Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 minuten geleden zei Quinn:

No offense @hub02 maar ik ben bang voor jouw moeder. 

Ach, echte kerels kussen schoonmoeders, aaien krokodillen en gaan naar bed met tarantula's. Stel je niet aan. Als het fout loopt is he altijd nog goed voor een YouTube filmpje en dan wordt je beroemd met met minstens 100K vieuws. 

Geplaatst

@Sjonnieloper ja tot je niet meer drinkt dan hè. Dan begint je persoonlijke zoektocht. De queeste naar de heilige graal. Best een boeiend pad vind ik dat. Met veel draken en demonen maar ook wel ridders, prinsen en prinsessen soms. 

Geplaatst (bewerkt)

@Quinn en dat doe je dan door meer te denken? Alles intellectualiseren heb ik lang als oplossing gezien. Maar dat lost voor mij echt niets op. Alles doorvoelen haalt voor mij meer lading weg. Dat lucht meer op ipv alles nog zwaarder te maken in mijn brein. 

bewerkt door Musashi
Geplaatst

Ik weet het niet @Musashi. Wat ik nu doe, is praten met de psych, we lopen wat en ik hoef hem niet aan te kijken als ik wat vertel, dat werkt redelijk. Maar op zich, nee, ik wil het nog steeds niet voelen. Nee.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Quinn:

@hub02 ja maar je weet best dat ik geen echte kerel ben. Ha.

Nou ja, een schoonmoeder kussen is inderdaad wat overdreven. Dan zou ik ook kiezen voor de krokodil en de tarantula's. Maar een gratis cursus "Niet denken" gegeven door mijn moeder, een autoriteit, is nooit weg, zeker met korting.

Geplaatst
2 minuten geleden zei Quinn:

Nou, op zich, c's moeder was een geweldig mens, dus geen klachten. Maar die cursus, hoe heeft die voor jou gewerkt @hub02?

Ik heb niet veel geleerd van mijn moeder. Kreeg hem gratis aangeboden. En ik had een slimme vader, die zei elk diploma is meegenomen.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Quinn:

Hey @hub02 als jij nou je piano pakt en ik m'n gitaar, zullen we dan iets leukers doen dan praten over ouders?

Sorry, ik draaf weer door. Morgen weer piano voor mij. En mijn vampieren-studie (lezen). 

Geplaatst
Zojuist zei Quinn:

Wat lees je momenteel? @hub02

Eigenlijk lees ik kinderboekjes over heksen, vampieren, maar, om intelligent te doen, in het Italiaans. Maar ook wel andere shit. Ben nu bezig om een boek van Dick Swaab te snappen.

Geplaatst

Nou, als je in het Nederlands wilt ontspannen met kinderboekjes over vampieren en de rest raad ik je Paul van Loon aan. Paolo, als je luxe wilt doen. En Dick Swaab snappen kan alleen als je dezelfde hersenstructuur hebt.

Geplaatst
16 minuten geleden zei Quinn:

En Dick Swaab snappen kan alleen als je dezelfde hersenstructuur hebt.

Als het klopt wat hij zegt, geeft hij antwoord op alles. Het kost moeite om "Wij zijn ons brein" te lezen en te snappen. Ik herken wel dingen die hij zegt, en die zijn meestal niet wat we willen horen. Je kunt het boek downloaden, kost niet veel. En ik kan me er lekker mee bezig houden. Is altijd beter dan zuipen of chips eten en bier drinken. 

Geplaatst (bewerkt)

@Sjonnieloper Volgens mij is de weg terug naar je-zelf voor iedereen verschillend. Ikzelf heb me altijd geïnteresseerd in Oosterse filosofie en dat heb ik actief terug opgepikt sinds het begin van mijn proces om te stoppen/ minderen met drinken. (Ik ben momenteel namelijk niet helemaal gestopt - gebiedt de eerlijkheid me te zeggen). Ik doe dagelijks yoga en hou ook van tuinieren, gezond koken en eten, wellness (sauna en koudwaterzwemmen) en thee natuurlijk! Ik probeer ook nieuwe creatieve hobbies uit, kleuren en schilderen (geen succes) op nummer, haken en breien. Mijn obsessie deze zomer was opruimen volgens de methode van Marie Kondo en deze winter wil ik macramé gaan doen (bloempottenhangers, wanddecoratie). Ik heb me de laatste jaren hard in trauma(heling) verdiept en dat heeft me heel wat inzichten gegeven die me hebben geholpen om mezelf beter te leren kennen, om los(ser) te komen van mijn negatieve gedachten en oude patronen.
Wat waren jouw interesses, hobbies of passies voor je jezelf in drank verloren bent? Zijn er dingen die je terug zou willen oppakken?

bewerkt door Musashi
Geplaatst
2 minuten geleden zei Musashi:

Volgens mij is de weg terug naar je-zelf voor iedereen verschillend. Ikzelf heb me altijd geïnteresseerd in Oosterse filosofie en dat heb ik actief terug opgepikt sinds het begin van mijn proces om te stoppen/ minderen met drinken. (Ik ben momenteel namelijk niet helemaal gestopt - gebiedt de eerlijkheid me te zeggen). Ik doe dagelijks yoga en hou ook van tuinieren, gezond koken en eten, wellness (sauna en koudwaterzwemmen) en thee natuurlijk! Ik probeer ook nieuwe creatieve hobbies uit, kleuren en schilderen (geen succes) op nummer, haken en breien. Mijn obsessie deze zomer was opruimen volgens de methode van Marie Kondo en deze winter wil ik macramé gaan doen (bloempottenhangers, wanddecoratie). Ik heb me de laatste jaren hard in trauma(heling) verdiept en dat heeft me heel wat inzichten gegeven die me hebben geholpen om mezelf beter te leren kennen, om los(ser) te komen van mijn negatieve gedachten en oude patronen.
Wat waren jouw interesses, hobbies of passies voor je jezelf in drank verloren bent? Zijn er dingen die je terug zou willen oppakken?

Even voor de zekerheid. Is je vraag aan mij gericht? Dan zou ik er heel graag op willen reageren.

Geplaatst (bewerkt)

@hub02 het was een antwoord op de vraag van @Sjonnieloper maar natuurlijk mag jij hier ook op antwoorden. Ik lees je altijd heel graag! (Maar ik denk altijd dat jij me maar een hoogdravend en betweterig stom wicht moet vinden 🫠.)

bewerkt door Musashi

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...