OpperVaagheid Geplaatst 2 januari Rapport Share Geplaatst 2 januari Goedemiddag, Even een kleine voorstelling. Afgelopen 20 jaar loop ik met een alcoholprobleem rond. 7 jaar geleden had ik het pas eindelijk door en ben in behandeling gegaan. 3 opnames, 2x8 weken en 1x 2 weken.. en daarna was het over, geen nazorg. 9 thuisdetoxen, ook zonder nabehandeling. Vorig jaar bij een andere instantie gegaan. Hierna 124 dagen clean, helaas terugval. Daarna op genomen in Portugal, prima! Na 110 dagen kreeg ik zoveel gezeik aan me kop, dat ik 3 bier heb gedronken en dit heb toegegeven. Waarschuwing. Daarna, nog een waarschuwing voor het spelen van een spelletje op me telefoon, die accepteer ik maar. Toen kreeg ik te horen dat ze me het liefste in een safehouse wilde hebben, toen ik daar nee tegen zei, ben ik eruit gepleurd. Ondertussen relatie met me vriendin over, een dochter die me liever niet meer ziet, geen contact meer met me moeder. Vorige week een zooi pillen naar binnen gegooid in de hoop dat het over zou zijn, gelukkig niet. Morgen maar weer de huisarts bellen om te kijken wat die nog kan en wil doen voor me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 2 januari Rapport Share Geplaatst 2 januari Welkom! De huisarts gaat geen wonderen voor je kunnen doen, je moet vooral zelf willen stoppen. Hoeveel drink je op dit moment? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 2 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari Huisarts gaat inderdaad geen wonderen doen, het zelf willen stoppen, dat is een chaos. Ik wil wel, maar zoveel prikkels die zo hard binnen komen. Op dit moment zit ik op zo'n 12 0.5 per dag Ik zou echt zo graag willen dat het stopt, daarom ben ik hier ook gekomen. Dagelijks bel ik ook met fellows, maar ook dat helpt gewoon niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 2 januari Rapport Share Geplaatst 2 januari Welkom hier, fellows ken ik niet? Ik ben gestopt omdat mijn psychiater dreigde me ergens op te sluiten en de sleutel weg te smijten. Dat heeft gewerkt bij mij. Ik dronk zeer veel dagelijks. Ik loog ook altijd over hoeveel ik dronk. Je huisarts gaat inderdaad geen wonderen kunnen doen. Wil je stoppen met drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 2 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari Uiteraard wil ik stoppen met drinken. Maar eerst moet ik de chaos uit me kop krijgen en vooral ook weten, waarom ik nog steeds drink. Fellows -> "collega's" van de NA/AA/CA/weet ik veel wat voor A's nog meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 2 januari Rapport Share Geplaatst 2 januari 14 minuten geleden zei OpperVaagheid: Uiteraard wil ik stoppen met drinken. Maar eerst moet ik de chaos uit me kop krijgen en vooral ook weten, waarom ik nog steeds drink. Fellows -> "collega's" van de NA/AA/CA/weet ik veel wat voor A's nog meer O de AA, ben ik ook bij geweest. Ik vrees dat er soms geen reden is. En dat een zoektocht daarachter zo goed als zinloos is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 2 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 8 minuten geleden zei Claudius: O de AA, ben ik ook bij geweest. Ik vrees dat er soms geen reden is. En dat een zoektocht daarachter zo goed als zinloos is. Ik ben bang dat je daar helaas een heel goed punt hebt In mijn jeugd is er veel gebeurd (aandacht probleem), overlijden van me vader wat ik nooit verwerkt heb. Dus tja, het blijft raden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 januari Rapport Share Geplaatst 2 januari welkom hier OV. vreemde nickname heb je gekozen? die chaos uit je kop krijgen zal daar misschien invloed op hebben gehad? Ik ben altijd wel nieuwsgierig wat zo'n naam voor jou betekent. Maar intussen is de kans groter dat je die chaos pas kunt tackelen na het stoppen. Dus je hebt meer an een duidelijk besluit om te stoppen. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 2 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 1 uur geleden zei lady jane: welkom hier OV. vreemde nickname heb je gekozen? die chaos uit je kop krijgen zal daar misschien invloed op hebben gehad? Ik ben altijd wel nieuwsgierig wat zo'n naam voor jou betekent. Maar intussen is de kans groter dat je die chaos pas kunt tackelen na het stoppen. Dus je hebt meer an een duidelijk besluit om te stoppen. succes! Hi Lady Jane Thanks! De nickname, vooral omdat ik niet het standaard soort persoon ben. Mijn humor is niet hetzelfde als die van een ander, mijn gedrag ook niet, oftewel, ik ben een uniek persoon (natuurlijk zoals iedereen) De chaos zal inderdaad stoppen zodra ik weer gestopt ben met gebruik en dan weer aan de medicatie kan. Eergister zijn er nog meer dingen voor gevallen, die ik hier maar beter niet kan vertellen. Vandaag wel een gesprek met de arboarts gehad en hem de complete waarheid verteld. Verbaasde me dat zijn ogen niet uit zijn hoofd rolde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari 4 uur geleden zei OpperVaagheid: Hi Lady Jane Thanks! De nickname, vooral omdat ik niet het standaard soort persoon ben. Mijn humor is niet hetzelfde als die van een ander, mijn gedrag ook niet, oftewel, ik ben een uniek persoon (natuurlijk zoals iedereen) De chaos zal inderdaad stoppen zodra ik weer gestopt ben met gebruik en dan weer aan de medicatie kan. Eergister zijn er nog meer dingen voor gevallen, die ik hier maar beter niet kan vertellen. Vandaag wel een gesprek met de arboarts gehad en hem de complete waarheid verteld. Verbaasde me dat zijn ogen niet uit zijn hoofd rolde Delen is helen, zeggen toch ook bij de AA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari 7 uur geleden zei OpperVaagheid: Hi Lady Jane Thanks! De nickname, vooral omdat ik niet het standaard soort persoon ben. Mijn humor is niet hetzelfde als die van een ander, mijn gedrag ook niet, oftewel, ik ben een uniek persoon (natuurlijk zoals iedereen) De chaos zal inderdaad stoppen zodra ik weer gestopt ben met gebruik en dan weer aan de medicatie kan. Eergister zijn er nog meer dingen voor gevallen, die ik hier maar beter niet kan vertellen. Vandaag wel een gesprek met de arboarts gehad en hem de complete waarheid verteld. Verbaasde me dat zijn ogen niet uit zijn hoofd rolde Ik vind juist dat bezopen mensen ontzettend op elkaar lijken, pas als ze nuchter zijn dan komt het unieke naar boven. Je schrijft dat je wil stoppen maar "eerst de chaos uit de kop krijgen", is het niet effektiever om dat andersom te doen? Als je gestopt bent dan zie je dat alcohol meestal de veroorzaker van de ellende was en niet het medicijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari Ik ben net naar de AH geweest, mijn dealer. Heb gevraagd om een winkelverbod. Was voor het eerst dat ze zoiets hoorde. Maar ik heb hem ingevuld en ondertekend. Mag de AH hier nu niet meer in (tuurlijk zijn er andere wegen, maar die ga ik niet gebruiken). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 30 minuten geleden zei bumperjim: Ik vind juist dat bezopen mensen ontzettend op elkaar lijken, pas als ze nuchter zijn dan komt het unieke naar boven. Je schrijft dat je wil stoppen maar "eerst de chaos uit de kop krijgen", is het niet effektiever om dat andersom te doen? Als je gestopt bent dan zie je dat alcohol meestal de veroorzaker van de ellende was en niet het medicijn. Klopt helemaal wat je zegt, andersom doen. Dat heeft in al die dagen ook gewerkt tot het weer mis ging. Nu is het gewoon hetzelfde probleem weer. En ja, ik ben de schuldige. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari 10 minuten geleden zei OpperVaagheid: Ik ben net naar de AH geweest, mijn dealer. Heb gevraagd om een winkelverbod. Was voor het eerst dat ze zoiets hoorde. Maar ik heb hem ingevuld en ondertekend. Mag de AH hier nu niet meer in (tuurlijk zijn er andere wegen, maar die ga ik niet gebruiken). Nu ben ik in de war, je bedoeld toch een verbod om jou alchohol te verkopen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari 11 minuten geleden zei OpperVaagheid: Klopt helemaal wat je zegt, andersom doen. Dat heeft in al die dagen ook gewerkt tot het weer mis ging. Nu is het gewoon hetzelfde probleem weer. En ja, ik ben de schuldige. Probeer toch maar met niet meer te drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 1 minuut geleden zei Claudius: Nu ben ik in de war, je bedoeld toch een verbod om jou alchohol te verkopen? Nee, compleet winkel verbod, dus ik mag de winkel niet meer in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari 1 minuut geleden zei OpperVaagheid: Nee, compleet winkel verbod, dus ik mag de winkel niet meer in. Helpt dat? Gewoonlijk waar een winkel is, is vlakbij er een andere? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 4 minuten geleden zei Claudius: Helpt dat? Gewoonlijk waar een winkel is, is vlakbij er een andere? Ga ik achter komen. Dit was mijn dealer, andere winkels ga ik niet in. Dus ik ben benieuwd, maar ik ga er voor! karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari En nu nog snel ff een online meeting pakken, voordat ik moet werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari Zojuist zei OpperVaagheid: Ga ik achter komen. Dit was mijn dealer, andere winkels ga ik niet in. Dus ik ben benieuwd, maar ik ga er voor! Waar ik meestal winkelen ga, de Colruyt zijn het twee aparte winkels, een voor drank en een voor voeding, dat maakt het al een stuk makkelijker. Je kunt toch geen winkels vermijden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari 1 minuut geleden zei OpperVaagheid: En nu nog snel ff een online meeting pakken, voordat ik moet werken Veel werkplezier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari Goed bezig OpperVaagheid. Een winkelverbod voor jezelf geregeld, ik vind het een bijzondere actie. Ondertussen moet je wel boodschappen doen, of heb je een voorraad aangelegd en hoeft dat voorlopig niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 1 uur geleden zei Lonster1: Goed bezig OpperVaagheid. Een winkelverbod voor jezelf geregeld, ik vind het een bijzondere actie. Ondertussen moet je wel boodschappen doen, of heb je een voorraad aangelegd en hoeft dat voorlopig niet? Tja, misschien een domme keuze, maar misschien ook wel een wijze. En nee, ik heb iemand die naar de winkel kan gaan, maar niets van alcohol mee neemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari Zou het niet dom noemen, ik was vooral nieuwsgierig. Je zet in elk geval stappen, hoe dat uitpakt zie je vanzelf. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OpperVaagheid Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei Lonster1: Zou het niet dom noemen, ik was vooral nieuwsgierig. Je zet in elk geval stappen, hoe dat uitpakt zie je vanzelf. Iemand moet het doen he. Vind het vooral fijn hoe er reacties hier komen, die niet meteen negatief zijn Wendy75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden