Spring naar bijdragen

Spud stelt zich nog een keer voor op advies van een medelid, wat ik apprecieer

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Spud:

Met mijn oudere dieren gaat het eigenlijk best goed, ja ze worden een beetje doof en magerder maar ze zijn nog altijd aanwezig en leiden de groep.

Naar mensen toe jank ik mijn ogen uit mijn kop, zoveel onrecht weer en zoveel pijn. Nee qua rechtvaardigheid weet ik ook niet meer zoveel te zeggen.

Mijn vriend heeft me ook laten stikken, hoe verzin je het? je bent uitgerevalideert zei hij opeens en ik wist niet eens dat ik in therapie zat? Dus ja was niet fraai. 

Ik ben inmiddels mijn eigen krachten weer aan het ontdekken en het verbaast me, ik krijg meer klaar met mijn handicappen als dat ik met deze vriend voor elkaar gekregen heb. 

Ik geloof dus niet meer zo vriendschap, ik weet dat ik vrienden nodig heb, maar stel me er niet zo afhankelijk meer tegenover op. Ik vind mijn dingen en of ze daarin passen belangrijker dan dat iemand mijn accepteert. Ik ben defensiever en katachtiger geworden omdat zwerfkatten mijn passie zijn. En ik vanuit hen ook nog wel pakkende verhalen kan vertellen. Dus Mormel, het gaat goed met mij omdat ik nog steeds voor elkaar krijg dat ik toegevoegde waarde ben. Maar eigenlijk voel ik me heel eenzaam in een behoorlijk vijandige wereld. Zolang iets een doel had, kon ik me daar volledig voor inzetten. Maar het is en flauw geworden En voor mij ook niet meer te doen.

Maar het blijft sputteren als een frietpan soms.

Pas een beetje op met deze manier van denken. Mijn vroegere chef had altijd de uitspraak dat vrienden niet bestonden, maar hij had niet door dat hij het steeds was die de vriendschap verraadde door zijn egoïstische houding; tegenwoordig verlaat hij kennelijk zijn huis niet meer. Ik heb het zelf wat moeilijk met vriendschappen maar heb wel veel kennissen en peper mezelf constant in dat de meeste mensen gewoon een goed leven willen hebben (dus dat de meerderheid geen kwade intenties heeft). 
Natuurlijk ga je hier weinig aan hebben als je pas gebroken hebt met je vriend, maar ik hoop dat er iemand uit je omgeving het lef heeft om je een knuffel te geven als je huilt. 
Verzorg je een beetje.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...