renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden 2 uur geleden zei knakker: Nee, ik ben me er zeer van bewust dat ik een sterke hang heb naar mateloosheid en daarmee wil ik geen enkel risico meer lopen. Maar ik help mijzelf er niet mee me daarop blind te staren alsof het een ziekte is die nooit overgaat en waarmee je de rest van je leven blijft tobben. Ik zie het dan eerder als een allergie. En als je bijvoorbeeld een notenallergie hebt dan blijf je jezelf ook niet de hele tijd beklagen dat het zo erg is dat je geen noten meer mag. Of dat zo moeilijk is als je bij de buurvrouw een bakje pinda’s op tafel ziet staan. Dan eet je gewoon wat anders. U reacties doen mij altijd veel nadenken. Ik heb om de zoveel jaar een koortslip, dat is een SOA waar ik niet veel last van heb en weet dat het weer snel over gaat en me ook niet over schaam. Maar of ik een verslaving kan beschouwen als een allergie? Een ziekte ja en zoals andere dingen die een grote plaats in mijn leven hebben ga ik het niet van de hoogste kerktoren schreeuwen dat ik er een probleem mee heb. Voor zover als ik weet heb ik een allergie, aan bruine pleisters, maar daar schaam ik me ook niet voor. Door deze niet te gebruiken heb ik er ook geen last van. Dus nee die vergelijking gaat voor mij helemaal niet op. Want alchohol en nog een paar andere dingen zoals gewoon voedsel vormen wel een levenslang sluimerend probleem. Zo zijn er nog een paar dingen die andere mensen als een basisbehoefte zien waar ik mee worstel.
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Ik had deze middag stoofvlees met puree, zelfgemaakt en gesmaakt dat het heeft. Fonny, Zbb, Luz en 2 anderen reageerden hierop 5
Prana Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Dagpact: Renaldo61 Fonny🌞 Yvonne MaryArt Freekie Prana Even maar op het dagpact nog. Ik ben onrustig en verveel me, terwijl ik genoeg te doen heb. Bah. Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Dagpact: Renaldo61 Fonny🌞 Yvonne MaryArt Freekie Prana Spirit
Spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Dat lukt jou wel @Prana. Heb mezelf er ook even bijgezet, zodat je er niet af kunt kukelen. Ga lekker wat afleiding zoeken. Je zegt zelf al, dat je genoeg te doen hebt. Ik heb zonet nog even een wandeling met de hond gemaakt. Heerlijk even in de schemering.
Lika Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Net via Picl ‘A nice Indian boy’ gezien. Feelgood movie. Fijne film. lady jane reageerde hierop 1
Luz Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: Renaldo61 Fonny🌞 Yvonne MaryArt Freekie Prana Spirit Luz Pakketje speciaalbier van de makelaar gehad die ik vandaag maar weggegeven heb. Had er best wel zin in maar het ging me toch vrij gemakkelijk af. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden ik via hdtoday.cc Secrets and Lies (1996) met een superjonge Vera (Brenda Blethyn) in de hoofdrol. geweldig gespeeld en heerlijk accent.
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden klasse @Luz weggeven voorkomt verleiding op een zwak moment. Luz reageerde hierop 1
Luz Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 12 uur geleden zei knakker: Nee, ik ben me er zeer van bewust dat ik een sterke hang heb naar mateloosheid en daarmee wil ik geen enkel risico meer lopen. Maar ik help mijzelf er niet mee me daarop blind te staren alsof het een ziekte is die nooit overgaat en waarmee je de rest van je leven blijft tobben. Ik zie het dan eerder als een allergie. En als je bijvoorbeeld een notenallergie hebt dan blijf je jezelf ook niet de hele tijd beklagen dat het zo erg is dat je geen noten meer mag. Of dat zo moeilijk is als je bij de buurvrouw een bakje pinda’s op tafel ziet staan. Dan eet je gewoon wat anders. Die hang naar mateloosheid herken ik. En niet alleen met drank, ook gehad met sporten / mannen en daten / eten etc etc. Voor mijn gevoel ben ik nu gematigder met alles. Dat voelt soms saai, maar ook heerlijk om vrij van drama te zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden