Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@Maia, nuchter worden doe je voor jezelf. Je wordt er al op vrij korte termijn een veel beter mens van, en op langere termijn al helemaal.

Dat hoeven wij je toch niet uit te leggen, Je weet het zelf al.

Kom op, gun jezelf een fijne toekomst!

Geplaatst

hoe zou het zijn om elke dag hier even te schrijven?
contact maken. niet wachten op de momenten dat t eigenlijk
al te laat is om een terugval te voorkomen? maak er een dagboekje van.:rose:

Geplaatst
  Op 11-4-2025 om 04:39 zei lady jane:

Expand  

Hehe dat is precies hetzelfde als ik wat zei.
Praten en schrijven helpt ontzettend veel.
En contact blijven houden.

Geplaatst
  Op 11-4-2025 om 10:02 zei Maia:

Weggegooid in de oranje otto

Expand  

Eerlijk gezegd ook gelogen dat ik ze wel heb ingenomen.  Niet hier, hier was ik tm afgelopen dagen wel eerlijk

Geplaatst
  Op 11-4-2025 om 04:39 zei lady jane:

Expand  

Ik vind dat moeilijk,  zeker wanneer ik geneigd ben om terughoudend te zijn in contact

Geplaatst
  Op 24-11-2024 om 04:35 zei Maia:

Stiekem elke dag weer een beetje trots als ik met een nuchter hoofd terugkijk op mijn dag en deze kan afsluiten met een voldoende. 

Expand  

Waar je het voor doet, weet je zelf wel. Je noemt jezelf moedig en sterk, jij kunt dit.

Geplaatst

Bedankt, bedankt voor de reacties.  Ik ben een beetje moedeloos ondanks dat ik nu weer even nuchter ben. Maar ik merk dat ik in gedrag en gedachten weer somberder ben, mijzelf terugtrek en pffrt. 

Geplaatst
  Op 10-4-2025 om 16:00 zei Bob:

@Maia, nuchter worden doe je voor jezelf. Je wordt er al op vrij korte termijn een veel beter mens van, en op langere termijn al helemaal.

Dat hoeven wij je toch niet uit te leggen, Je weet het zelf al.

Kom op, gun jezelf een fijne toekomst!

Expand  

Dat vind ik een lastige. Nuchter zijn doe ik ergens voor mijzelf maar met name om mijn ouders, want momenteel boeit het me vrij weinig of ik nuchter, aangeschoten of bezopen naar bed ga als ik het zo plat mag benoemen. Lange termijn weet ik rationeel ergens wel dat het beter is van niet etc, maar ik mis die roes zo om de negatieve gedachten en emoties te verdoezelen.  En dat is idd korte termijn denken. 

Geplaatst
  Op 16-4-2025 om 13:38 zei Maia:

Dat vind ik een lastige. Nuchter zijn doe ik ergens voor mijzelf maar met name om mijn ouders, want momenteel boeit het me vrij weinig of ik nuchter, aangeschoten of bezopen naar bed ga als ik het zo plat mag benoemen. Lange termijn weet ik rationeel ergens wel dat het beter is van niet etc, maar ik mis die roes zo om de negatieve gedachten en emoties te verdoezelen.  En dat is idd korte termijn denken. 

Expand  

Maar moet je dan de dag daarna al niet van s'morgens drinken om die gevoelens te smoren? 

• 2 weeks later...
Geplaatst

Mn voet gestoten aan de salontafel.. in eerste instantie leek het of ik alleen mn kleine teen gebroken had. Vanochtend met een opgezwollen/blauwe voet weer naar het ziekenhuis,  en ik heb nog een middenvoetsbeentje gebroken blijkbaar.  Nu met krukken en pijnstillers naar huis.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...