Spring naar bijdragen

zaterdag 14 December 2024

Aanbevolen berichten

goeiemooiemorgen frummers

de was hangt, nu ontbijt en straks naar Monsieur Aznavour.
speciaal gratis voor pashouders en introducees voor half geld.
er zijn nieuwe donateurs nodig dus als ze lid worden krijgen ze
ook die ene helft weer terug. Zelf denk ik niet dat het veel zal
opleveren helaas, maar elke poging is het waard om te proberen nu.
In de commerciele cinema krijgen we voor minder geld een kop koffie
met plak cake erbij als lokkertje per keer, dat werkt wel erg goed om
de zalen een beetje gevuld te krijgen op incourante uren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen deze morgen, 

Mijn peuken zijn op en ik heb geen zin om op de fiets te springen om nieuwe te halen. Dus vandaag al een voorproefje op het definitieve stoppen... Ik heb hier in huis genoeg te doen dus de afleiding zal wel genoeg zijn en ik heb het vaker gedaan dus ik weet wat ik kan verwachten. Namelijk onverzadigbaarheid qua eten, die peuk is voor mij de afronding van de maaltijd. En ik heb een extreme behoefte aan zoetigheid, terwijl ik anders juist veel meer van hartig houdt. Maar ach dat heb ik allemaal in huis en kan zelfs nog een cake bakken als het niet voldoende is. Qua gewicht kan ik dat wel hebben, ik kan wel een extra thermolaagje gebruiken. 

Maar ja ik moet wel uitkijken, want afgelopen jaar werd mijn bloed gemeten en toen zat ik hoog in de suiker en hoog in cholesterol en kreeg ik de algemene boodschap dat ik moest gaan sporten en minder moest snoepen. Daar kon ik eigenlijk niet zoveel mee, omdat ik juist bij moet eten om niet af te vallen, ik 100 km per week fiets, paardrijd, schoonmaak en in bomen klim en als ik lang stil zit allemaal pijntjes ontwikkel dus vrij wel altijd beweeg. En ik ook niet zoveel snoepte qua suiker, geef mij maar olijven in plaats van een stukje gebak. Dus ik heb me laten doorverwijzen naar een diëtist want toen wist ik even niet meer wat ik wel kon eten en wat niet? Ik houd van pasta, aardappels en kaas. En daar lag het blijkbaar aan.

Dus pasta is nu veranderd in volkorenpasta, light kazen heb ik geprobeerd maar ik houd gewoon van de kaassmaak en die dingen vind ik smaakloos dus skip ik. Al heb je bij de mozzarella niet zoveel smaak verlies dus die light houdt ik er wel in. 

En ik heb mezelf gewoon een suikermeter gekocht en meet mezelf als ik nuchter ben en nadat ik eten genuttigd heb en me niet zo goed voel. En dan blijkt dat mijn suikerwaarden niet zo extreem hoog zijn. En verder meet ik mezelf qua temperatuur en kilo´s, wie meet die weet. En zo weet ik dus dat ik verhoging ontwikkel na heel veel suiker inname, voor geen meter aankom en verder mezelf gewoon katerachtig voel als ik het genomen heb. Zodoende dat ik nu wel weet dat ik mezelf niet heel veel beter ga voelen als ik mezelf toesta om toe te geven aan die enorme suikerbehoefte tijdens het stoppen met roken. Dus ik wissel het af met hartig en suiker. 

En verder maak ik me veel meer zorgen over de 14de dag van het stoppen met roken. Dan ben ik zo depressief dat niks me kan schelen en mezelf in de problemen werk. Die kort lonterigheid kan ik nog wel mee omgaan, maar die depressiviteit niet zo. Dus ik heb besloten om toch maar weer eens naar mijn huisarts te gaan, voor dat niet verslavende pilletje. Om me over die weken te helpen. En als ik het voorgeschreven heb zal ik het jou ook laten weten @Tine.

Verder verwacht ik niet dat ik nu ook echt definitief stop met roken, in mijn hoofd zit toch 29 december, maar ik mag alvast wel voorwerk doen. Dus zoveel mogelijk de valkuilen afdichten. 29 december is gewoon omdat geadviseerd is om een stopdatum vast te stellen. Ik vind het gewoon een symbolische datum omdat ik vroeger dus die verslaving aan mijn moeder mee wilde geven, maar het echte werk ligt bij mij. Als het me onderhand lukt, zou ik het toch ook graag met mijn moeder gedaan hebben of met dank aan mijn moeder of iets dergelijks. Ik lees haar dagboeken weleens en daar staan ook heel veel stukken in over hoe ze haar gevoelens met stoppen met roken beschreef. Heel anders dan ik, maar de toon is hetzelfde. Dus een leuke handvat en ook een fijne steun. 

Morgen mag ik weer gas gaan halen dus ik denk dat ik dan wel weer peuken koop. Dus het is maar voor 1 dag dat ik nu zonder peuken ga doen. Stom hè? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...