Mormel Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 55 minuten geleden zei bumperjim: Ik denk dat de debilisering van het grote publiek sneller gaat dan we denken. De generatie Z belt ook niet meer, dat heet nu een fobie 🤣 Facebook is voor 50plussers, want teveel tekst 🤣 En als ik iets op facebook plaats wat meer dan 10 regels lang is, leest niemand het. Ik lees nog kranten, ben rijp voor een oudheidkundig museum nu... Onlangs nog las ik een artikel waarin stond dat de intelligentie in het Westen daalt (scores van IQ-testen doorheen de tijd). Eigenlijk zou me dat niet verbazen. Ons lichaam is gebouwd op efficiëntie. Vroeger moesten we telefoonnummers onthouden, kunnen kaartlezen, ect. terwijl deze functies nu zijn overgenomen door je smartphone, dus waarom de hersenen nog verder trainen? Een poosje geleden de film Idiocracy proberen te bekijken, proberen want na een half uur heb ik hem afgezet wegens te dom, en eigenlijk is deze beangstigend.Â
knakker Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 4 uur geleden zei Mormel: Ergens weiger ik om dit te geloven. Fora bestaan al heel lang, het kan toch niet zijn dat plots een groot deel van de bevolking hun wil om te debatteren verloren is? Ik zie de behoefte aan discussie overal verdwijnen. Ook hier. Zelfs in de politiek. Waar het vroeger zo aardig was om je mening te meten aan een afwijkende mening, deze te onderbouwen en eventueel bij te stellen is het nu in een debat steeds meer de gewoonte om je eigen mening te blijven te herhalen, alleen op steeds luidere toon.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden