renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat denken jullie over drankjes als kinderchampagne? Bijvoorbeeld Kidibull?
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Ik denk daar niets meer dan dan van karnemelk, wat ik ook niet drink. Mijn kinderen drinken vodka, het stadium van de Jip en Janneke bubbels van de Hema zijn we gepasseerd 😁 %s om %s bewerkt door bumperjim
renaldo61 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei bumperjim: Ik denk daar niets meer dan dan van karnemelk, wat ik ook niet drink. Mijn kinderen drinken vodka, het stadium van de Jip en Janneke bubbels van de Hema zijn we gepasseerd 😁 Ik ben er bijna zeker van dat een standpunt van de AA zal zijn, niet doen doet teveel aan het echte spul denken volgens hen?
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Als je het met champagne vergelijkt is het net zoiets als chocoladecigaretten. Je leert kinderen dat alcohol een aantrekkelijke drank is. Ik drink mijn niet-alcoholbubbels ook liever uit een mooi wijnglas. Dat is feestelijker dan uit een limonadeglas. Zo zijn wij beïnvloed. Tijdens het kerstdiner schonk de gastvrouw ook 0% wijn. Volgens mij kun je dan net zo goed druivensap schenken, een stuk goedkoper en zo'n beetje dezelfde smaak.
renaldo61 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 40 minuten geleden zei Lonster1: Als je het met champagne vergelijkt is het net zoiets als chocoladecigaretten. Je leert kinderen dat alcohol een aantrekkelijke drank is. Ik drink mijn niet-alcoholbubbels ook liever uit een mooi wijnglas. Dat is feestelijker dan uit een limonadeglas. Zo zijn wij beïnvloed. Tijdens het kerstdiner schonk de gastvrouw ook 0% wijn. Volgens mij kun je dan net zo goed druivensap schenken, een stuk goedkoper en zo'n beetje dezelfde smaak. Ja ik had meer bedoeld om het zelf te drinken?
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik drink niets dat moet lijken op alcohol, geen kinderbubbels, geen 0% bier, geen 0% wijn. Eventueel drink ik Tourtel twist 0% maar dat heeft een enorme citroen- of grapefruitsmaak, het lijkt niet op bier. Ik drink iets vanwege zn eigen merites, niet vanwege het "net alsof" want dat is altijd een teleurstelling. En dat men kinderen zo leert champagne drinken, ach ja dat is de propagandamachine, denk niet dat het echt zo werkt trouwens. karin123 reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mij maakte het niets uit waaruit ik het dronk. Wijn, bier, jenever en wodka allemaal in een limonadeglas.😂
knakker Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Kidibull drink ik nooit, maar ik vermoed intussen dat meer werd gevraagd naar alcoholvrije dranken als bier en wijn. Alcoholvrij bier ben ik erg blij mee. (Afgelopen dagen heb ik Ypra ontdekt, een nieuwe favoriet, lekker hoppig.) Domweg omdat ik de smaak lekker vind, en altijd maar thee en cola gaat vervelen. Het triggert mij verder in het geheel niet. Alcoholvrije wijn is meestal niks. Wit mousserend gaat nog een beetje, rood is altijd bocht.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Precies, de smaak zelf moet lekker zijn, anders triggert het alleen maar ("of zal ik dan maar een echte opentrekken?")
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden