Quinn Geplaatst gisteren om 15:25 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 15:25 Verstandig om je in te schrijven @spirit je weet het zelf ook heel goed, hij zal het zelf moeten doen en dat hoeft niet alleen. Sterkte. Elke beslissing is een moeilijke. spirit reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden verdrietig om te lezen @spirit temeer omdat een weekje weg wel ff afleidt maar ook misschien je nu op hold zet. Zo lang jij niet echt grenzen stelt en actie onderneemt, gebeurt er niets, het klinkt misschien raar/bot, maar ergens faciliteer je zijn blijven drinken mee, door de boel draaiende te houden daar. Uitstel van de rockbottom?
spirit Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden 1 uur geleden zei lady jane: verdrietig om te lezen @spirit temeer omdat een weekje weg wel ff afleidt maar ook misschien je nu op hold zet. Zo lang jij niet echt grenzen stelt en actie onderneemt, gebeurt er niets, het klinkt misschien raar/bot, maar ergens faciliteer je zijn blijven drinken mee, door de boel draaiende te houden daar. Uitstel van de rockbottom? Dat bijhouden doe ik voor mezelf. Ga niet in de troep zitten. Als ik er niet zou zijn, zou de rotzooi niet te overzien zijn. Vandaag amper een woord gewisseld met elkaar. Eten en slapen. Weet niet of ik dit op zo'n manier staande houd. Hij weet hoe ik hier over denk. Iedere ochtend schijnt hij bier te gaan halen bij de buurtsuper. Gelukkig gaat hij daar lopend naartoe, maar ik kan dit niet tegenhouden. Hij haalt het zelf, drinkt het zelf op. Machteloos toekijken hoe hij naar de donder gaat. Er zit al haast geen leven meer in. Het zijn lange coma's geworden. Vind het eng worden. lady jane reageerde hierop 1
Senna34 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Spirit wie zorgt voor je hond(jes) als je op vakantie bent? Dat is gelukkig wel even een fijn vooruitzicht
lady jane Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Als je het echt eng vindt en ziet hoe mis het al gaat met jou erbij, waarom laat je hem niet opnemen? Samen met zijn familie moet dat kunnen. Of in overleg met zijn baas desnoods. Met lede ogen aanzien hoe hij zichzelf vernietigt is bijna medeschuldig zijn. Hij kan zelf niet ingrijpen, jij wel. En als je met vakantie wilt zonder al te veel schuldgevoel heb je nu iets te doen, zodat hij zich niet dood drinkt in die week.
Kaatjemama Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Idd samen met z’n familie sta je er ook niet alleen voor . Neem aan dat ze het ook spuugzat zijn die allemaal. wat iedereen zegt klopt wel jij moet ingrijpen @spirit
Senna34 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Dat is een goede. Een soort interventie zeg maar. Als hij in de ochtend bier gaat halen, neem ik aan dat hij nu ziek thuis zit of vakantie heeft? Mocht hij ziek gemeld zijn dan is het wel een goed moment om er nu iets mee te doen.
spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Mijn zus komt ook deze kant op. Ik ga zijn broer ook weer inlichten. Zijn baas ook. We moeten idd voordat hij strompelend naar de plus gaat, ingrijpen. Voor nu is het alweer te laat. Net nog even een pittig gesprek gehad. Hij ziet wel in dat dit geen leven is, maar hij komt er niet uit. Ik wil hem helpen, als hij maar stopt. Weet dat die eerste stopdag niet leuk is, maar iedereen kan het! Zo jammer dat hij zich hier ook niet meer meld. Had wel gedacht, dat hij hier wel kon praten met lotgenoten.
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @spirit Je zult hem serieus duidelijk moeten maken dat hij jou (en nog heel veel meer) gaat verliezen als hij doorgaat met zuipen. Echt, ga in ieder geval voor een paar dagen weg en laat bijv. de buurvrouw een oogje in het zeil houden. Maak hem duidelijk dat je dit niet trekt. Jij gaat hier ook aan onderdoor. Doe het!
Kaatjemama Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Idd @spirit bij ons zat ook pas vooruitgang in nadat ik hem de deur heb gewezen. Ze moeten echt de bodem zien zoals even eerlijk blijven wij ook hebben gedaan toch 7 uur geleden bewerkt door Kaatjemama Ons spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 2 uur geleden zei Senna34: Spirit wie zorgt voor je hond(jes) als je op vakantie bent? Dat is gelukkig wel even een fijn vooruitzicht Als er niets veranderd, zou ik niet weten wie er voor de honden moet zorgen. Ik zou mijn hond naar mijn schoondochter kunnen brengen. De teckels zijn al gewend om over te poepen en te piesen. In huis of op de achterplaats. Lekker fris. Al zo vaak woorden over gehad. Nu snap ik wel waarom. Gewoon te lam om je hondjes uit te laten. De zwarte neem ik wel eens mee naar buiten. Die andere is een oud bessie. Ben alleen bang voor de bende als ik terugkom.
spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 11 minuten geleden zei Kaatjemama: Idd @spirit bij ons zat ook pas vooruitgang in nadat ik hem de deur heb gewezen. Ze moeten echt de bodem zien zoals even eerlijk blijven wij ook hebben gedaan toch Precies Kaatje. Het gaat zo niet langer. Er moet iets gebeuren. Ben anders bang dat ik hem ergens dood vind. Dit wil ik niet op mijn geweten hebben.
Yana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) De adviezen die hier worden gegeven lijken me onhaalbaar. Ingrijpen, actie ondernemen, hem duidelijk maken dat hij Spirit gaat verliezen... hoe dan? Ze gaan iemand toch niet gedwongen opnemen omdat hij bij periodes te veel drinkt? Vorige week was hij nog aan het werk geloof ik. En Spirit kan hem niet de deur wijzen want het is zijn huis volgens mij. En waar zou jij heen moeten als je zelf weg wilt, Spirit? Heb je uitgezocht hoe lang de wachttijd is als je je inschrijft voor een sociale huurwoning? Is het een huurhuis waar jullie wonen? Sta jij dan ook op het huurcontract? Lijkt me goed om dat te regelen anders sta je straks nog op straat als er iets met hem gebeurt. 6 uur geleden bewerkt door Yana rapilos en Senna34 reageerden hierop 2
Senna34 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Altijd ingeschreven staan, ongeacht wat. Ik heb zelf een koophuis, maar ik verleng elk jaar mijn inschrijving bij de sociale woningbouw. Al jaren lang. Je weet het nooit allemaal, en de wachttijden zijn een groot drama rapilos reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Ben nu weg. Bij mijn zoon. Het drong niet eens door dat ik wegging. Een interventieteam zouden wel zelf kunnen maken deze,week. Helaas ziet het er op tv heel anders uit, dan in de werkelijkheid. Opnemen lukt niet. De huisarts doet ook niets. Helaas dit ook meegemaakt met mijn maatje toen. Ik zou misschien 112 kunnen bellen. Wat denken jullie? Heb ik voor mijn maatje ook een keer gedaan. Senna34 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei Yana: Lijkt me goed om dat te regelen anders sta je straks nog op straat als er iets met hem gebeurt. wij hebben hier niets behalve (loze?) woorden en adviezen. Zolang jij niets regelt @spirit, voor jezelf dus, blijft de situatie zo of nog wat erger, maar jouw aandeel is het enige waar je echt invloed op hebt. Kunnen we hier ook wel blijven schrijven, maar ook dat houdt wat mij betreft op. geen woorden maar daden dus, als Rotterdammer kan je dat misschien wel iets laten doen?
spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Ik ben medehuurder, dus sta niet zomaar op straat. Ik woon daar nu officieel sinds Maart.
Kaatjemama Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Oké das top Spirit maar zolang je niet getrouwd ben is hij waarschijnlijk de hoofdhuurder ben ik bang hoor Top dat je weg bent gegaan maar je langer bij je zoon blijven ?
spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik kan zelfs blijven slapen bij mijn zoon @Kaatjemama. Zo fijn dat ik hun heb. Laat hem voor vandaag even in zijn sop gaar koken. Kan even tegen de buren zeggen dat ik weg ben. Hun hebben een sleutel. Kaatjemama en Senna34 reageerden hierop 2
Senna34 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dapper van je ! En blijf volhouden, totdat er echt verandering komt. Of je er nou wel of niet bent, hij trekt toch zijn eigen plan (in dit geval blik open) Als je mijn moeder was, had ik je allang daar weggehaald. Maar dat had ik geloof ik al eens gezegd. Of 112 gebeld moet worden, ik heb geen idee eerlijk gezegd. Probeer anders te bellen en vraag advies ? spirit reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Top @spiritecht heel fijn hoop echt dat je daar even mag blijven.❤️tot er een plan is 2 uur geleden bewerkt door Kaatjemama Hoop spirit reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei spirit: Ik ben medehuurder, dus sta niet zomaar op straat. Ik woon daar nu officieel sinds Maart. Ergens officieel wonen en ingeschreven staan wil nog niet zeggen dat je ook medehuurder bent, Spirit. De woningbouwvereniging moet jouw naam op het huurcontract erbij zetten, is dat gebeurd? Ik wil niet zeuren maar je zou echt de eerste niet zijn die op die manier dakloos wordt.
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Wat de woonwetgeving betreft weet ik het helemaal zeker niet. Wat ik wel weet is dat volgens mij een opname alleen maar nuttig kan zijn als je er zelf achterstaat. Een verplichte opname kan in België alleen maar als je een gevaar voor jezelf of andere bent. In Nederland weet ik het niet. Mijn laatste opname verplichte mijn psychiater me wel, maar of ze dit werkelijk hard kon maken?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden