Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 november 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goeie Moggel allemaal ,

Dank je Von , kort geslapen vandaag .

Ik moet zo met de pup naar puppycursus , wel nodig ook want ze begint al aardig aan de lijn te trekken , voor je voeten te lopen aan de lijn , domineren etc. etc.

En ze is pas 8 weken dus pffffff , dat word wat .

En dat kunnen we met deze dame ( een bull mastiff ) als ze groot is echt niet hebben .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Balen, balen, balen. Ik baal als een stekker (met een houten hoofd vd drank). 5 Dagen in Istanbul en alcoholvrij. 3 Dagen thuis én weer 3 dagen gedronken. Ik snap er helemaal niets van. Ik voel me ellendig met drank en toch drink ik. Waarom? Ik durf bijna niet meer te zeggen dat ik het weer ga proberen. Waarom toch elke keer weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg het maar rustig wél Asje.

Dag voor dag.

Waarom zou je het opgeven?

Je hebt nu een houten kop....

Goed onthouden, schrijf misschien eens op hoe je je nu voelt.

En lees dat terug als je vanavond een glaasje in wilt schenken...

Maar geef niet op hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Hoi Asje, wat een #@&%-gevoel, hè? Ik herken het, hoor, en ik denk ieder hier: lekker weg zijn: andere setting, veel afleiding, andere dagindeling, dat maakt het volgens mij zo veel makkelijker als je weg/op vakantie bent. En klabam, dan weer thuis... gepieker/het probleem moeten aanzien/stress/eenzaamheid/de mogelijkheid om stiekem thuis te drinken is er weer. Herken je hier wat in?

Zet hem op meid, en als het vandaag zwaar mocht worden: gewoon hier aan de bel trekken, hoor, dan wordt je zeker gehoord. En wellicht je aansluiten bij het dagpact als stok achter de deur? Sterkte vandaag!

DAGPACT:

Tsjeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah en Bol, en Tsjeerd. Ik schaam me. Ik heb gisteren een beetje te veel gedronken. En ik heb geen idee waarom.

Vandaag gelukkig een lichtelijk houten kop. Gelukkig, ja. Want dat betekent dat mijn lijf hier niet aan gewend is.

Het najaar Bol? Ik denk het niet, ik heb daar niet per se last van. Wel houdt de conditie van mijn man me tegen, het begint me ook te irriteren. Ik verlies de moed om zelf dingen aan te pakken. Ik begin ook terug ongezond te eten. Te snaaien. Pfff.

Hannah, hoe kunnen wij in godsnaam weten waar je cva vandaan komt? Ik herken je frustratie wel. Mensen die insinueren dat àlles wat misloopt met drankgebruik te maken heeft, dat kan vermoeiend zijn. Het is gewoon niet zo, natuurlijk.

Zelf heb ik heel lang met mijn dag- nachtritme gesukkeld. Drank verergerde dat, maar was niet de oorzaak. Ik herinner me dat ik opgelucht was toen bleek dat mijn ritme ook nog abominabel was toen ik droog stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* happens, Hannah, ook als we niet zuipen.

Toen ik opgenomen werd, gecolloqueerd in feite, zat ik in een depressie. Bij mij is dat wellicht chronisch, ben er pas vanaf geraakt met pillen. Toch beweerde men in de verslavingszorg dat het door het drinken kwam. Geobsedeerd zijn die mensen!

Kan je iets doen aan die cholesterol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, tsja ik kom zo maar even binnenvallen en natuurlijk heb ik het verhaal van Hannah gelezen.

Hannah je vertelde dat je gisteren aan het drinken was en daar schrok ik toch wel van.

(net gelezen)

Bij mijn laatste opname (iets meer dan een maand geleden) hebben we voorlichting gehad over het gebruik van alcohol en de gevolgen daar van.

Bij wetenschappelijk onderzoek is vast komen te staan dat matige drinkers 45% meer kans hebben op een cva dan gelegenheidsdrinkers.

Zware drinkers hebben 133% meer kans op een cva dan gelegenheidsdrinkers.

Ik wil daar niet mee suggereren dat jouw cva daardoor is ontstaan maar ik wil je wel wijzen op de gevaren ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1
ja welk antwoord verwacht je Bol nadat er kans bestaat dat je rijbewijs wordt ingenomen.
En dat je het zo eens was met BB die insinueerde dat mijn cva daar vandaan zou komen valt me ook van je tegen.
Voor de rest gaat het goed met me.quote>



BB says: En ja hoor Hannah, daar zijn we weer:-) Volgens mij ben je ad beterende hand.
Jij leest wat je wilt lezen! Dat mag. Lees de rest ook meid:present:

Heb een fijne dag allemaal. Ik ga de computer es uitgooien want dit loopt de spuigaten uit...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik wil daar dan nog aan toevoegen (heb zelf ook een te hoog cholesterol), dat ik tijdens die voorlichting ook gevraagd heb over de invloed die alcohol kan hebben op je cholesterol.

Alcohol heeft dus wel degelijk invloed op het cholesterol wat door alcoholgebruik ook aanzienlijk kan stijgen.

Trouwens bij mij is dat overigens ook een erfelijke aandoening maar het gebruik van alcohol wordt mij ten zeerste ontraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, ik heb ook last(gehad) van depressies.

Het klopt dat drank niet de oorzaak hoeft te zijn/is. Soms is het dat wel.

Het verergert de zaak natuurlijk wel enorm. Maar bij mij zit depressie ook wat in de familie dus ik had ze al eerder. Niet herkend en ik schoof wel veel op mn drankgebruik.

Net zoals mn ADHD niet van de drank komt maar dat is wel een trigger voor verslavingsgedrag. Inmiddels wetenschappelijk bewezen. Geen rem, te weinig impulscontrole en dat kan gevaarlijk zijn. Zijn alle druktemakers verslaafd? Nee!

Nu, zonder drank, met pillen, is alles een stuk beter te hanteren.

En ik verkies de pillen vele alen boven de drank. Ik ervaar een rust die ik nooit eerder heb gekend. Heerlijk.

Ik heb niet gezegd dat de cva van Hannah door het drinken komt. Ik zeg: het kan een trigger zijn en dat vele zuipen is niet goed voor een mens.

En hoe kan iemand nou zeker weten of het wel of niet van de drank komt. Het is geen aanwijsbare reden maar uitsluiten kun je het ook niet volgens mij....

Alcoholisme is een progressieve ziekte, vergeet dat niet.

En je maakt mij niet wijs dat iemand daar zelf ook niet aan denkt.

En ik veroordeel niet, idd, dank je Ag, goed gelezen.

Maar goed, my 2 cents en nu aan de was, poets en opruim.

Doeiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjeerd, ja ik herken dat 'de mogelijkheid om stiekem thuis te drinken'. Dat kon in Istanbul niet omdat manlief er de hele tijd bij is. Maar nu weer thuis gaat hij eerder naar bed en dan ga ik stiekem drinken.

Maar zoals een aantal van jullie al hebben gezegd: Vandaag een nieuwe dag én het is nooit te laat!

Krijg vandaag wel meteen de vuurdoop, want ik heb vanavond 2 feesten. Ik ga er voor! En geniet morgen van het feit dat ik niet gedronken heb.

Goede tip om nu op te schrijven hoe ik me voel en dit te lezen op het moment als ik het moeilijk heb! Ga het meteen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...