Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
4 uur geleden zei Rosee:

En lukt dat?

Meestal wel. Soms niet en ben ik er meer mee bezig dan ik wil. Andere keren gaat het prima. Het blijft een beetje aanmodderen.

2 uur geleden zei Amalia:

dat niemand er meer iets van durft te zeggen

Wat moet er op gezegd worden? Iedereen bewandelt zijn eigen weg. Een beetje duidelijkheid is wel fijn, voor jezelf en voor de anderen hier. Daarom is het goed als ernaar geïnformeerd wordt vind ik.

Geplaatst
1 uur geleden zei Lonster1:

Meestal wel. Soms niet en ben ik er meer mee bezig dan ik wil. Andere keren gaat het prima. Het blijft een beetje aanmodderen.

Wat moet er op gezegd worden? Iedereen bewandelt zijn eigen weg. Een beetje duidelijkheid is wel fijn, voor jezelf en voor de anderen hier. Daarom is het goed als ernaar geïnformeerd wordt vind ik.

Ik zit niet op goedkeuring te wachten van wie dan ook 😁

Geplaatst

Ik blijf daar altijd nieuwsgierig naar @Lonster1,omdat ik het zelf ook steeds zo heb gedaan. Bij mij kan dat dan best een tijd lang goed gaan, maar toch gaat het dan weer af en toe mis (als in over mijn grens heen gaan, geen rem, gevolgd door een megakater) Dat gebeurde niet vaak meer, maar ik kan dat gewoon niet meer aan. Dus nu toch maar weer helemaal niks sinds december vorig jaar. Dan weet ik tenminste zeker dat het niet mis gaat. Maar toch, om nou helemaal nooit meer te drinken. Ik weet het niet. Maar gelukkig hoeft dat ook niet.

Geplaatst
4 uur geleden zei Lonster1:

Vroeger kregen minderaars die gloedvol het stoppen predikten nog wel eens commentaar. Hoeft niet van mij hoor, maar het valt me op.

Geplaatst

Toen ik met mate dronk, had ik wel eigenaardige dingen. Als ik dan van mezelf 2 glazen mocht,  wilde ik wel dat het echt 2 redelijk gevulde glazen waren en niet bijv anderhalf glas, want dat vond ik zonde, omdat ik nu 2 glazen mocht, dus dan moesten het er ook 2 zijn. Dus dat is toch redelijk obsessief haha.

Geplaatst
8 minuten geleden zei bumperjim:

Je moet eerst stoppen voordat je kan minderen hè

Tja, voor de meesten hier is dat niet weggelegd, maar die discussie is hier al zo vaak gevoerd....

Geplaatst

Overigens zegt het wel wat. Een minderaar probeert een verslaafde te helpen bij het stoppen. Wat is belangrijker, dat iemand wat hulp aangeboden krijgt, of DAT MAG JIJ NIET, want je staat zelf niet helemaal droog 🤣 Gatekeeping heet dat. Kinderachtig gedrag. Als ik iemand help en tegelijkertijd af en toe wat drink, dan veeg ik verder mn achteruiteinde af met wat voor commentaar dat moge oproepen.

Geplaatst (bewerkt)
9 uur geleden zei Amalia:

Vroeger kregen minderaars die gloedvol het stoppen predikten nog wel eens commentaar. Hoeft niet van mij hoor, maar het valt me op.

Klopt hoor Amalia. 

9 uur geleden zei bumperjim:

Overigens zegt het wel wat. Een minderaar probeert een verslaafde te helpen bij het stoppen. Wat is belangrijker, dat iemand wat hulp aangeboden krijgt, of DAT MAG JIJ NIET, want je staat zelf niet helemaal droog 🤣 Gatekeeping heet dat. Kinderachtig gedrag. Als ik iemand help en tegelijkertijd af en toe wat drink, dan veeg ik verder mn achteruiteinde af met wat voor commentaar dat moge oproepen.

Tsja, sommigen zijn nou eenmaal gewoon roomser dan de paus... 

Ik ben ook een minderaar, heb daar nooit omheen gedraaid, maar de reacties in het verleden konden behoorlijk heftig zijn. 
Het verwijt viel nog wel eens dat je anderen aanzette tot drinken door aan te geven dat het je gelukt was om op een normale manier met drank om te gaan. 
Of je werd gewoon voor leugenaar uitgemaakt... 

bewerkt door Yvonne
Geplaatst
17 uur geleden zei Claudius:

De afspraak met het slaaplabo werd gemaakt tijdens een raadpleging bij een neuroloog,

Je hebt dus voldaan aan een bezoek bij een neuroloog. Je hebt de verslavingskliniek ook mogen verlaten.

Je bent al een tijd op "vrije voeten". Had je die afspraak ook af kunnen zeggen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...