Mormel Geplaatst gisteren om 11:12 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 11:12 @Claudius: Voor mij is het de tweede keer dat ik mij in de rol van stiefvader bevind. Zelf nooit kinderen gewild omdat ik genetisch belast ben en dit absoluut niet wil doorgeven. De eerste maal was ik tweeëntwintig en had ik een knipperlicht relatie met een 38 jarige vrouw wier zoon 6 was toen ik haar leerde kennen. We zijn grofweg zeven jaar samen geweest, nooit samen gewoond en op het einde heb ik de stekker uit de relatie getrokken omdat we beiden dronken en elkaar eigenlijk de afgrond in trokken. Wel nooit spijt van gehad want het was een heel intense relatie met veel drank en seks. Enkele jaren geleden ben ik mijn toenmalige stiefzoon tegen het lijf gelopen. Hij herkende mij dadelijk en is mij komen bedanken voor de jaren dat ik er was omdat ik een stiefvader was die zorgde dat er altijd eten was en nooit agressief was. Nu zit ik dus voor een tweede keer in zo'n relatie (alleenstaande moeder met een zoontje), met als verschil dat we deze keer getrouwd zijn en ik al wat ouder begin te worden waardoor ik ook begin na te denken over mijn nalatenschap. Eigenlijk zou ik graag hebben dat mijn huidige stiefzoon van mij erft. Niet alleen dat hij van mij erft maar ook dat hij mijn gedachtengoed verder zet. Misschien klinkt dit vreemd, maar ik heb mijn woning zodanig verbouwt dat het bijna energie neutraal is, mijn tuin is klimaatbestendig en levert een groot deel van het jaar voedsel, daarnaast zet ik mij in als vrijwilliger en ga ik bijvoorbeeld zwerfvuil rapen; allemaal zaken waarvan ik hoop dat ik ze aan iemand kan doorgeven.
Mormel Geplaatst gisteren om 11:16 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 11:16 15 minuten geleden zei Amalia: Dat was al wel duidelijk, met je "woehoe"-bericht van vannacht. En? Was ze blij je (zo) te horen? Geen idee meer hoe ze zelf reageerde, weet nog wel dat ik eindelijk nog eens met mijn stiefzoon heb kunnen spreken. Natuurlijk zou het beter zijn dat ik dit niet doe, maar gisteren was het overmacht.
Smaragdie Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 23 uur geleden zei Mormel: We zijn dag drie en ik ben nog steeds aan het drinken. Onlangs plaatste @Smaragdiehier een bericht dat hij al enkele dagen aan het drinken was, en ik herken het enorm. Eens ik begin te drinken dan is er geen stoppen aan en drink ik door tot ik compleet crash. Dacht dat ik deze nacht dat punt had bereikt maar kennelijk nog niet. Dat zijn binges voor mij helaas. Maar kon het wel na 3 dagen stoppen nu. Voorheen kon ik een week doorgaan en langer zeker in vakanties bv.. Maar mijn hele nuchtere periode en inzichten. Ook dankzij dit forum lieten mij stoppen. Ook vanwege verantwoordelijkheden en meer. Hoe gaat het nu met je? Eens gaat het stoppen door je lichaam. geest en meer. Maar je kunt ook stoppen omdat je idd niet meer kan en dan denken dit wil ik niet meer... Dit wilde ik je wel meegeven. Las mooie dingen in jouw draadje. Dingen die je wilde overdragen aan anderen. Je stiefzonen etc. Iets voor de wereld betekenen. Dat puin vuil opruimen bv. Mooi. Als ik het kan, kun jij het ook wel...Nu nog doen en voortzetten. Vallen en opstaan. Hoort bij het gehele proces helaas of gelukkig. Succes man.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Smaragdie: ben nu aan mijn laatste glas bezig, en het is effectief het laatste glas daar er geen mogelijkheid meer is om drank bij te halen. Heb mijn bankrekeningen weer leeg getrokken dus beschik over niets van geld tot het einde van deze maand. Weet dat het vallen en weer opstaan erbij hoort, maar begin moe te worden. Deze nacht weer geteisterd door nachtmerries en ontwaken aan het voeteind van mijn bed. Die constante schommeling tussen veel energie en diepe depressie, het begint zich te wreken. Na een mislukte zelfmoordpoging achttien jaar geleden, waarvan ik nog altijd niet begrijp hoe ik die overleefd heb, heb ik mezelf beloofd de rit van het leven uit te zitten, maar het weegt. En dat is dan het lastige, nu zou ik mij kunnen aanmelden bij de crisisopvang maar als ik morgen ontwaak is de kans groot dat mijn gemoed weer compleet is omgeslagen en dat ik mij laat ontslaan omdat ik mij goed voel.
Smaragdie Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Zo herkenbaar man maar wil zoveel zeggen/tikken, heeft geen zin denk ik nu. Je bent wel een mooi oprecht mens en ben blij dat het 18 jaar geleden niet is gelukt. Dat zal best een reden hebben. Pak die AA op en blijf in contact. Denk aan je vanuit Nederland. Je bent nooit niet alleen! Hop dat je zo/straks even kunt slapen. Weg uit je hoofd/koppie zijn.
Smaragdie Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Wil nog wel 1 ding toevoegen. Je hebt geen geld meer om drank te kopen tot eind van de maand?? Hoe ga je dan eten etc?? Dat kan ik dan niet begrijpen maar goed. Heb met je te doen want zover liet ik het nooit komen. Klote verslaving is het bah. 2 uur geleden bewerkt door Smaragdie
Smaragdie Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden En mocht je er echt voor nu/straks niet uitkomen mag je mij altijd een persoonlijk bericht sturen of vragen om mijn mobiele nummer. Heb gezeten waarin jij nu zat. Crisis opnames ook doorgemaakt. Soms helpend en vaak ook snel weg daar. Er is een leven na dit alles. Hoe lastig en soms heel mooi ook. Dus schroom niet.. Je moet het wel zelf doen met hulp van en dat mag. Hou je goed en ga slapen als het lukt.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Smaragdie: geen zorgen over eten. Ik heb mijn voorraadkasten goed gevuld en daarnaast is het nu volop oogstseizoen. Denk dat ik al een kleine vijftien liter courgettesoep heb ingevroren.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Smaragdie: enorm bedankt voor het aanbod maar geld zou betekenen dat ik drank ga halen. Onze berichten hebben elkaar gekruist, maar ik heb dus een ruime voedselvoorraad in huis. Ben wel blij om te zien dat het met jou beter gaat dan de laatste keer dat je berichten plaatste.
Smaragdie Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goed van die voorraadkasten, slim! Soep is te verdragen.....Ben gek op soepjes. Laat je morgenochtend wat weten van je?Voor nu sterkte en hou je bijeen, lees je enorm graag dat is mijn intuïtie. Take care!!!
Smaragdie Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Alles kruist elkaar/ons nu even idd @Mormel Waar jij zat/zat ik ook....Daarom denk ik. Ik herpak mij dankzij dingen die ik nog wel leuk kan vinden denk ik? Werk en mijn beestjes, familie en ook dit forum ander zou ik het zeker niet gered hebben. Vandaar. Jammer dat je niet dichterbij zit. Je kunt er komen als je het zelf wil...En ingaat zien, weet ik zeker. Voor nu ga muziek luisteren en shoppen. Doei lieverd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden