Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goed zo alesto, weg met die zooi. Bedenk dat het neerslachtige gevoel dat je hebt als je aan het bijkomen bent van de drank, mede door de drank zelf is veroorzaakt. Je kunt het gaan vertalen door teleurgesteld te zijn: is dit nu hoe het voelt om nuchter te zijn? 

Tsja de mensen van de 'harde leerschool', dat zijn vaak dezelfde mensen die melden dat ze gewoon de waarheid vertellen en eerlijk zijn. Alsof dat een vrijbrief is om iemand te beledigen.   

Ik heb laatst (dankzij lady Jane) Blue Lights bekeken, over beginnende politie-agenten in het roerige noord-Ierland. Mooie serie. Ik houd meestal niet zo van Nederlandse series dus Oogappels laat ik aan me voorbij gaan.

Geplaatst

Dat is jammer @Lonster1. Ik ben ook niet zo van de Nederlandse series en films omdat ik het acteren vaak zo toneelschool- geacteerd vind, maar Oogappels vind ik toch wel een pareltje. (en dat terwijl ik weinig tot niets heb met (opgroeiende) kinderen/pubers. (praktijk-gezien))

Geplaatst
2 uur geleden zei Mormel:

Ik heb het gevoel dat die uitdrukking vooral gebezigd wordt door mensen die door hun verslaving heen zijn, en vraag me af wat hun doel is.
Net zoals ik op de meetings van de AA veel mensen zie die een enorme woede ontwikkelen tegenover alcohol, gaande van het verbieden dat alcohol nog in hun huis komt tot het effectief wegduwen van mensen die aan het drinken zijn.
In hoeverre ben je dan eigenlijk verslaafde af, als zelfs het zien van andere mensen die drinken je emoties zo raken? 

Zelf schommel ik nog enorm tussen nuchterheid en dronkenschap, maar wanneer ik nuchter ben en de intentie heb om zo te blijven, kan ik zonder zorgen ergens een terras doen en koffie drinken (geniet enorm van goede koffie), net zoals ik dan zonder probleem de supermarkt binnenstap om boodschappen te doen. Het zien van alcohol is voor mij geheel geen trigger, het zit echt in mijn verwarde hoofd.  

Ik weet niet waar jij naar de AA gaat, maar waar ik ging kreeg ik niet de indruk dat ze zo onverdraagzaam zijn tegen mensen die nog drinken. Wat wel klopt is dat ze aanraden als je wilt stoppen alles te mijden in de beginperiode wat je aan alcohol doet denken. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...