JamesM Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Het is de grootste stap die ik in mijn leven heb gemaakt. Het grootste cadeau ook. Alleen dat kost tijd. En rouwen hoort daarbij. Zelf ben ik nu voor de derde keer bezig met het stappenwerk: de eerste keer was heel voorzichtig en vluchtig, de tweede keer met behulp van het NA werkboek tot stap 5 gekomen en toen realiseerde ik me dat ik echt een sponsor nodig had. Met behulp van mijn sponsor nu bij stap 7 en de voorgaande stappen zeer grondig aangepakt. Inzichten opdoen kost namelijk tijd. En die eerste stap is misschien wel de allerbelangrijkste, goed om daar veel tijd voor te nemen. Ik dacht toen ik begon aan het stappenwerk dat ik een soort supermens zou worden: vrij van emoties, en alles wat er op mij afkomt altijd positief kunnen handelen. Door de stappen heb ik geleerd dat ik gewoon een mens mag zijn, net zoals iedereen. Met ups en downs. Dus ja, het is ineens intens wat ik voel. Zowel positief, maar natuurlijk vooral ook negatief (want die dronk ik altijd weg). En dat is helemaal niet erg, want zo ervaren niet verslaafden dat ook. Dat is wie ik ben. En ik heb mijn Hogere Macht leren kennen en dat geeft mij ook veel rust en vertrouwen. Ga vooral zo door, neem de tijd voor de stappen (er zit niet voor niets een bepaalde volgorde in) en laat het proces zijn beloop. Succes!
gelukkigzonder Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Wat mooi om te horen, @JamesM, dat jij er zoveel aan hebt. Ik ben op zoek naar een sponsor. En ik weet zeker dat die binnenkort op mijn pad komt. Ik heb een intake bij Truberdorffer vandaag en hopelijk kan ik dus ook snel daar terecht. Naast de meetings die ik volg. En ja het leven is er een van golven. Leren omgaan hiermee is een groot doel voor mij. Ik ben een kei in het bagataliseren van mijn problemen. Wals eroverheen, kan snoeihard zijn voor mezelf. Veel minder voor de ander. dank je voor je reactie. liefs
JamesM Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Welke meetings volg je? Wat ik zo begrijp is dat er bij de AA niet zoveel aan sponsorschap wordt gedaan. Ikzelf ga wekelijks naar NA en CA meetings. Bij de CA heb ik mijn sponsor gevonden. Truberdorffer doet alleen ambulante hulp toch? En volgens mij werken zij ook met het 12 stappenprogramma. Goed hoor dat je je herstel zo serieus aanpakt. Bekijk het van dag tot dag en wees mild voor jezelf. Hard zijn voor jezelf is mij bekend, want dat was de enige manier om te overleven. Hard zijn = je eigen behoeften opzij zetten ten koste van je eigen mentale gezondheid. Dat mag je nu leren loslaten.
gelukkigzonder Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik volg de AA, CA en ook SLAA, de laatste vond ik de minste interessante. toch haal ik uit alle meetings wel iets. Trubendorffer is idd ambulante zorg. als het goed is, kan ik over3 weken starten bij Trubendorffer. Heb dus een go. wat fijn dat je bij de CA je sponsor hebt gevonden.
JamesM Geplaatst 57 minuten geleden Rapport Geplaatst 57 minuten geleden Wat goed, gefeliciteerd! En hoe lang duurt zo'n traject?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden