die zich uiten

en herken de worsteling van ooit.

Today is a gift,

nou gisteren kreeg ik een kadootje

en dat had ik al:D

was ik idd net wat blijer met mijn laarzen.

Maar het gezicht van dochter

en de zin erbij hoe ze had moeten pingelen

voor mijn schaal vol Turkse kruiden

dat was het echte kado

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, wat komt dat komt.

Misschien drink ik wel zonder reden. Eigenlijk ben ik wel een gewoontedrinker. En op een feestje, tja, dan durft het wat te veel worden. Volgend keer dus beter voorbereid gaan. Mental note. Niet denken dat alles vanzelf wel goed zal gaan, en dan een stom sms'je sturen 's nachts. Bah.

Aicha, wat zijn jouw plannen voor vandaag? Zullen we elkaar een schop geven?

Als je geen zin hebt, dan maak je maar zin. Zei iemand me ooit. Nooit heb ik gesnapt hoe je zin kan "maken" pff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorzichtige smoesjes he :D

Volgens jopie moet ik het dus zonder verwachtingen doen.

En volgens mezelf moet ik proberen om het mindfull te doen.

Zo, de gordijnen eens open trekken. Natuurlijk zit je in een dip Jen, het lijkt hier nog nacht. Schandalig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Hier is het grijs met grijs, maar ik ga gewoon binnen aan de slag.

@ Jen: smoezenboek is open! Zo herkenbaar. Ik heb gisteren niet gelopen, omdat het miezerde. Zoveel argumenten voor en tegen! Ik werd moe van mezelf. Niet gelopen, maar hield toch een ontevreden gevoel.

Mijn probleem: ik gun mezelf nooit een vrije dag. Als ik aan het einde van de dag vrijwel niets gedaan heb is dat, omdat het niet lukte, dus balen. Ik neem me steeds voor om te zeggen dat ik vandaag niets hoef, maar de werklijst is oneindig en ik loop steeds achter.:o

@ Asje: vandaag lekker buiten aan het werk. Je bent weer opgestaan na het struikelen en dat is het allerbelangrijkste. Spitten of niet: doe wat voor jou het beste werkt.

@ Aggie: zo herkenbaar, dat opzien tegen een verjaardag. Ik probeer altijd zoveel mogelijk tevoren te doen en het op de dag zelf maar een beetje te laten gaan zoals het komt. In ieder geval heb je voldoende hulptroepen!::D

De plicht roept en ik ben zwak: ik kom!

Maak er allemaal een goede dag van! Dit is een wens en geen bevel.;)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Joris
Mensen, wat is 'cva' en kan dat gepijpzeik / bekvechten es een keer ophouden?
quote>


Ik zou zeggen kibbel lekker door. Gezond gekibbel is goed voor je.

En vergeet niet, het is de vandaag al weer 9 jaar geleden dat onze Theo van Gogh,
ook een vervend drinker, die de fles ook maar aan de kant heeft gezet, vermoord is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een wunderlist op mijn telefoon. Maar ik maak nooit iets af.

Vandaag wil ik toch iets kunnen afchecken, dat geeft zo'n fijn gevoel.

En misschien moet ik mijn taken in kleinere stukken hakken. Dan kan er meer afgecheckt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...