renaldo61 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden (bewerkt) Ik zie hier soms de vraag verschijnen, ben je nuchter? Maar na hoeveel tijd ben je voldoende af van de invloed van alchohol? Of beter, Hoelang moet je je lichaam herstellen van alcohol? 6 uur geleden bewerkt door renaldo61 Tittel was niet hetgeen wat ik wilde.
bumperjim Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Ha! Das een vraag voor de alleroudstgedienden.
Bob Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden AI antwoord via Google: Je wordt nuchter door de afbraak van alcohol in je lever, wat gemiddeld 1,5 uur per standaardglas duurt. Drink je dus 8 glazen, dan duurt het 8 tot 12 uur voordat alle alcohol uit je systeem is. Factoren als geslacht, leeftijd en gewicht beïnvloeden de snelheid, maar dit is niet te versnellen met koffie of een koude douche.
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Mijn vraag had moeten zijn . Hoelang moet je je lichaam herstellen van alcohol?
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden OK dus het ging niet om de psychische invloed van alcohol
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden 10 minuten geleden zei bumperjim: OK dus het ging niet om de psychische invloed van alcohol Ik vrees dat ik nog zal moeten aanpassen. Het gaat me zeker ook daarom. Ik vrees dat bij mij onder andere de drang of lust naar alchohol steeds aanwezig zal blijven. De hersenen zijn ook een deel van het lichaam. Ik zal ook nooit voor zeker weten welke invloed het had en nog steeds heeft op mijn geheugen. Mijn zenuwbanen moesten zeker herstellen. Ik ga ook nooit voor zeker weten welke invloed het had en heeft op mijn spijsvertering.
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dus heeft het ook geen zin om je tijd te besteden aan die vragen @renaldo61. De algemene antwoorden kun je altijd zelf googlen. Je moet/mag hier en nu verder en het helpt enorm als je besluit dat verleidingen vrij simpel over gaan. Want die eerste niet nemen is simpel een kwestie van niet nemen. Zoals je eerder schreef: hoe het gedrag blijft bij eten (dat moet immers) zie je dat je verslavingsgevoelig bent en blijft. En dat onmatige ook. Ik tob daar ook mee. Thuis eet ik meer en vaker. Ben ik met anderen dan is mijn eetgedrag vrij normaal (want afleiding, manieren en kleinere porties). Dat onmatige speelt zich dus af als er niemand bij is, er geen sociale controle is en mijn geest/wil zwakker. Maar dan heb ik het dus ook al gekocht. Ik richt me dus om mezelf hier in te trainen, met zeer wisselend succes. Drank is al jaren niet echt meer aan de orde, En ik ga redelijk gezond met stress om, slaap giga goed en oefen nog steeds om buiten mijn comfortzone om, me wat socialer te gedragen. En net als vroeger met drank, valt het me op, hoe mensen alles met eten gezellig(er) willen maken. Er is een overdaad, het troep-eten is goedkoop en overal te verkrijgen. Dat is wat vooruitgang in de economie ons heeft gebracht na de oorlog. Mijn ouders hadden die meegemaakt, en gaven dat door aan ons. En toen de kindertjes uit Biafra; die werden erbij gehaald als ik iets niet wilde. En nu de media. Wat hebben we eigenlijk toch luxe problemen met onze verslavingen hier. Gisteren met "woke" mensen een excursie gemaakt naar een stadstuin. Alles biologisch. Mensen met weinig tevreden. Maar (net als hier met drank) de bekeerden zijn soms wat opdringerig in het willen bekeren. Veel herkenning dus, en dat gedrag stoort me bij anderen, maar vertoon ikzelf ook. Er is niet zomaar een antwoord of oplossing dus. Niet voor je vragen, niet voor je problemen en zeker niet voor hoe jij er specifiek meet omgaat. We tobben maar gewoon verder om de goed mogelijke manier die ons past.
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Duiden op de gevaren van alchohol is niet iets waar je gaat naar googelen. Toch zeker niet voor je eerste drankje denk ik.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei lady jane: Dus heeft het ook geen zin om je tijd te besteden aan die vragen @renaldo61. [...] Je moet/mag hier en nu verder en het helpt enorm als je besluit dat verleidingen vrij simpel over gaan. Ja precies. Dit soort vragen stellen, hoe legitiem ook, als je het te vaak doet blijf je om het onderwerp heen draaien. Terwijl er gelukkig meer is in het leven dan alcohol.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: Duiden op de gevaren van alchohol is niet iets waar je gaat naar googelen. Toch zeker niet voor je eerste drankje denk ik. maar jij staat toch niet voor dat eerste drankje? Nu? Ik snap jouw manier van denken niet geloof ik. Waarom je op dit ingaat en niet op de rest van wat ik schreef. Moeps reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 16 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 minuten geleden 55 minuten geleden zei lady jane: maar jij staat toch niet voor dat eerste drankje? Nu? Ik snap jouw manier van denken niet geloof ik. Waarom je op dit ingaat en niet op de rest van wat ik schreef. Het gaat op dit forum niet alleen over mij. We proberen mensen te ontraden alchohol te gebruiken, tenminste dat hoop ik toch dat dit de bedoeling is. @bumperjim Ik begrijp mensen goed waarvoor het middel alcohol, gamen of andere drugs het enigste is waarvoor ze uit het bed komen. Ik denk dat we niet genoeg op de gevaren hiervan kunnen duiden. En het is bewonderenswaardig hoe goed U nu met alles omgaat @lady jane. Ik vind maar weinig plezierige dingen in het leven, bijvoorbeeld het wielrennen interesseert me bijna niets meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden