Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik hoop zo dat het je gaat helpen. Ik heb er ook een tijd last aangehad, verschrikkelijk.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik mis Bob zijn vakantiefoto´s, was leuk om bij dag te dromen. Maar enfin, het is me een dag gelukt om stroom gebruik zo te verlagen dat ik alleen nog maar de vriezer gebruik. En ik zag gelijk verschil in wat ik ging terugkrijgen. Ik ga al heel veel terug krijgen daarom bestookt mijn stroommaatschappij me ook met mails of ik mijn voorschot niet wil verlagen. Maar dat doe ik niet omdat dat mijn spaarpot is. En ik liever terug krijg dan bij moet betalen. Maar dit was wel even heftig om te doen. Ik was geïnspireerd door de vraag dat we ooit tussen 16 uur en 21 uur minder moesten doen met stroom omdat de energie maatschappijen het niet aankonden. Ja, sorry maar helaas vind ik het dan leuk om de uiterste uit te zoeken. Dus vandaag tussen 16 uur en 19 uur heb ik behalve mijn diepvriezer geen enkele stroom meer afgenomen. En wat gebeurde er met mijn digitale meter? Deze gaf de prognose dat ik 200 euro meer terug ga krijgen op mijn afrekening dan de dag ervoor. Het loont dus wel! En eigenlijk was het helemaal niet zo moeilijk. Ik heb alleen een beetje advies nodig van mensen die met mij op een meeting waren, waarbij ik een brander bij had een fluitketel en een koffiemaker. Mijn vraag is, hoe maak je koffie met die koffiemaker? Want de fluitketel doet het nog, dus ik heb deze ochtend lekker koffie kunnen drinken met wat van mijn gasvuur en mijn fluitketel en een keer niet de waterkoker aangezet. Het was allemaal niet zo moeilijk ofzo, al heb ik een beetje vals gespeeld want ik was 8 uur van huis, maar ik heb mijn ochtend koffie wel zonder stroom gedronken. En toen de hele dag geen stroom en toen ik thuis kwam liet ik ook alle stekkers eruit. Ik heb mijn eten opgewarmd op de barbecue. Een beetje onhandig dat wel maar wat ik nu bereikt heb wel grappig. En daarna ben ik gaan lezen. En dat ging totdat het donker werd, maar toen was het bijna 21 uur dus toen heb ik het opgelost met mijn oplaadbare lampjes. Ik vind het gewoon heel grappig! En ik heb zin om het morgen te overtreffen. Gewoon omdat ik nu weet dat ik het kan. Maar ja morgen regen voorspeld, dus mijn houtjes voor de barbecue kan morgen beter alvast beterstellen want anders wordt het lastig om vuur te maken. Naast dat ik graag ooit eens in Noorwegen zou willen belanden, survival ik nog wat rond op de plek die mijn thuis noemt. Wendy75 en Kunsie64 reageerden hierop 2
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Werkt overigens ook heel erg goed tegen keelpijn! Theelepeltje laten smelten op je tong... en is nog lekker ook. (haha, en ze zeggen zelfs dat het goed is voor je mondhygiëne, als je het door je mond laat gaan. Ook al is het zoet, dan nog werkt het tegen infecties etc. Beter dan mondspoeling) Spirit reageerde hierop 1
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 minuten geleden zei Spud: Ik mis Bob zijn vakantiefoto´s, was leuk om bij dag te dromen. Maar enfin, het is me een dag gelukt om stroom gebruik zo te verlagen dat ik alleen nog maar de vriezer gebruik. En ik zag gelijk verschil in wat ik ging terugkrijgen. Ik ga al heel veel terug krijgen daarom bestookt mijn stroommaatschappij me ook met mails of ik mijn voorschot niet wil verlagen. Maar dat doe ik niet omdat dat mijn spaarpot is. En ik liever terug krijg dan bij moet betalen. Maar dit was wel even heftig om te doen. Ik was geïnspireerd door de vraag dat we ooit tussen 16 uur en 21 uur minder moesten doen met stroom omdat de energie maatschappijen het niet aankonden. Ja, sorry maar helaas vind ik het dan leuk om de uiterste uit te zoeken. Dus vandaag tussen 16 uur en 19 uur heb ik behalve mijn diepvriezer geen enkele stroom meer afgenomen. En wat gebeurde er met mijn digitale meter? Deze gaf de prognose dat ik 200 euro meer terug ga krijgen op mijn afrekening dan de dag ervoor. Het loont dus wel! En eigenlijk was het helemaal niet zo moeilijk. Ik heb alleen een beetje advies nodig van mensen die met mij op een meeting waren, waarbij ik een brander bij had een fluitketel en een koffiemaker. Mijn vraag is, hoe maak je koffie met die koffiemaker? Want de fluitketel doet het nog, dus ik heb deze ochtend lekker koffie kunnen drinken met wat van mijn gasvuur en mijn fluitketel en een keer niet de waterkoker aangezet. Het was allemaal niet zo moeilijk ofzo, al heb ik een beetje vals gespeeld want ik was 8 uur van huis, maar ik heb mijn ochtend koffie wel zonder stroom gedronken. En toen de hele dag geen stroom en toen ik thuis kwam liet ik ook alle stekkers eruit. Ik heb mijn eten opgewarmd op de barbecue. Een beetje onhandig dat wel maar wat ik nu bereikt heb wel grappig. En daarna ben ik gaan lezen. En dat ging totdat het donker werd, maar toen was het bijna 21 uur dus toen heb ik het opgelost met mijn oplaadbare lampjes. Ik vind het gewoon heel grappig! En ik heb zin om het morgen te overtreffen. Gewoon omdat ik nu weet dat ik het kan. Maar ja morgen regen voorspeld, dus mijn houtjes voor de barbecue kan morgen beter alvast beterstellen want anders wordt het lastig om vuur te maken. Naast dat ik graag ooit eens in Noorwegen zou willen belanden, survival ik nog wat rond op de plek die mijn thuis noemt. Grappig, ik ben ook zo. Ik kan prima alles betalen maar het is bij mij een sport om zoveel mogelijk te doen op de kracht van mijn zonnepanelen. Ik werk vanuit huis (gelukkig heb ik die mazzel) en als de zon schijnt probeer ik zoveel mogelijk te wassen op zonkracht. Vandaag ook weer 2 wassen gedraaid en buiten laten drogen gewoon omdat het kan. De vaatwasser doe ik pas aan als de zon op de panelen schijnt etc. Maar.... ik zou dan niet op de bbq mijn eten klaarmaken met deze koude temperatuur 's avonds. Dan kook ik lekker binnen. Zo ben ik dan ook wel weer. Kunsie64 reageerde hierop 1
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb vanavond mijn moeder in bed gelegd. Ze voelde zich zo ellendig en in de war toen ik belde. En ik kan er nu makkelijk even heen. Lekker geknuffeld. Bijzonder ook. Ze had later wel weer even inzicht in haar situatie leek het. Gelukkig. Maja, rapilos en lady jane reageerden hierop 3
Woman Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Leuk Spud, Ik ben er ook mee bezig. Om te voorkomen dat ik veel verlies aan verwarming laat ik deze de hele dag uit. Ik heb de hele dag de zon in de kamer dus die verwarmt en als deze weg is doe ik de gordijnen dicht. Als het te fris wordt kruip ik met de hondjes, een warm vest en een dekentje in het allerkleinste kamertje waar de tv staat en die verwarm ik een minuutje met een elektrisch kacheltje. Dat kamertje is 2 x 3 dus dat is zo warm. En blijft ook warm. Ik ga vroeg naar bed, dan kan ik lekker lang lezen in bed. Ik slaap in de woonkamer die is erg groot, met gordijnen heb ik een soort bedstee gemaakt. Daar staat geen tv, alleen een zitgedeelte en een werktafel. Alle lampen uit behalve een leeslampje. Iets minder radicaal dan jij maar ik begin net en verwacht dat dit ook doorzet naar nog meer maatregelen. Alleen rond de feestdagen heb ik de verwarming aan gehad en als het erg vriest zet ik em op 10 om de waterleidingen niet te laten bevriezen. Je inspireert me om nog verder te zoeken naar verdere stappen, wel zo dat het leefbaar blijft. Kunsie64 reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 08:09 Rapport Geplaatst gisteren om 08:09 Leuk die verhalen over extreme bezuinigingen. Ik doe dat ook. Ik heb de verwarming ook bijna uit staan behalve als het vriest. Ik woon in een soort tiny house qua oppervlakte (40 m.2) en ik heb in mijn slaapkamer een bedstee gemaakt om ruimte uit te sparen. Ik kan boven en onder de bedstee veel spullen kwijt achter Louvre deurtjes. Bovendien heb ik bij mijn voeteneinde een elektrische deken die ik aanzet als ik smorgens in bed lig wat ik vaak doe, vanwege rugproblemen. Dat kost haast niks aan elektriciteit en is heerlijk warm. Een lekker vest aan en mijn voeten blijven lekker warm en ik heb daar een kleine tv neergezet en veel boeken en van alles om daar te lekker te vertoeven. Ook een klein leeslampje en meer staat niet aan in de slaapkamer. Smiddags ga ik vaak dingen doen o.a. sporten of fietsen en rond 7 uur zit/ lig ik alweer in de bedstee. In mijn huiskamer ben ik weinig te vinden behalve als ik visite krijg. En ik hoef dit allemaal niet te doen om geld uit te sparen want ik betaal huur inclusief gas, water en elektriciteit. Maar ik vind het een sport om het te doen.
Wendy75 Geplaatst gisteren om 08:20 Rapport Geplaatst gisteren om 08:20 Hier ook inderdaad, overdag de gordijnen open om door de zon alles te laten verwarmen. Als de zon weg is gordijnen dicht en een lekkere trui aan met dikke sokken. Van de verwarming krijg je toch enkel maar een droge huid.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden