Mormel Geplaatst gisteren om 13:04 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 13:04 (bewerkt) Bedankt voor de steun. Eerste dag zit erop, goed verlopen, en aan de horizon begint iets te lonken dat op toekomstperspectief lijkt. De eerste keer dat ik zo zwaar crashte als de voorbije jaren, had ik net mijn diploma en heeft het zes lange jaren geduurd voor ik terug een stabiel leven had. In februari zal het zes jaar geleden zijn dat ik deze keer crashte, dus wie weet, misschien zit ik weer op de weg naar betere tijden. Edit: ik zou er bijna bijgelovig van worden (zeven vette en zeven arme jaren). gisteren om 13:05 bewerkt door Mormel knakker reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst gisteren om 14:29 Rapport Geplaatst gisteren om 14:29 1 uur geleden zei Mormel: Bedankt voor de steun. Eerste dag zit erop, goed verlopen, en aan de horizon begint iets te lonken dat op toekomstperspectief lijkt. Goed van je, je kunt het. 1 uur geleden zei Mormel: De eerste keer dat ik zo zwaar crashte als de voorbije jaren, had ik net mijn diploma en heeft het zes lange jaren geduurd voor ik terug een stabiel leven had. In februari zal het zes jaar geleden zijn dat ik deze keer crashte, dus wie weet, misschien zit ik weer op de weg naar betere tijden. Edit: ik zou er bijna bijgelovig van worden (zeven vette en zeven arme jaren). Laat het maar langer duren als zeven jaar.
Mormel Geplaatst gisteren om 17:28 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 17:28 @renaldo61: bedankt. Daarnet gecontroleerd of ik gisteren mijn medicatie wel heb genomen want het voelt aan alsof ik XTC in mijn lijf heb (nooit genomen maar wel bekend met de werking). Daarnet nog in de winkel de hele tijd aan het neuriën en glimlachen. Groot verschil met gisteren toen mijn meest donkere gedachten weer naar boven kwamen. Dat was en zal waarschijnlijk een van mijn problemen blijven op gebied van werk. Mijn vorige werkgever verwoorde dit goed: "op zijn goede dagen is dat de beste werknemer die je kunt hebben, op zijn slechte dagen kun je er niets mee aanvangen". Ik heb dit bij mijn vorige werk lang kunnen opvangen omdat ik zelf het werk regelde zodanig dat ik op een slechte dag gewoon het noodzakelijke deed, vroeg stopte en de rest van het werk doorschoof naar de volgende dag; maar aan dat liedje is een einde gekomen toen mijn werkgever extra winst wou maken en een grote klant binnen haalde, waardoor ik zelfs voor het noodzakelijke gedaan te krijgen minstens tien uur op de werkvloer stond (ja, ja, wettelijk mag je maar x aantal overuren kloppen per jaar, maar de bakkerij was (is?) een sector die zich daar weinig van aantrok). Sorry dat ik weer zaag over werk, maar het is mijn draadje dus ik vind dat ik dat mag. En nu tijd voor een dansje. (Ja, ik zit hier nog met koffie en wel tabak, zo meteen waarschijnlijk best overschakelen op thee.)
Noelle Geplaatst gisteren om 17:49 Rapport Geplaatst gisteren om 17:49 (bewerkt) Fijn dat je werkdag zo goed is gegaan. En ondanks dat er waarschijnlijk wat pieken en dalen zitten in je gevoel en er goede en slechte dagen zijn, lees ik je een stuk positiever zonder de drank. Dus ga zo door! gisteren om 17:49 bewerkt door Noelle
renaldo61 Geplaatst gisteren om 18:14 Rapport Geplaatst gisteren om 18:14 @Mormel Ik weet niets van die drug, waarom zou het niet nemen van medicatie een goed gevoel geven? Of begrijp ik dat verkeerd? Heeft je stemming niet meer te maken met je werkdag? Dat er bij kleine werkgevers veel overuren geklopt worden is ook een bekend oud verhaal. Een gewoonte die nog steeds niet uitgeroeid is.
Mormel Geplaatst gisteren om 18:33 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 18:33 (bewerkt) @renaldo61: een van mijn diagnoses is bipolair dus ik neem medicatie om mijn stemmingsschommelingen af te vlakken (je wilt me niet tegenkomen als ik naar manie glijdt, dan ben ik een duracelkonijntje dat aangesloten is op een kernreactor). Breek me de mond niet open over kleine zelfstandigen en wat zij verwachten van hun personeel; het ergste zijn zij nog die nooit in een normaal arbeidscircuit hebben gewerkt en hebben kunnen ervaren wat er tegenwoordig voor personeel gedaan wordt. Edit: toch maar niet. 10 uur geleden bewerkt door Mormel iets te veel uit mijn privéleven geplaatst
knakker Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Mooi dat dag 1 goed is verlopen op het werk. Hoed u voor de terugslag nu. Of heb jij daar geen last van? Dat je iets met enige moeite en zenuwen droog hebt weten te doorstaan, en dat je dan als je denkt dat het veilig achter de rug is en het gevaar geweken je het alsnog op een zuipen zet?
Mormel Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden @knakker: ik vrees dat ik de terugslag gisteren in mijn gezicht gekregen heb. Was na het werk compleet euforisch en liep op wolkjes, zozeer dat ik zin had om uit te gaan en onder de mensen te komen. Heb dat laatste niet gedaan, maar ben 's avonds laat wel wijn gaan halen. Ineens ook de reden waarom ik vandaag niet op het pact sta, ik giet de overschot niet weg. Normaal is straks wel alles op en begin ik morgen weer nuchter. Gevoel voor mezelf is redelijk dubbel nu. Enerzijds ben ik enorm tevreden over hoe het werk verliep, anderzijds heb ik daarna wel gefaald in het droog houden. Heel eerlijk gezegd ben ik niet zo kwaad op mezelf en kan ik het wel begrijpen, zolang morgen maar terug nuchter wordt; eigenlijk denk ik dat dat beter is dan gewoon kwaad/droef te blijven over het falen, want dan zie ik ook geen reden om nog te proberen. Voor mezelf weet ik dus vrij goed hoe de situatie staat, maar in feite ben ik nu nog aan het evalueren hoe dit staat tot dit forum. Zowat elk lid hier is compleet gestopt met drinken en dan hang ik hier wat tussen met enerzijds wel de wil om compleet te stoppen maar anderzijds met constant hervallen en terug drinken. Daarom vraag ik mezelf af of mijn aanwezigheid niet schadelijker is voor anderen dan wel helpend.
knakker Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Snotver, dat is wel balen van die terugslag. Droef- en kwaadheid over het ‘falen’ is slechts wenselijk als het je help gemotiveerd te worden om het een volgende keer anders te doen. Over je aanwezigheid met je terugvallen moet je je geen kopzorg maken. Daar is het forum nu juist voor bedoeld. Bij de taalcursus Parlez-vous français beklaagt men zich toch ook niet dat de deelnemers zo slecht frans spreken? Nait soez’n. Kop derveur. 5 uur geleden bewerkt door knakker
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Vooreerst er is geen enkel probleem met mensen die nog gebruiken @Mormel . We zijn hier tenslotte op een verslavingsforum. Later plaats ik nog meer.
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Gisteren ging ik naar een cursus van de herstelacademie , https://herstelacademie.be/cursussen/alcohol-de-baas/ Het was de eerste bijeenkomst. De meeste deelnemers hebben een alcoholverleden. Maar er waren daar twee die zich een vreemde eend in de bijt voelden. @Mormel Omdat ze willen blijven beperkt verder gebruiken. Ik kan dat wel niet, beheerst gebruiken. Maar als je de intentie hebt om aan het probleem iets te doen moet het toch kunnen? Ook beheerst drinken.
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 9 minuten geleden zei renaldo61: Gisteren ging ik naar een cursus van de herstelacademie , https://herstelacademie.be/cursussen/alcohol-de-baas/ Het was de eerste bijeenkomst. De meeste deelnemers hebben een alcoholverleden. Maar er waren daar twee die zich een vreemde eend in de bijt voelden. @Mormel Omdat ze willen blijven beperkt verder gebruiken. Ik kan dat wel niet, beheerst gebruiken. Maar als je de intentie hebt om aan het probleem iets te doen moet het toch kunnen? Ook beheerst drinken. Ik denk dat het kernwoord hierbij beheerst is. Als jij je lichaam een enorm verslavende stof toedient in hoeverre spreek je dan nog over beheersing (karakter) dan wel over hoe je lichaam hierop reageert (fysiek). Eenmaal je het punt van verslaving hebt bereikt geloof ik niet dat je nog kunt spreken over beheerstheid. Ik weet van mezelf dat zodra ik het eerste glas drink, dat ik nooit weet waar het zal eindigen en dat is volgens mij het grote verschil met mensen die één of enkele glazen kunnen drinken en vervolgens op koffie over schakelen. Iemand op de AA verwoorde dit goed: wij gaan je hier niet leren hoe je enkele glazen kunt drinken en dan stoppen, simpelweg omdat wij die kennis niet hebben.
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Mormel Ik heb in veel geen beheersing meer. 22 minuten geleden zei Mormel: Iemand op de AA verwoorde dit goed: wij gaan je hier niet leren hoe je enkele glazen kunt drinken en dan stoppen, simpelweg omdat wij die kennis niet hebben. En toch doet een grote meerderheid van de (drinkers)mensen dit.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: @Mormel Ik heb in veel geen beheersing meer. En toch doet een grote meerderheid van de (drinkers)mensen dit. Dat is net het punt: het is niet omdat iedereen dit kan dat jij dit kan. Je mag er jaloers op zijn, je mag denken dat het deze keer wel lukt, je kunt je eraan ergeren... het verandert niets aan het feit dat jouw lichaam anders reageert op alcohol dan de meerderheid van de mensen. Echt, mijn leven zou een pak eenvoudiger zijn als ik bij een etentje enkele glazen wijn kon drinken, daarna naar huis gaan en de volgende ochtend zou opstaan met een kater. Realiteit is echter dat die enkele glazen wijn gevolgd worden door een niet te lessen dorst die pas stopt tot ik in slaap val waarna ik ontwaak zonder kater en dadelijk verlang naar meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden