Spring naar bijdragen

KiloKiller


Jan1000

Aanbevolen berichten

75,1!!

 

Ja die zag ik aankomen (letterlijk), ongesteld geworden, scheel al een kilo of anderhalf bij mij en ook niet zo'n goede week achter de rug. Gesnoept en ja ook wijn gedronken. Maar sinds eergisteren mezelf weer goed in de greep. Dus nu vasthouden en volhouden.

 

Volgende week vertrek ik een week naar een goede vriendin in Schotland...ga mijn best doen in goede ritme te blijven. Gewicht doorgeven zal er dan denk ik niet van komen!

Iedereen weer succes komende week!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Week 8  
 

Goedemorgen lui. 

Terwijl de zon al uitbundig schijnt heb ik de cijfertjes van de afgelopen week hier weer verwerkt. 

Rapi tot haar grote plezier een tiental lager, heerlijk. 

Kastanje en Ietje samen de toppers van de week, allebei een kilo er af. 

 

Het voorjaar piept er af en toe al voorzichtig doorheen. 

Misschien dan nu hét moment om onszelf eens goed aan te pakken? 

In ieder geval gaan we er weer voor. 

Zet um op lui.... 

.. icon_bigsmile.gif

 

             Wens      Start             18/01         25/01       01/02       08/02       15/02       22/02

Jootje      95       106,0            101.3         101,4        102,2        101,3        101,4      101,5          

Yvonne    70         89,8             88,9          89,3           89,5         90,2          89,9         89,7                                                

Rapilos    64         70,4             71,0          71,3           70,7         70,6          70,1         69,5           

Blondie    60         69,8             64,7          64,7            64,9        64,4          64,2         65,2          

Jan           87        107,0            00,0          99,2            99,9        00,0          00,0         00,0

Gerrit       86        99,8              98,2          98,9            98,5         98,7          98,1        98,7

Kastanje   75        82,4              82,2          81,7           81,2          00,0         80,9         79,9   icon_cheerleader.gif:wub:

Ietje          72        83,0             00,0          00,0            84,0          84,4         82,9         81,9   icon_cheerleader.gif:wub:

Alma        70         75,0             74,6          74,1            74,3         74,0         74,0         74,2    

Jane          70         75,8             74,8          75,2            76,0         75,2         75,2         74,7

Janina       62         68,8               68,3          66,3           00,0         66,3         67,1         67,1

Luna          ??         76,0               74,8          74,9           74,7         74,5         00,0         74,1

Ree           79         83,3               82,2          82,0           82,3         00,0        00,0          00,0

Jette          65        74,2                 00,0          00,0         00,0           00,0       73,6         75,1

Fruit         74         68,7                68,7          00,0           68,2        68,9         68,3         00,0

 

       icon_cheerleader.gif        Topper van de week   icon_disco.gif

            :wub:          Gewichtsafname vanaf 1 kilo

      icon_aai.gif     Aanmoedigingsaai

        icon_greenbounce.gif          De stuiterbal

     icon_ffdenken.gif  ​Echt even goed gaan nadenken 

       icon_bel.gif       Alarmbel (bij stijging van gewicht 3 weken op rij )

 

   

  Gewichtsafname.
  Gelijk gebleven 
  Gewichtstoename
  Gewichtstoename vanaf 1 kilo
  Nog geen gegevens doorgegeven

  Even niet hier... 

 

Kilokiller regeltjes
 

* Je kunt alleen Topper van de week worden als je de voorgaande week ook je gewicht had doorgegeven.

* Als je te laat bent en het weekoverzicht is al geplaatst kun je je gewicht uiteraard nog doorgeven, je doet dan alleen niet meer mee 

   voor de Topper van de week.

*  Hetzelfde geldt voor de                  :wub:  

* Meld het even als je tijdelijk niet meedoet, dan blijf je in de lijst staan.

* Graag je gewicht uiterlijk zaterdag doorgeven, dan kan ik op zondagmorgen gelijk aan de slag.

 
 
bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kastanje en Ietje toppers  van de Week.

Superde super. Dat blijkt dat het op meerdere fronten aan het lukken is. 

 

Yvonne. Sorry ik vergeet mijn gewicht iedere keer door te geven. 

Gisteren was het 74,1 (ja ja naar beneden) Mijn wens is rond 67,5 te wegen. 

Dat zou lekker en makkelijk zijn. 

Wat enorm leuk dat jij dit bij wil houden. 

Dank je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik een broccoli/prei soep gemaakt:

 

Voor anderhalve liter

 

2 uien

2 stronkjes broccoli

3 preien 

1 teentje knoflook 

1 blokje groentebouillon 

peper en zout

 

De ui en knoflook en prei fruiten tot de ui glazig is,

peper en zout erbij

broccoli erbij even meebakken

water erbij

ongeveer 10 minuten koken

af laten koelen, staafmixer erop en pureren.

 

Dit kun je prima variëren met alle soorten groenten (pompoen/wortel, courgette/wortel/rode ui etcetera), voor meer pit kun je nog rode peper of gember toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou ook van stevige en romige soep en die krijg je in dit geval al door de broccoli te pureren. 

Als je bloemkool pureert wordt het helemaal romig, heeft tegelijkertijd een beetje het effect van zure room én van aardappel er doorheen. 

De hoeveelheid water aanpassen zodat het niet te dun wordt. 

En in plaats van groentebouillonblokjes gebruik altijd tuinkruiden bouillonblokjes, vind ik net effe lekkerder. 

 

Zo kun je aardappelpuree ook vervangen door bloemkoolpuree. 

Als de bloemkool niet al lang laat doorkoken en dan heel goed pureert (net als bij aardappelpuree daar melk voor gebruiken) en lekker op smaak maakt, kan hij wedijveren met gewone aardappelpuree. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tip Yvonne,

 

Hier nog een heerlijk soep recept dat geen aardappelen of room nodig heeft!

 

Soep van de dag zeg maar:

 

Bieten-venkel-appelsoep:

 

2 el extra vergine olijfolie

1 venkelknol

1 ui

2 tenen knoflook fijngehakt

grof zeezout

3 middelgrote bieten geschild en grof gehakt

2 kleine appels

1.5 liter groente/tuinkruidenbouillon

versgemalen zwarte peper

bieslook voor erbij

 

Verhit de olie in een soeppan, voeg de venkel, ui en knoflook toe en een flinke snuf zout, bak onder af en toe roeren tot de groente zacht maar niet bruin is.

Doe de bieten en de appels in de pan en giet de bouillon erbij. Zet het vuur hoog, breng de soep aan de kook en laat koken tot de bieten en de appel helemaal zacht zijn. 

Pureer de soep met een blender en breng op smaak met peper en zout. Serveer met de bieslook.

 

Eet smakelijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...