Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@renaldo61 En een hometrainer in een hoekje van de kamer zodat je tv kan kijken doet ook wonderen! 2 x 15 minuten per dag is al genoeg om een aardige conditie op te bouwen en je valt er zeer zeker van af! 

En ik weet niet waarom het jouw afgeraden is om fruit te eten maar het is altijd beter dan chocolade of koek en snoep! Er zit natuurlijk ook suiker in fruit maar lang zoveel niet dan in snoep enz. 

Geplaatst
2 uur geleden zei MaryArt:

@renaldo61 En een hometrainer in een hoekje van de kamer zodat je tv kan kijken doet ook wonderen! 2 x 15 minuten per dag is al genoeg om een aardige conditie op te bouwen en je valt er zeer zeker van af! 

En ik weet niet waarom het jouw afgeraden is om fruit te eten maar het is altijd beter dan chocolade of koek en snoep! Er zit natuurlijk ook suiker in fruit maar lang zoveel niet dan in snoep enz. 

Chocolade eet ik al een hele tijd niet meer, snoep ja dat deed ik nog als je rijstpap in blik snoep noemt, koek? Ik eet nu rijstwafels op aanraden van @Mormel . Wandelen doe ik veel. 

Geplaatst

ik wist niet eens dat dat bestond rijstepap in blik. Maar wat ik wel weet is dat alles wat je kant en klaar koopt slechter is dan wanneer je het zelf maakt.
Het barst ook van de room. Dus maak je het zelf dan kun je magere melk nemen, en minder suiker, of steviavlokken, of pulp van pruimen of diepvriesfruit, honing enz,
Je weet dan precies wat je eet en hoeveel Een blik van 400 gram is veel calorieen en je eet het gedachtenloos. Maak je het zelf dat verandert je hele systeem.
En je hebt meteen een gezonder tijdverdrijf. Als je eenmaal koken leuk leer vinden kun je toch best veel tijd eraan spenderen zonder er dikker van te worden.
We kompenseren wel degelijk wanneer we teveel eten en hoe bewuster we dat doen, des te gezonder we daar mee leren omgaan. En dat hoeft echt niet ineens extreem "gezond" want ook dat kan een obsessie of verslaving worden. Perfectie bestaat niet. gelukkig maar. Ga er maar mee spelen en zie wat er gebeurt.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...