Otje Geplaatst 12 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2009 Ik ontspan tegenwoordig door met mn hondje een uurtje of een half uurtje te gaan voetballen op een groot grasveld. Lekker even lichaamsbeweging en zij kan lekker uitrennen. Pret verzekerd en alles valt even van me af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 13 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2009 Ik ga een uurtje strijken als ontspanning en als ik 's avonds naar bed ga geef ik mezelf reiki.Verder vind ik het heerlijk om te gamen online. Over 1,5 week moet ik weer de boeken in en m'n papiertje halen voor ITIL dus nog genoeg op de planning staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 21 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2009 wat is ITIL ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bohemia Geplaatst 23 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2009 Wat is ontspannen?Door mijn enorme werkdruk zijn alle hobbies verdampt en in de weekends weet ik me geen raad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 25 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2009 Vandaar dat ik deze topic geopend heb Bohemia !!Ik worstel zelf ook nogal met ontspanningsproblemen, duik snel achter de pecee of op de bank voor de tevee.....Ik denk dat ik mn hangmat maar eens ga laten ophangen, dat is echt fijn, met een boek beetje schommelen ...! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leet Geplaatst 6 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2009 ik kan ook niet zo goed ontspannen maar ik probeer het met Lezen, TV kijken en internetten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 9 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2009 Ik ben zojuist 6 uur lang bezig geweest om op/in/aan een gitaar van 37 jaar oud het aangekoekte vuil en zweet van minstens evenzoveel gitaristen te verwijderen... Ach ja, het houd me van de straat. En van de drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nachtbraker Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Het is niet zo dat ik altijd gespannen ben maar thuis echt ontspannen vind ik lastig. Altijd wel iets wat nog gedaan moet worden. Ik kan heerlijk ontspannen door een paar dagen naar camp spirit te gaan. http://www.campspirit.nl/home/index.php?page=homeGroet,Nachtbraker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moosszz Geplaatst 23 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2009 Hoi ben nieuw nog, MOOSSZ...maar wilde jullie even laten weten dat ik gelukkig weer wat ontspanning????/afleiding kan vinden in huishoudelijke karweitjes( is wel anders geweest in heftige periodes) en Ik houd van koken kan daar dus mijn ei ook goed in kwijt haha.....Verder idd die buitenlucht he, die doet ook wonderen....behalve vandaag K'weer, regen regen en nog hardere regen!!! Blehhhgroet Moosszz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 2 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2009 Ontspanning door inspanning doe ik door mezelf er van langs te geven met mijn racefiets totdat alles pijn doet. Zo snel rijd ik dat ik me afvraag wat er precies gebeurt als ik op dat moment een kuil niet zie.Soms door de striemende regen hoewel ik een zomermens ben. En zolang hoef je niet, als je maar kapot bent, of er genoeg van hebt.Zo ook met muziek. Van de mooiste klassieke stukken tot de meest harde zooi..Verder werkt beeldhouwen bij mij goed, of in de tuin werken als grasmaaien. En dat van de buren.Vraag me tijdens dit schrijven af of dat wel echt ontspannen is.. lijkt allemaal meer op afreageren eigenlijk.. maar het voelt goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 2 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2009 quote: Originally posted by: Leetik kan ook niet zo goed ontspannen maar ik probeer het met Lezen, TV kijken en internetten! IS dat niet het 'ontspannen', waar het over gaat?Akkoord, dat is nog steeds interactie (op TV na, dat is inertie), maar het is wel 'vrije tijdsinvulling', toch?Als we 'ontspannen' moeten zien als zielloos alleen door de bergen huppelen, tsja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 2 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2009 Koken!Ik sta net achter de pannen en bedenk: ik ontspan mij door mij toe te leggen op de avondmaaltijd!Dat is die grens, van 'overdag' en 'werken' naar 'avond' en 'niets doen'.Dat ontspant mij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wandel Geplaatst 17 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2009 Welke rust is er te vinden voor iemand die met zijn eigen onrust geen raad weet,zoekt en nergens iets kan vinden.Mezelf helemaal leeg sporten(doe dat wel) is niet de optie die ik me kan veroorloven als je ook moet werken.De momenten als er niets te doen is ,daar ga ik kapot aan en dan komt het gevaar om de hoek,elke raad is welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2009 Hoi Wandel,ken je niet dus weet niet wat bij jou pastIk heb veel ervaring met lichaamstherapieen wat daar erg veel bij wordt gebruikt zijnmeditaties die voor westerlingen zijn aangepast.n mijn opleiding werden bandjes/CD's gebruikt uit de wereld van Osho en dat betekent datbijna alle mediaties 1 uur duurden: vaak eerst een aktief deeleen ontladingsdeeleen deel stilte en dan soms nog wat intuitieve bewegingof nog meer stilteen ik vond het altijd erg fijn om eerst mijn lijf goed te gebruikenen dan was mijn hoofd ook legerzodat ik open kon staan voor andereervaringen. Nu ik dit zo opschrijf snap ik nietdat ik ze niet weer heb opgezocht.Maar ook mindfulness en sommige yogasoortenzijn erg fijn. je moet gewoon maar eens gaan googlenen wat je aanspreekt, past en helpt meestal dan ook.succes ermee Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieved Geplaatst 27 november 2009 Rapport Share Geplaatst 27 november 2009 Ik trek mijn wandeljas aan en mijn laarzen en ga lekker buiten uitwaaien met mijn hondjes, blijf dan rustig 2uur lang weg. Dan hoef ik eventjes nergens aan te denken en kan ik dingen van me afzetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 20 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2010 Lekker wandelen in de natuur en me verwonderen overalles wat leeft en groeit. Heerlijk. Steph reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Breien of haken of ander heerlijk priegelwerk; liefs met muziek erbij of een leuk kletsprogramma op de buis. En verder alles wat me een tijdloos gevoel geeft.... tevreden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Goede muziek zoals West-coast Bluesen Jazz. is zalig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Heerlijk gaan schilderen, je moet je zo consenteren dat je de rest allemaal even vergeet. Steph reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Ikzelf zit er aan te denken om een keer de Refu. te laten staan, en volgende weer een paar pilsjes te gaan drinken. Weet niet of ik het doe, maar de geachten is er wel. Dat zou betekenen dat ik in drie en een halve maand op twee keer na, helemaal niet gedronken heb. al met al, vind ik dat toch goed. misschien kom ik er nog van terug hoor, maar de gedachten spelen wel.Ben anders toch bang dat ik met de carnaval flink uit m'n dak ga en dat vind ik veel riskanter. Maar misschien kan ik toch zo sterk zijn om van de week toch een refu, in te nemen. Nu heb ik ontzettend veel trek.Verder is de kabouter gevallen dus heel het stoma is gaan lekker. Veel ontlasting op geruimd, bed verschoond, nieuw stoma aan leggen, was gedaan en spullen weer op geruimd, en hem weer lekkker gewassen, dus hij is weer lekker schoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Helpt refusal je niet van je gewoontes af? Dat moet toch kunnen na lange tijd. Ik ga antabus onder controle gebruiken dus onder toezicht. Kan niet sjoemelen anders wordt mijn partner ingelicht.Ik weet t ik mag mezelf niet meer zijn maar uiteindelijk?...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josefien Geplaatst 6 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2021 Het hielp mij om even een dagje weg te gaan. Even uit m'n omgeving, dat geeft je echt een ander perspectief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pieterjan Geplaatst 23 november 2021 Rapport Share Geplaatst 23 november 2021 Ik luister naar muziek terwijl ik mijn thee drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marij1984 Geplaatst 15 december 2021 Rapport Share Geplaatst 15 december 2021 Wandelen en podcasts luisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 18 december 2021 Rapport Share Geplaatst 18 december 2021 Op 2-10-2009 om 03:33 zei Julius: Ontspanning door inspanning Dat is de kern voor mij. Alleen maar op een kussentje gaan zitten 'mediteren' om te ontspannen is complete bullshit. Zelf probeer ik in stress situaties mijzelf te focussen op mijn buikademhaling. Voor mij werkt dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden